Web Analytics Made Easy - Statcounter

از بین رفتن حس بویایی یکی از علائم ویروس کروناست اما برخی از افراد برای ماه‌ها بوهای نامطبوعی را در بینی شان احساس می‌کنند که گمان می‌رود از علائم کرونای طولانی مدت باشد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از اسکای نیوز، در بسیاری از مبتلایان به کرونای طولانی مدت علائمی چون احساس بوی شدید ماهی، گوگرد و بوهای شیرین گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است این عارضه غیرمعمول با نام «پاروسمیا» شناخته می‌شود که به معنای تحریف حس بویایی است و ممکن است بطور نامتناسبی روی جوانان و کارکنان مراکز مراقبت‌های بهداشتی تاثیر بگذارد.
پروفسور «کومار نیرمال» جراح گوش و حلق و بینی این علامت را بسیار عجیب و منحصر به فرد خواند. در این میان او از احساس بوهایی همچون بوی نان سوخته و سیاه شده و سولفور را از سوی بیمارانش گزارش داده است. او نخستین پزشکی است که حس «آنوسمی» از دست دادن بویایی را به عنوان شاخص بیماری ویروس کرونا شناسایی و اعلام کرد.
به گفته این پزشک در میان هزاران بیمار کرونایی تحت درمان «انوسمی» طولانی مدت در سراسر انگلستان برخی نیز دچار «پاروسمیا» می‌شوند.
به عقیده این پزشک شرایط چنین بیمارانی بسیار نگران کننده است و می‌تواند بر کیفیت زندگی آنها بسیار تاثیر بگذارد.
کووید طولانی مدت اصطلاحی است که برای توصیف اثرات ویروس کرونا به کار برده شده که می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها بعد از بیماری اولیه ادامه داشته باشد.
پروفسور کومار می‌گوید این ویروس علاقه زیادی به اعصاب ناحیه سر و به ویژه عصب کنترل کننده حس بویایی دارد و می‌تواند روی اعصاب این نقطه تاثیر گذاشته و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی از این ناحیه به مغز را دچار اختلال کند. این اختلالات شامل احساس بوهای بد، توهم، اختلالات خواب وتغییر در شنوایی است اما ما مکانیسم دقیق آن را نمی‌دانیم ولی این یافته‌ها می‌تواند در بهبود بیماران اثرگذار باشد.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طولانی مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو