Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی باید درباره عملکرد شورای شهر فعلی و شهرداری پاسخگو باشد نه طلبکار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، هفته گذشته شورای شهر تبریز مصوبه ای داشت که حاشیه آن به فضای مجازی نیز کشیده شد، کمک مالی شهرداری تبریز به نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی موضوع لایحه ای بود که در جلسه شورا برخی اعضا نسبت به آن اعتراض داشتند و معتقد بودند که این کمک مالی باید به صورت بالعکس صورت گیرد اما علی رغم این اظهارات، اکثریت شورا با این مصوبه موافقت کردند اما بحث به اینجا ختم نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فضای شبکه های اجتماعی برخی کاربران علیه این مصوبه موضع گرفتند و معتقد بودند که شهرداری به عنوان نهاد عمومی خدمات شهری می باید ابتدا به اولویت های کاری خود بودجه اختصاص دهد و اساسا کمک به نمایندگی استانی آستان قدس رضوی منطقی نیست.

کاربری هم نوشته بود: آستان قدس رضوی به عنوان یک مجموعه با قدرت اقتصادی در بسیاری از نقاط کشور پروژه های محرومیت زدایی و کارآفرینی برپا کرده، حال چگونه است که شهرداری تبریز به این مجموعه کمک مالی می کند؟!

در جستجوی مخالفین این مصوبه برخی بدنبال ابراز مخالفت با تیم شهرداری و دیگرانی به دنبال مخالفت با اعضای شورا بودند اما یک مخالفت در نوع خود جالب و شگفتانه بود، شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی نیز در نامه ای به اعضای شورای شهر با این مصوبه مخالفت کرده بود، شاید دلایل مطروحه در داخل نامه منطقی به نظربرسد اما اصل نامه نگاری و وجهه طلبکاری این شورای هماهنگی در نوع خود جالب و نابجاست!

در سال ۹۶ این شورا با ارایه لیست امید برای شورای شهر تبریز توانست ۸ کرسی از ۱۳ کرسی بدست بیاورد و در اصل تعیین کننده بلامنازع ۴ سال آتی شورای شهر و شهرداری این تیم باید می بودند اما به هر دلیل که یکی می تواند خیانت برخی اعضا به آرمان این لیست باشد، شهردار مورد نظر اینان ردای شهرداری را نپوشید و از همین نقطه برخی اعضای لیست امید شورا به جای پاسخگویی در مقام نقد قرار گرفتند، حال اینکه باید پاسخ می دادند که اکثریت شورا که با لیست امید مردم را فریفته است چه عملکردی داشته است، درباره این مصوبه نیز نامه نگاری شورای هماهنگی اصلاح طلبان به اعضای شورا از طنزهای خنده آور این روزهای تبریز است که این گونه طلبکارانه با شورایی برخورد می کنند که اکثریت آن از خودشان بوده و هست، اینجاست که باید گفت: شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی؛ صبح شما هم بخیر!

واقعیت آنست که این شورا باید درباره عملکرد شورای شهر فعلی و شهرداری پاسخگو باشد نه طلبکار، اگر هم پاسخگو نباشد و یا بگوید که چون شهردار و رئیس شورا از ما نیست نباید پاسخی بدهیم، باید گفت که این شورا دیگر صلاحیت کار سیاسی و هدایت مردم به سمت تفکر خود را ندارد و مهر باطلی زد بر ادعای کار سیاسی اصلاح طلبان تبریزی!

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز