Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از کاهش ٤٢ درصدی هزینه های تولید با سرمایه گذاری در پس کرانه‌های بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، «سعید عظیمی» درخصوص تفاهنامه امضا شده اخیر با حضور وزیر راه و شهرسازی که قرار است بندر شهید رجایی را از نسل دوم به سوم تبدیل کند، اظهار داشت: ارتقای بندر شهید رجایی که حجم بالایی صادرات و واردات دارد در دستور کار قرار داشته و در گام نخست ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به اراضی پسکرانه بندر الحاق شد که ظرفیت بندرشهید رجایی را به ۲ برابر ارتقاء می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمین‌های دیگری هست که با سعی و تلاش به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد که در اتصال با بندر شهید رجایی قرار است کاملا جزو اراضی بندر شود و مقدار اراضی به ۴۸۰۰ متر افزایش پیدا کند.

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وقتی عمده صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می‌گیرد پس ‌بهتر است کارخانه‌ها را در کنار دریا داشته باشیم.

 سازمان بنادر به آماده‌سازی این اراضی ورود نخواهد کرد

مجری طرح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی نگرانی‌ها بابت حریم و حدود این اراضی  اظهار داشت: سازمان بنادر به هیچ عنوان در بحث آماده‌سازی با توجه به الگوی جدیدی که وجود دارد، ورود نخواهد کرد بلکه زمین را در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد داد و حتی شاید آب و گاز و برق را هم خود سرمایه‌گذاران تامین کنند.

 وی افزود: به عنوان مثال یکی از شرکت‌های معدنی بزرگ حاضر در این تفاهمنامه اعلام داشته است که  هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین دارد و کار آماده‌سازی را براساس استانداردهای مدنظر انجام خواهد داد.این مجموعه باید براساس استانداردها جایی را برای منبع روی تعبیه کند و به همین خاطر در مذاکرات اولیه قرار شد آماده‌سازی با خود این سرمایه‌گذاران باشد.

به هیچ سرمایه‌گذاری زمین واگذار نمی کنیم، اجاره می‌دهیم

عظیمی بیان داشت:‌ نکته مهم دیگر این است که به هیچ عنوان زمینی به این سرمایه‌گذاران واگذار نخواهد شد و  به آن‌ها اجاره داده می شود و این یک امتیاز برای وزارت راه و شهرسازی و مجموعه سازمان بنادر ودریانوردی است که هیچ هزینه‌ای برای آماده‌سازی پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: سازمان بنادر می‌توانست در این زمین‌ها برای درآمدزایی ساخت انبار داشته باشد اما چون به دنبال ارتقای بنادر است به جای اینکه  ۲ تا ۳ هزار میلیارد هزینه کند و در ادامه کارهای توسعه‌ای متوقف شود، اینگونه از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کرد.

اراضی سنددار سازمان واگذار می‌شوند نه زمین‌های دارای معارض

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی درخصوص وجود معارض در اراضی ذکر شده و این شائبه که هیچگونه اقدامی درخصوص آن‌ها انجام نشده است، گفت: در این اراضی سازمان بنادر و دریانوردی نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین دارد که تنها ۳۵۰ هکتار آن معارض دارد.در این مسیر به هیچ عنوان زمین‌هایی که معارض دارند با توجه به اینکه تیم حقوقی دنبال کار آن‌هاست، واگذار نخواهند شد.

حضور در پسکرانه‌های بندر شهید رجایی به نفع سرمایه‌گذار است

مجری طرح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی در پاسخ به سوالی که با وجود منطقه صنعتی خلیج فارس آیا نیازی بود که این منطقه مورد توجه ویژه قرار بگیرد؟ این منطقه(؟خلیج فترس) به راه‌ آهن سراسری وصل نیست و با اسکله فاصله زیادی داشته و با توجه به نبودن خطوط لوله گاز مشکل آب و برق هم بعضا دارد. به همین خاطر برای سرمایه‌گذار با این شرایط فرقی ندارد کارخانه‌اش را در این منطقه احداث کند یا اصفهان چون یک بار بارشان از گمرک خارج شده و یک بار مالیات می‌دهد و دوباره به اراضی می رسد.

پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری اراضی بندر شهید رجایی یک پروژه ملی است

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان‌این که درخصوص این تفاهمنامه  یکسری مطالب با یک نگاه مغرضانه بیان شده است، تصریح کرد:‌تمامی شرکت‌های حاضر در این تفاهمنامه از شرکت‌های بزرگ تولیدی بین‌المللی هستند که ظرفیت بالایی دارند.

وی افزود: پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری اراضی بندر شهید رجایی یک پروژه فوق العاده ملی است که می‌تواند علاوه بر ارزآوری به اشتغال‌زایی هم منجر شود. هم اکنون شرکت‌هایی که پا پیش گذاشته‌اند با استقبال شدیدی این تفاهمنامه را دنبال می‌کنند چرا که این  سرمایه گذاری می‌تواند تا نزدیک به ۴۲ درصد هزینه‌های تولید را برای آن‌ها پایین بیاورد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر شهید رجایی مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مشاور مدیرعامل سازمان بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی سرمایه گذاری آماده سازی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۱‌.۷۲ درصد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۶۸ درصدی در پله ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۶۱ درصدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص صنعت حمل و نقل با افزایش ۴.۴ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت انتشار و چاپ در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت استخراج نفت به جز کشف هم با افت ۱۰.۷۷ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۱۵ هزار و ۶۸ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۳ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۳ هزار و ۹۵ میلیارد تومان، دوشنبه ۳ هزار و ۵۳ میلیارد تومان، سه شنبه ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲ هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

خروج هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

فراهم شدن مجالی برای رشد سهام بازار محور در کوتاه مدت 

در ادامه هم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت