Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب به برخی خواص توصیه شده نمک دریا در زمینه سلامت پوست و زیبایی می‌پردازیم:

لایه‌برداری طبیعی
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خراسان ،ترکیب نمک و عسل با خاصیت ضدالتهابی و متعادل‌کننده چربی و آب در لایه‌های پوست همراه است. مخلوط دو قاشق چای‌خوری نمک دریای ریز و چهار قاشق چای‌خوری عسل را روی پوست صورت به‌جز اطراف چشم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس پوست‌تان را با آب ولرم بشویید و با انگشتان به‌آرامی و حرکتی دایره‌ای، لایه‌برداری کنید.

پاک‌کننده صورت
نمک منافذ پوست را به طور عمیق پاک‌سازی و چربی‌های اضافه و باکتری‌هایی را که موجب تحریک جوش و آکنه می‌شود، رفع می‌کند. یک قاشق چای خوری نمک دریا را با کمی آب حل و روی پوست خشک و تمیز صورت به جز ناحیه چشم اسپری کنید.

نرم‌کننده بدن
نمک همچون لوسیون نرم‌کننده بدن موجب آب‌رسانی طبیعی پوست می‌شود و پوست‌های مرده را از بین می‌برد. یک چهارم فنجان نمک را با نصف فنجان روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید و با لیف حمام یا کف دست به آرامی پوست خود را با این اسکراب ماساژ دهید.

ضدشوره سر
نمک دریا علاوه براین‌که باعث گردش بهتر خون در پوست سر می‌شود، چربی اضافی را جذب می‌کند تا مانع رشد قارچ و شوره سر شود. کافی است موی خود را به چند بخش تقسیم و بسته به حجم موی سر مقداری نمک روی پوست سر پخش کنیدو ماساژ دهید.
رفع‌کننده خستگی پابرای رفع خستگی و نظافت پا‌ها بعد از ماندن طولانی مدت در کفش، پا‌ها را پیش از خواب در محلول نمک دریا ماساژ دهید تا هم زیبایی و سلامت آن‌ها حفظ شود و هم خستگی پا‌ها را رفع کنید. مقدار مساوی نمک و جوش شیرین را در یک لگن آب گرم حل و پا‌ها را در آن اسکراب کنید.

روشن‌کننده ناخن
نمک، لایه شاخی پوست (لایه شاخی پوست، بیرونی‌ترین لایه بشره و از سلول‌های مرده سخت و محکم به هم چسبیده تشکیل شده است) را نرم و ناخن‌ها را مستحکم می‌کند. یک قاشق چای‌خوری از نمک، جوش شیرین و آب لیمو را در نصف فنجان آب گرم حل کنید. ناخن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در محلول ماساژ دهید. در نهایت دست‌ها را بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زندگی بانوان نمک نمک دریا خانم ها فواید قاشق چای خوری ماساژ دهید نمک دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از روی زمین، این توپ مانند یک ساختمان چهار طبقه به نظر می رسید – و بیش از ۴۲.۶ متر طول و بیش از ۶ متر عرض داشت. فقط لوله این سلاح شگفت‌انگیز ۳۰.۵ متر طول داشت – و می‌توانست دو نوع گلوله شلیک کند: یک گلوله بیش از ۴.۸ تنی با قدرت انفجاری بسیار بالا و یک گلوله سوراخ‌کننده بتن به وزن بیش از ۷.۵ تن. هر گلوله این توپ از دو مرد بلندتر و دو برابر عرض یک انسان بود. این توپ آنقدر بزرگ بود که صدها مرد فقط برای کار با آن و شلیک یک گلوله مورد نیاز بود.

براساس گزارش روزیاتو، توپ گوستاو با کالیبر ۷۷.۵ سانتیمتر می‌توانست اهدافی را در فاصله ۴۸ کیلومتری هدف قرار دهد، با نیرویی که می توانست همه چیز را نابود کند. این توپ در واقع در پنج بخش حمل می شد: حلقه و بخش انتهایی توپ، لوله که به دو قسمت تقسیم می شد، جلیقه لوله، پایه و قلاب ها. این ابر توپ توسط کمپانی Krupp – یک شرکت فولاد مستقر در اسس- در سال ۱۹۳۶ و برای کمک به تهاجم آلمان به فرانسه در مه ۱۹۴۰ طراحی شد، اما بعداً در جنگ تنها علیه اتحاد جماهیر شوروی استفاده شد. در آن زمان، مفهوم چنین سیستم توپخانه ای غول پیکری از قبل وجود داشت – کشورهایی مانند بریتانیا که توپ ۳۹ تنی تزار را در اختیار داشتند و آلمان در سال ۱۹۱۴ توپ ۴۷ تنی “Big Bertha” را توسعه داد.

هیتلر نیز رویای داشتن چنین سیستم تسلیحاتی گسترده ای را در سر می پروراند که نه تنها بتواند دشمن را بترساند – بلکه اهداف مورد نظر را نیز با خاک یکسان کند. در دهه ۱۹۳۰، نازی ها شروع به طراحی نقشه هایی برای چنین سلاحی کردند که بتواند از خط دفاعی موسوم به ماژینو لاین فرانسه عبور کند. این امر مستلزم آن بود که چیزی بسازند که بتواند ۶.۷ متر بتن تقویت شده و حداقل یک متر فولاد جامد را سوراخ کند – به عبارت دیگر، سلاحی متفاوت از آنچه جهان تا آن زمان دیده بود.

در حالی که نازی ها توانستند چنین قطعه توپخانه ای غول پیکری را بسازند، برای استفاده از این توپ عظیم در فرانسه کمی دیر شده بود. اگرچه از توپ Schwerer Gustav برای عبور از خط ماژینو لاین استفاده نشد، نازی ها قدرت این سلاح جدید را در سال ۱۹۴۲ آزمایش کردند. طبق گزارش ها، تیمی متشکل از ۱,۰۰۰ مرد چندین هفته طول کشید تا این توپ را سرهم بندی کنند و سپس آن را برای کمک به ارتش آلمان نازی در طول محاصره سواستوپل ارسال کنند.

توپ Schwerer Gustav برای اولین بار در نبرد سواستوپل بکار گرفته شد و برای نابودی یک انبار مهمات زیرزمینی، به سمت یک صفحه سنگی بسیار مستحکم شلیک کرد. برای بیش از یک ماه، این توپ غول پیکر بر شهر محاصره شده شوروی گلوله ریخت و در این مدت حدود ۵۰ گلوله بزرگ شلیک کرد. سواستوپل پس از شکسته شدن خط دفاعی اش در پایان محاصره به یک ویرانه تبدیل شده بود – و قدرت های محور پیروزی قاطعی را به دست آوردند. بلافاصله پس از آن، نازی ها این توپخانه را به لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) منتقل کردند، اما این سلاح دیگر هرگز استفاده نشد.

زمانی که نیروهای شوروی، آلمان نازی را عقب راندند، تمام ردپاهای این توپ از اسناد نظامی ناپدید شد، بدون اینکه ردی از آن باقی بماند. به احتمال زیاد، آلمانی ها توپ غول پیکر خود را برای جلوگیری از افتادن آن به دست متفقین نابود کردند – و دیگر هرگز دیده نشد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900036

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • کرم معجزه
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس