Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق تعاون ایران، با استناد به اظهارات فعالان ساختمانی، عدد شامخ ساختمان در آذر ماه نسبت به ماه قبل افزایش یافت. دو شاخص میزان سفارشات جدید و میزان فعالیت‌های انجام شده نسبت به ماه گذشته افزایش مطلوبی را تجربه کردند.

شاخص‌های میزان مواد اولیه خریداری شده و سرعت انجام سفارشات به یک میزان افزایش یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص میزان بکارگیری نیروی انسانی تغییر چندانی نسبت به ماه قبل نداشت. روند رشد دو شاخص قیمت خرید مواداولیه و قیمت فروش، نسبت به ماه گذشته کاهش یافت.

کمبود عرضه بخشی از مواد اولیه به ویژه در اقلام وارداتی منجر به افزایش شاخص میزان کارهای معوق شد که مشکلات مربوط به ثبت سفارشات و ترخیص مواد اولیه و تغییرات مداوم قوانین، از جمله موانع اعلام شده از سوی فعالان این حوزه بود.

عدم نظارت بر توزیع مواد اولیه نظیر آهن و فولاد و افزایش مجدد قیمت این اقلام نیز از دیگر مشکلات مطرح شده در صنعت ساختمان است. شاخص میزان مصرف حامل‌های انرژی نیز بیشتر شد. شاخص صادرات این بخش نسبت به ماه گذشته تفاوت محسوسی نداشت. شاخص میزان فروش نیز افزایش یافت.

فعالان بخش ساختمان با توجه به ثبات نسبی موجود در قیمت برخی اقلام و نیز نزدیکی به ماه‌های پایانی سال، افزایش فعالیت‌های کسب و کار خود را در دی ماه پیش بینی کردند.

صنعت ساختمان بر اساس استاندارد بین المللی طبقه بندی کلیه فعالیت‌های اقتصادی (ISIC)، به سه گروه اصلی ساخت بنا، مهندسی عمران و فعالیت‌های ساخت و ساز تخصصی ساختمان دسته‌بندی می‌شود. در یک تقسیم بندی دیگر، بخش ساختمان شامل دو بخش کلی مسکونی و غیرمسکونی (تجاری و عمرانی) است.

در بخش مسکونی تحت تأثیر عواملی نظیر ثبات نسبی نرخ ارز و به دنبال آن رشد کمتر یا حتی ثبات نسبی قیمت برخی مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز این بخش، متوسط قیمت معاملات مسکن نسبت به ماه گذشته (در تهران به عنوان نمونه آماری بزرگ از کل کشور) کاهش یافت و میزان پیشرفت فعالیت‌های ساخت و ساز بخش مسکونی بیشتر شد. در بخش‌های عمرانی به دلیل عدم تحقق بودجه عمرانی، پیشرفتی در میزان فعالیت‌ها نسبت به ماه گذشته گزارش نشد.

کد خبر 5112931

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت ساختمان اتاق تعاون ایران بودجه عمرانی قیمت دلار ویروس کرونا لایحه بودجه ۱۴۰۰ قیمت خودرو مصرف برق تولید نفت قیمت نفت تولید برق مصرف گاز شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران قیمت یورو بورس تهران بازار سرمایه نسبت به ماه گذشته مواد اولیه شاخص میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۱۹ (دو هزار و سیصد و نوزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۵۵ درصدی داشته است.


آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۴۵۲,۲۰۰ (سه میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۴,۹۵۴,۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.


قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امرو

نیم سکه، امروز به ۲۴,۲۰۰,۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۸۲ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۲۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و چهارصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱.۳۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۷,۳۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند