Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف گاز در ایام سرد سال، بر لزوم تغییر سوخت برخی از کارخانجات از گاز به به گازوئیل و مازوت تاکید کرد و ضمن ارائه گزارشی از حجم گاز مصرفی در این استان، گفت: از ابتدای سال تا دوازدهم دی ماه امسال یک میلیارد و 500 هزار متر مکعب گاز مصرف شده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا آشناگر در حاشیه‌ی جلسه ویدئو کنفرانسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی که ۱۴ دی ماه ببرگزار شد با اشاره به حضور وزاری کشور، نفت، نیرو و استانداران کشور در این نشست اظهار کرد: در این نشست مجازی در خصوص میزان مصرف سوخت و راهکارهای کاهش آن بحث و تبادل نظر شد .

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در ایامی از سال که کشور با برودت هوا روبرو است خاطرنشان کرد: همه ساله با آغاز فصل زمستان و افزایش مصرف گاز، با مشکلاتی در حوزه ی تامین سوخت برای نیروگاه‌ها مواجه می‌شویم و امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم انجام تهویه‌ی مناسب در منازل و ادارات شاهد افزایش مصرف گاز در کشور و استان هستیم .

استاندار سمنان با بیان اینکه در استان سمنان از ابتدای سال تا 12 دی ماه امسال یک میلیارد و 500 هزار متر مکعب گاز مصرف شده افزود: میزان مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است .

این مقام ارشد اجرایی اضافه کرد: روزانه در استان سمنان بالغ بر ۸ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود که با توجه به جمعیت استان ، عدد نسبتا بالایی است.‌

آشناگر تاکید کرد: به‌منظور کنترل آلودگی هوا و به‌خصوص مقابله با این بدیده در کلانشهرها، کاهش مصرف و صرفه‌جویی در مصرف امری ضروری است.

استاندار سمنان با اشاره به چگونگی مصرف گاز در کشور گفت: بیشترین مصرف گاز مربوط به واحدهای صنعتی است که لازم است برخی واحدهای بزرگ همچون کارخانجات سیمان نسبت به تبدیل سوخت خود از گاز به مازوت اقدام کنند.

آشناگر اضافه کرد: برخی از نیروگاه‌های استان می‌توانند سوخت مصرفی خود را از گاز به گازوئیل تغییر داده و در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.‌
قیمت گاز اصلاح می شود؟

استاندار سمنان با اشاره به برخی مطالب طرح شده در نشست امروز وزرای کشور، انرژی، نفت و استانداران سراسر کشور اظهار کرد: دکتر زنگنه وزیر نفت، پیشنهاد اصلاح و تعدیل قیمت گاز را به هیئت دولت ارائه کرده است که در صورت تصویب این پیشنهاد ضمن کمک به مصرف بهینه‌ی گاز در کشور، می توان امیدوار بود که هزینه‌های تولید این فرآورده توجیه پذیر گردد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف انرژی تاکید و خاطرنشان کرد: برای تامین انرژی پایدار در کشور ناگزیر به مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف گاز هستیم.

آشناگر به تشریح وضعیت مصرف گاز در استان پرداخت و افزود: ۴۲ درصد از گاز مصرفی استان در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۱۷ درصد از گاز مصرفی استان نیز صرف مصارف خانگی می‌شود.‌

وی گفت: اگر مردم بیش از پیش با مصرف بهینه در استفاده از گاز، صرفه جویی کنند ، ضمن مدیریت سوخت زمستانی، قطعا دچار قطعی برق و گاز در آینده نخواهیم شد.‌

استاندار همچنین با بیان اینکه با دستگاههایی که شرایط فعلی کشور را درک نکرده و مصرف بیش از اندازه انرژی داشته باشند برخورد خواهد شد از دستگاههای اجرایی خواست ، ضمن استفاده ی درست از انرژی ، مصرف سوخت خود را تا حد ممکن کاهش دهند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار سمنان مصرف گاز استاندار سمنان مصرف گاز صرفه جویی گاز مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟

به گزارش صدای ایران از انگجت، اینستاگرام اعلام کرد که در تلاش است سیستم رتبه‌بندی محتوای خود را «اصلاح» کند تا اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، راحت‌تر بتوانند محتوا‌های خود را به‌دست کاربران برسانند. در توضیحات این شرکت آمده است:

«از مدت‌ها قبل، به‌دلیل شیوه رتبه‌بندی محتوا توسط ما، پست‌های تولیدکنندگانی که دنبال‌کنندگان بیشتری داشتند و همچنین کسانی که محتوا‌های دیگران را بازنشر می‌دادند، بیشتر از سازندگان محتوا‌های دست اول و کوچک به کاربران پیشنهاد می‌شد. فکر می‌کنیم مهم است که این سازوکار را اصلاح کنیم تا همه محتواسازان فرصت برابری برای دستیابی به مخاطبان جدید داشته باشند.»

 

الگوریتم اینستاگرام چه تغییری می‌کند؟

هنوز دقیقاً مشخص نیست که سیستم پیشنهاد محتوای اینستاگرام چگونه می‌تواند برابری را افزایش دهد، اما این شرکت می‌گوید الگوریتم آنها دیگر به اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان بیشتری دارند، اولویت بالاتر نمی‌دهد: «محتوا‌های واجد شرایط... صرف‌نظر از اینکه کاربر اکانت منتشرکننده پست را دنبال می‌کند یا نه، به گروه کوچکی از مخاطبان که فکر می‌کنیم آن محتوا را می‌پسندند، نشان داده می‌شود.»

در ادامه با شکل‌گیری تعامل میان این مخاطبان و محتوای مربوطه، ویدیو‌هایی که بهترین عملکرد را داشته باشند، برای گروه بزرگ‌تری از مخاطبان به نمایش درمی‌آیند، سپس بهترین موارد بین آنها دوباره به یک گروه بزرگ‌تر نشان داده می‌شوند و این روند ادامه می‌یابد.

اینستاگرام می‌گوید این تغییر طی ماه‌های آینده در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا تمام محتواسازان بتوانند اثر آن را مشاهده کنند.

اما تغییر مربوط به تشویق پست‌های اوریجینال یا دست اول، سریع‌تر اعمال می‌شود. اینستاگرام می‌گوید ریل‌هایی که ری‌پست می‌شوند، درصورتی‌که دقیقاً یکسان باشند، با کلیپ «اصلی» در پیشنهاد‌ها جایگزین خواهند شد. اکانت‌هایی که ریل‌هایی را ری‌پست می‌کنند هم برچسبی دریافت می‌کنند که سازنده اصلی محتوا را نشان خواهد داد. البته افرادی که محتوا‌ها را به‌طرز قابل‌توجهی تغییر می‌دهند، مثلاً روی آن صداگذاری می‌کنند یا به کلیپ‌ها واکنش می‌دهند یا آنها را با تغییرات چشمگیر به میم تبدیل می‌کنند، از این قاعده مستثنا خواهند بود.

کاربرانی که صرفاً محتوا‌های دیگران را بازنشر می‌دهند، با تکرار این رفتار با برخورد شدیدتری مواجه می‌شوند. اینستاگرام می‌گوید اگر این افراد در یک بازه زمانی ۳۰ روزه ۱۰ پست یا بیشتر، محتوای دست اول نداشته باشند، پیشنهاد پست‌های آنها را به‌کلی متوقف می‌کند.

تغییرات حاضر فعلاً تنها برای بخش ریلز اعمال می‌شود و برای سایر پست‌ها اجرا نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • پیشنهاد‌های مالی وسوسه کننده به شمسایی برای مصرف برنج + فیلم