Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدتقی تذروی عصر امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: لازم است همینجا تذکری به مجموعه های مرتبط در شهرداری بدهم که جهت گرامی داشت دهه دوم فاطمیه اقدامات قوی تر و پر رنگ تری را در سطح شهرانجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با اشاره به یکمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: در ایام سالگرد شهادت سرداران مقاومت قرار داریم، یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار، به‌ویژه سپهبد شهید پاسدار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهان ایشان که با نثار جان خویش، جبهه و جغرافیای مقاومت را منسجم و تقویت نموده و نقشه استکباری-استعماری خاورمیانه جدید را در نطفه خفه کرده و منطقه را از لوث اشرار تروریست وابسته به دستگاههای آمریکایی- صهیونی پاک نمودند، گرامی می‌داریم. 

این عضو شورای شهر همچنین با تسلیت رحلت عالم مجاهد، فیلسوف و ولی شناس بزرگوار، حضرت آیت الله مصباح یزدی طی سخنانی اظهار داشت: در ماه‌های پایانی شورای شهر باید پاسخگوی وعده ها و شعارهای پیشین باشیم و به تحقق آنها جامه عمل بپوشانیم و نه آنکه در دام بازی های تبلیغاتی افتاده و وعده ها و شعارهای تبلیغاتی بدهیم که می دانیم واقعیت بخشی به آنها خارج از عمر این شورا است. 

وی ادامه داد: ادغام دو سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و سازمان حمل و نقل مسافر که بنا به دستور وزارت کشور در دوره چهارم شورای شهر شیراز انجام شد، موجب ایجاد تعارض منافع و عدم رضایتمندی در خدمات و سرویس به رانندگان زحمتکش تاکسی رانی گردیده و لازم است همچون شهر اصفهان این دو سازمان از یکدیگر منفک و به حالت گذشته خود بازگردد؛ لذا از شهردار تقاضا دارم تا طی یک لایحه موضوع را به شورا انعکاس دهد تا بر اساس مصوبه تفکیک صورت پذیرد. 

عضو شورای شهر گفت: هم اکنون زمان ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ است، لذا از شهردار  تقاضادارم تا اتمام پروژه های نیمه تمام و توجه به مناطق کمتر برخوردار در راستای توسعه متوازن و عدالت محور  را در دستور کار قرار داده و به موضوع افزایش فضاها و بسترهای مناسب جهت نشاط و سرگرمی و گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و بانوان و خانواده ها در بودجه توجه ویژه داشته باشد. 

تذروی افزود: جهت به یادگار گذاشتن نام نیک بهتر آن است که از تصمیمات هیجانی و سیاسی که موجبات هدر رفت بیت المال خواهد بود اجتناب شود. 
تذروی ادامه داد: با آغاز شورای پنجم ناحیه یک شهرداری منطقه ده واقع درگویم تعطیل شد، اما اکنون بعد از گذشت چند سال دوستان آن را با سر و صدا و پوشش خبری بسیار افتتاح کردند! 

وی گفت: حال سئوال این است:آیا حافظه بلند مدت یک شهر دو میلیونی را به سخره و هیچ گرفته اید؟
اگر این مجموعه مفید به فایده بود، آن زمان با مدیریت جناب آقای داراب زارع به فعالیت خویش مشغول بود و اگر از دیدگاه دوستان این مجموعه مضر و بی خاصیت بود، چرا اکنون آن را دوباره با سر و صدا و عکس یادگاری راه اندازی نمودند؟
البته مردم با این نوع عملکرد آشنا هستند چرا که در سطح بالاتر و در دولت اصلاحات یک روز کارت سوخت جمع آوری می‌شود و روز دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. یک روز مسکن مهر را مزخرف می دانند و روز دیگر با تغییر نام آن به مسکن ملی بدنبال اجرای آن هستند. 
ای کاش بجای این سیاسی کاری های بیهوده، منافع ملی را در نظر گرفته و موجبات یاس و سرخوردگی آحاد جامعه نمی شدیم. 

وی ادامه داد: آقای رییس جمهور شما به مردم وعده دادید که چرخ اقتصاد را بگردانید.آقای جهانگیری شما گفتید چرخ ماشین اقتصادی کشور به راه افتاده است.اما در عمل هرروز سفره مردم کوچک و کوچکتر می شود، شما اقتصاد کشور را با گره زدن به برجام به قهقرا بردید و ارزش پول ملی را نیز نابود نمودید.
این همه بی تدبیری در دولتی که شعارش تدبیر و امید بود به آنجا رسیده که تهیه کالاهای اساسی مانند روغن خوراکی برای مردم به امری سخت مبدل شده است. 

این عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد: از قوه قضاییه و دستگاههای نظارتی خواهشمندم که به این مسئله گرانی و کمبود کالاهای اساسی  با جدیت ورود کرده و با کم کاری و ترک فعل های مسئولین در هر جایگاهی قاطعانه برخورد صورت پذیرد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شورا شهرداری فاطمیه دستگاه فرهنگی هیجانی سیاسی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»

به گزارش هم‌میهن، او افزود: شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.

او گفت: تمام این موضوعات سیاسی است و این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آن‌ها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد.

او افزود: چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد. رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آن‌ها عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی