تأکید هنرمند مجسمهساز بر شباهت و انتقال حس برای خلق اثر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۶۳۰۲
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، ندا آیتی از هنرمندان حاضر در سومین سمپوزیوم مجسمهسازی ویژه دانشمندان، درباره روند ساخت سردیس بهمن یزدی صمدی، گفت: دکتر یزدی صمدی از جمله چهرههای ماندگار عرصه کشاورزی کشور به شمار میرود و ساخت سردیس چنین دانشمند و چهره فاخری باعث افتخار من است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: معمولاً در مرحله نخست، هنرمندان یک عکس یا فیلم را برای آغاز ساخت ماکت جستجو میکنند اما از آنجایی که من پیش از شروع کار، به واسطه یکی از شاگردان و دانشجویان دکتر یزدی صمدی، شناختی به دست آورده بودم، توانستم عکسهای بیشتری را از ایشان پیدا کنم و در پروسه ساخت ماکت به کار ببرم.
این هنرمند، با اشاره به حواشیهای ایجاد شده در دوره قبل، بیان کرد: شباهت و انتقال حس، برای من اصلیترین موضوع در ساخت پرتره مشاهیر است. البته بدیهی است که جدا از بخش تکنیکی و تخصصی، یک اثر باید بتواند رضایت مخاطبان را هم که مردم هستند، به دست بیاورد اما همانطور که میدانید، گاهی یک اثر با شباهت نسبی هم به علت خوش ساخت بودن و تجربه مجسمهساز می تواند در منتقل کردن احساس و حال و هوای سوژه بدرخشد.
آیتی درباره برگزاری سمپوزیوم مفاخر به شکل آنلاین، گفت: به علت محدودیتهایی که وضعیت قرمز کرونا برای سازمان زیباسازی شهر تهران ایجاد کرد، مسئولان ناچار شدند که رویداد را به شکل آنلاین برگزار کنند.
وی ادامه داد: سمپوزیوم این دوره، بیشتر به مبحث سفارش اثر به هنرمند نزدیک بود و برای من جای افسوس داشت زیرا من در نخستین تجربه خودم از سمپوزیوم به عنوان یک هنرمند نتوانستم از تعامل با هنرمندان و همجواری اساتید بهرهمند شوم.
این هنرمند یادآور شد: یکی از عمدهترین تأثیرات سمپوزیومها در ایجاد روابط نزدیک بین هنرمندان و مخاطبان است زیرا به واسطه برگزاری چنین رویدادهایی مردم میتوانند روند ساخت یک مجسمه و سردیس را از نزدیک ببینند و از آن بهرهمند شوند بنابراین تأثیرگذاری سمپوزیوم بر روند فرهنگسازی یک جامعه غیرقابل انکار است زیرا همین مشاهده ساخت آثار از سوی مردم، باعث میشود که در نگهداری آثار هنری نیز بیشتر تلاش و کوشش کنند اما در این دوره به دلیل بیماری کرونا، چنین امکانی فراهم نشد.
آیتی در پایان گفت: به نظرم برگزاری سمپوزیوم به شکل آنلاین، حداقل، امکان تلاش و کوشش هنرمندان در شرایط قرنطینه را فراهم کرد و فضایی را در این راستا به وجود آورد که قابل قدردانی است.
سومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور ۲۱ هنرمند مجسمهساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.
کد خبر 5113031منبع: مهر
کلیدواژه: سمپوزیوم مجسمه سازی مجسمه سازی سازمان زیباسازی شهرداری تهران قاسم سلیمانی تئاتر ایران جشنواره فیلم عمار موسیقی ایرانی جشنواره سردار آسمانی عکاسی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی آلبوم موسیقی سینمای مستند حوزه هنری شبکه پنج سیما موسیقی کلاسیک سازمان صداوسیما شکل آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شباهت بینظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
زنبور رباتیک بیونیکبی (BionicBee) با وزن ۱.۱۹ اونس (۳۴ گرم) و طول ۸.۶ اینچ (۲۲ سانتی متر)، کوچکترین شی پرنده از شبکه آموزش بیونیک را نشان میدهد.
به گزارش ایسنا، فستو (Festo)، استاد توسعه اشیاء پرنده بیونیک، از زنبورهای رباتیک فوق سبک و با ظرافت طراحی شده رونمایی کرد.
این ربات کوچک بیونیکبی (BionicBee) نام دارد و بخشی از شبکه یادگیری بیونیک شرکت اتوماسیون آلمان است. این شرکت به توسعه محصولات الهام گرفته از طبیعت شناخته شده است.
این زنبورها میتوانند به صورت کاملا مستقل با تعداد بالا به عنوان بخشی از یک گروه پرواز کنند. ساختار سبک وزن ثابت بیونیکبی مانور و مدت زمان پرواز خوبی را ارائه میدهد. در توسعه بیونیکبی مهندسان از پروژههای قبلی بهره بردند. آنها پیش از این رباتهایی را به نمایش گذاشته بودند که از پرستوها و سنجاقکها الگوبرداری شده بودند.
طراحی مولد
این اولین بار است که توسعهدهندگان از روش طراحی مولد استفاده میکنند. با توجه به چند پارامتر، یک نرم افزار بهترین ساختار را بر اساس اصول طراحی خاص تعیین میکند. این روش از کمترین مقدار مواد مورد نیاز برای تولید پایدارترین طرح قابل تصور استفاده میکند.
به گفته این شرکت، طراحی سبک وزن آن برای زمانهای طولانی پرواز و مانور عالی ضروری است. تعامل هوشمند بین موتورها و مکانیک به این معنی است که برای مثال، فرکانس ضربان بال را میتوان به طور دقیق برای مانورهای مختلف تنظیم کرد. فرکانس ضربان بال مگسهای زنبور مصنوعی بین ۱۵ تا ۲۰ هرتز است. بالها با زاویه ۱۸۰ درجه به جلو و عقب حرکت میکنند.
فناوری پرواز دقیق
با توجه به ماهیت دست ساز هر زنبور، حتی کوچکترین تغییرات در تولید میتواند بر الگوهای پرواز تأثیر بگذارد. به همین دلیل، زنبورها همچنین دارای یک ویژگی کالیبراسیون خودکار هستند که به هر زنبور اجازه میدهد تا پارامترهای کنترل کننده بهینه خود را پس از یک پرواز آزمایشی کوتاه شناسایی کنند.