Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسب برند «شهر جهانی زیورآلات سنتی» می‌تواند افتخار دیگری برای یزد جهانی باشد و این درحالیست که مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد نیز از آغاز پیگیری این پرونده جهانی با تبدیل یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی خبر می‌دهد.

آوازه طلا و جواهر یزد از مرزهای سیاسی کشور هم فراتر رفته و بسیاری از مردم جهان، طلای یزد را به علت خلوص و عیار بالا و همچنین زیورآلات سنتی‌اش مانند «زنجیر چینابی» که تنها با برند یزد شناخته می‌شود،  می‌شناسند و می‌دانند که در هیچ کجای ایران نمی‌توانند چنین برندی را با این کیفیت جستجو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنگام ارزیابی‌ شورای جهانی صنایع دستی به منظور معرفی میبد به عنوان شهر جهانی زیلو نیز زمزمه‌هایی در مورد معرفی یزد به عنوان شهر جهانی زیورآلات سنتی شنیده می‌شد؛ شهری که نه تنها پیشینه و سبقه‌ی بسیار مدیدی در حوزه طلا و جواهرات دارد بلکه هنوز هم که هنوز است بخشی از اقتصاد مردم این شهر جهانی، از همین هنرصنعت تامین می‌شود.

شور رسیدن به برند جهانی طلا که به یقین نه تنها با توسعه گردشگری بلکه با توسعه اقتصادی و صنعتی این شهر پیوند خورده، به همان اندازه اهمیت دارد که کشوری مانند ترکیه درآمد بسیار قابل توجهی از صنعت طلا و جواهر خود کسب می‌کند و فردا روز مهمی برای آغاز پیگیری پرونده ثبت جهانی یزد به عنوان شهر زیورآلات سنتی خواهد بود چرا که قرار است مسئولان ارشد استان با دستی پر از کسب برند طلای ایران در پایتخت به یزد بازگردند.

«سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: فردا در نشستی که به میزبانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار خواهد شد،  یزد در حضور مسئولان این وزارتخانه و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس و البته استاندار یزد، به عنوان شهر ملی زیورالات سنتی کشور معرفی خواهد شد.

این مسئول از پیگیری دوساله یزد برای معرفی و دریافت این برند خبر داد و گفت: رئیس شورای جهانی صنایع دستی نیز دو سال قبل با تاکید بر توجه به این قابلیت، خواستار پیگیری و اهتمام مسئولان یزد برای کسب این برند و جایگاه شده بود.

وی با بیان این که پیگیری مربوطه با تشکیل پرونده این ثبت ملی به همت زرگرهای یزدی انجام شد، گفت: در حوزه طلا و زیورآلات، جایگاه یزد در خلوص بالای طلا مورد بررسی قرار گرفت و نمونه‌های زیادی از طلای دست‌ساز هنرمندان یزدی به ثبت رسید.

فاطمی خاطرنشان کرد: یزد فردا به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی کشور با دامنه‌ی زیورآلات طلا، مس، نقره و حتی سنگ‌های زینتی، معرفی و این پرونده، مقدمه‌ای برای تبدیل یزد به شهر جهانی زیورآلات سنتی خواهد شد.

البته باید به خاطر داشته باشیم که برندها را باید حتماً به عنوان فرصت در نظر گرفت و در راستای توسعه اقتصادی،گردشگری و اشتغالزایی به کار گرفته شوند و تنها محدود به تیتر اول خبرها در یک برهه‌ی زمانی نشوند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زیورآلات سنتی عنوان شهر شهر جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک

ورزش ایران بیش از هر زمانی مدیرانی مدبر همانند دکتر صالحی امیری را فریاد می زند. مردی که استاد حرمت گذاری و قدردانی از پیشکسوتان و خادمان راستین ورزش ایران بود.

در زمان ریاست ایشان در کمیته ملی المپیک قبار از رخ افتخار آفرینان ورزش زدوده شد، زنده بودن و امیدواری در وجود آنها موج می زد.

به گزارش البرز ورزشی، ایجاد موزه ملی ورزش یکی از دستاورد های مدیریتی مرد مردمدار  کمیته ملی المپیک بود اما امروز با گذشت حدود دو سال از جدایی ایشان از کمیته ملی المپیک تمام تصورات و امیدواری هایی که برای تداوم مرام نامه کمیته ملی المپیک توسط حاج محمود خسروی وفا داشته ایم یکی یکی رنگ می بازد.

انتخاب فردی که هیچ پیشینه و افتخاری در امر مدیریتی ورزش نداشت به عنوان مدیرکل نخستین اشتباه حاج محمود بود که نتیجه عملکرد ایشان را در کاروان اعزامی به بازی های آسیایی دیده ایم که چگونه نسبت به ادوار گذشته در رده بندی مدال های بین کشور های قاره کهن سقوط کرده ایم.

البته کار های عجیب و غریب در کمیته ملی المپیک کم نبوده است ولی تاسف بار تر از همه بی توجهی به امور فرهنگ ورزشی در این حوزه است که به طور مثال می توان از حذف بازدید عمومی جهت تماشای افتخارات ورزش ایران است.

براساس قراردادی که با وزارت گردشگری به ثبت رسیده بزرگترین ویژگی موزه المپیک بازدید عامه مردم به ویژه دانش آموزان بود که براساس برنامه ریزی و تفاهمنامه به عمل آمده از افتخارات این مجموعه بازدید به عمل می آوردند و از این طریق ضمن آشنایی با افتخارات پیشین مردان زمان پرهمت ایرانی در عرصه های بین المللی انگیزه های جدیدی را برای گرویدن به ورزش پیدا می کردند.

درحال حاضر براساس تحقیقاتی که انجام داده ایم فقط میهمانان خارجی امکان بازدید از موزه ملی ورزش را دارند ولی از همه عجیب تر جمع آوری سردیس های افتخارآفرینان فوتبال و برخی اشیا و آثار خلق شده توسط قهرمانان بلند آوازه ورزش ایران و انتقال آنها به انبار کمیته ملی المپیک است که جای تاسف و تعجب بسیار دارد و به تازگی نیز اخباری به گوش ما رسیده که قصد دارند به بهانه هایی طبقه اول موزه را جمع آوری کنند و اقدامی دیگر بر اقدامات عجیب غریب خود بیافزایند.

چگونه مسئولین حاضر می شوند که آرزوی چهل ساله جامعه ورزش را مبنی بر تاسیس موزه نادیده بگیرند. این درحالی است که براساس تفاهمنامه ها و ثبت مایملک به صورت قانونی کمیته ملی المپیک حق سلب این افتخارات را ندارد،

شاید رئیس این کمیته نسبت به بازخورد های قانونی اقدامات اخیر بی خبر باشد و یا اینکه دلایلی داشته باشد که برما نامعلوم است که به حتم آمادگی درج پاسخ و جوابیه را داریم اما یکبار دیگر تاکید می کنیم که نمی توانند گذشته ورزش ایران را نادیده بگیرند چرا که گذشته هم جزئی از افتخارات تاریخ پرافتخار ورزش کشور ما محسوب می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک