Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون این روزها آنتن را در اختیار انیمیشن‌ها و برنامه‌های کودکی قرار داده است که مثلِ گذشته تأثیرگذار نیستند. بیش از گذشته جایِ خالی قصه احساس می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جای قصه‌گویی و اصالت‌های کودکانه گذشته تلویزیون بیش از گذشته احساس می‌شود. وقتی رسانه‌های نوین، شبکه‌های اجتماعی و مجازی امروز حرف اول را می‌زنند و رسانه ملّی هم غرقِ در انیمیشن‌های خارجی و برنامه‌هایی شده است که تأثیرگذاری و جذابیتِ گذشته را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ای که احترام برومند هنرمند پیشکسوت امروز در گفت‌وگویی رادیویی به آن اشاره کرد که جای قصه و قصه‌گویی در رادیو و تلویزیون خالی است. او اعتقاد دارد:  قصه گفتن همیشه برای همه شیرین است و وقتی برای کودکان قصه می‌گوییم آن‌ها حسّ انس و نزدیکی خاصی با طرف مقابلشان پیدا می‌کنند.

برومند تأکید کرد: من همیشه به والدین توصیه می‌کنم که زمانی را بگذارند تا با کودکان خود تنها شوند و برایشان داستان‌های مختلف بخوانند. چون کودکان قدرت تخیل زیادی دارند اصلاً اشکالی ندارد که برایشان داستان‌هایی خوانده شود که فانتزی باشد و از واقعیت دور باشد. 

وی افزود: در کل هدف از قصه گفتن برای کودکان، آشنا کردن آن‌ها با مفاهیم انسانی است برای اینکه متوجه شوند تا چطور در اجتماع  با اطرافیانشان، با طبیعت و محیط زیست‌شان برخورد داشته باشند و در نهایت درک کنند تا چطور خوب باشند.

احترام برومند در پایان این گفت‌وگو در موقعیت شهرزاد قصه‌گو قرار گرفت و داستان مهمان ناخوانده خانم فرجام و داستان زیرکلاهک قارچ را تعریف کرد. چرا که به تعبیر خودش، این داستان‌ها می‌خواهد به بچه‌ها بیاموزد تا برای نجات جان یکدیگر چطور باید با هم همکاری داشته باشند و در نهایت هدف دیگر این داستان یاد دادن بخشندگی به کودکان است.

ستاره قدیمی تلویزیون را دریابید!آیا ساخت سریال "حاج قاسم سلیمانی" برای تلویزیون اولویت دارد؟

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رادیو رسانه ملی تلویزیون رادیو رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمیتۀ انضباطی هیئت فوتبال تهران اعلام کرد به‌دنبال حواشی رخ‌داده روز گذشته در جریان بازی تیم‌‎های اتحاد ستارگان و آرمان‌آفرینان در لیگ دو فوتبال تهران و ضرب‌وشتم داور و عوامل برگزاری بازی، ۵ عضو تیم ستارگان محروم شدند. 
درادامه در پی انتشار فیلم مهر و موم بیمارستان محب مهر، پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز شد، در مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و مهر و موم شده است. اما نکته جالب اینجاست که مهر و موم وقتی صورت گرفته که مراجعه کننده‌ها تو بیمارستان بودن و گلایه‌ای همیشگی از ترافیک که هیچ تلاشی هم برای حلش نمیشه خبر‌های ویژهای امشب تهران بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم