Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: با توجه به پایداری جو در اغلب مناطق کشور، کماکان هوای غبارآلود و آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اصفهان، تهران، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد خواهیم داشت‌. 

وی افزود: البته از اواخر وقت امروز و همچنین فردا با توجه به وزش باد، مقداری از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، اما در صورت تداوم انتشار آلاینده‌های جوی، مجدداً از اواخر وقت فردا تا پایان هفته پتانسیل آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها در مناطق یاد شده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* باران و کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر از فردا

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواخر امروز و فردا با شمالی‌ شدن جریانات روی دریای خزر، ابتدا در استان گیلان و سپس در استان‌های گلستان و مازندران، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما را داریم و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف با احتمال کولاک پیش‌بینی می‌شود. 

* باران و کاهش دما در در خراسان شمالی و شمال سمنان

اصغری گفت: از بعدازظهر فردا تا ظهر سه‌شنبه در خراسان شمالی و شمال سمنان بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما را داریم که در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف و کولاک هم محتمل است. 

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه 16 دی در استان‌های گلستان، شرق مازندران و شمال خراسان رضوی، بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد. 

* هشدار لغزندگی جاده‌ها و تاخیر و یا احتمال لغو پروازها در 5 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: ‌بارش برف، مه، کاهش نسبی دما، وزش باد (موقتی شدید) و در ارتفاعات احتمال کولاک برف، روز یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ در ارتفاعات شرقی گیلان، روز دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ در خراسان شمالی و ارتفاعات گیلان، مازندران، گلستان و سمنان، و روز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ در ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی، سمنان و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: در این راستا ‌اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها، تاخیر و یا احتمال لغو پروازها، پیش‌‌بینی و توصیه می‌شود خودداری از تردد غیر ضروری به مناطق کوهستانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، همچنین آماده کردن تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، در دستور کار باشد.

* توصیه به کشاورزان مناطق مناطق سردسیر

وی اظهار کرد: در مناطق مذکور، ضرورت دارد در مزارع و باغات،‌ زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش‌ها، رنگ آمیزی تنه درختان با رنگ سفید جهت حفاظت از آفتاب سوختگی ناشی از پوشش برف، در دستور کار باشد.

* کاهش دما تا 9 درجه در شمال شرق

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌با توجه به نفوذ توده هوای سرد، از فردا تا چهارشنبه دمای هوا در شمال‌شرق بین 6 تا 9 درجه و در شرق 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

اصغری اظهار کرد: دریای عمان به ویژه شرق دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس از امروز تا پایان هفته به تناوب مواج است. 

* وزش باد موقت فردا در پایتخت

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری گاهی با وزش باد، در برخی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 10 درجه و یک‌درجه زیر صفر خواهد بود. 

* یخبندان و سرما در 25 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده اردبیل با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در 25 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی آلودگی هوا دریای خزر خراسان رضوی محمد اصغری توصیه هواشناسی خراسان شمالی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان

آفتاب‌‌نیوز :

‌صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت‌: روز آینده ۱۷ اردیبهشت با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب سواحل خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی، مناطقی از مرکز کشور و نیمه غربی کشور، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بیشینه بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان و ارتفاعات و دامنه‌های مازندران تهران و البرز خواهد بود. 

به گفته وی روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در شمال غرب و غرب کشور، ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور و روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در نیمه شرقی سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور بارش داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در مناطقی از مرکز و جنوب غرب کشور وزش باد شدید داریم و سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در غرب، جنوب و مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

بارش سال جاری ۱۶.۶ بیشتر از سال زراعی گذشته‌

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۴ اردیبهشت امسال ۱۹۷.۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۶۹.۵ میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری ۱۶.۶ بیشتر از سال گذشته است.

آسمان تهران فردا ابری و بارانی است

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده گاهی ابری همراه با بارش باران، رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و فردا شب بارش پراکنده در تهران داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۶ درجه خواهد بود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

اجتناب از تردد شناورها در آب‌های استان‌های خوزستان و بوشهر

‌وی ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی گفت: از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ تا ظهر سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بیش از ۳۰ نات (باد جنوب شرقی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تاکید بر رگبار باران و رعد و برق) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: در این راستا خطر غرق‌شدن شناگران، پاره‌شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی محتمل است.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می‌شود منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی، در دستور کار باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان