Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی مصوبات  دولت نهم و دهم نقض و پرداخت آن  متوقف شد اما اخیراً برگشت این وجوه از ما خواسته‌ شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی توسعه منابع در نشست وزارت آموزش و پرورش با رئیس دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: آموزش‌وپرورش یک دستگاه فرهنگی است که شرایط خاصی دارد، ازیک‌طرف حدود 40 میلیون دانش‌آموز و والدین مخاطبش هستند و از طرف دیگر  حدود یک‌میلیون معلم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مانع اصلی در مسیر اجرای اغلب برنامه‌ها، کسری بودجه است هر چند ماهیت بودجه همواره افزایشی است اما این موضوع  برای کاهش مشکلات  کارگشا نیست بنابراین اغلب اوقات  مطالبات معوق داریم.

الهیار ترکمن ادامه داد: در این شرایط برنامه‌ریزی مالی سخت است چراکه مدیران آموزش‌وپرورش باید هم حقوق کارکنان را تأمین کنند و هم برنامه‌ها را به‌پیش ببرند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در شرایط این‌چنینی قانون‌گریزی در این دستگاه وجود ندارد لذا پیشنهاد می‌شود کمیته مشترکی بین آموزش‌وپرورش و  دیوان محاسبات ایجاد تا قوانین مربوط به  بودجه به نحوه مطلوب‌تری تفسیر و محقق شود.

وی در خصوص احکام حقوقی فرهنگیان افزود: برخی مصوبات  دولت نهم و دهم  نقض شده و آموزش و پرورش هم پرداخت آن را  متوقف کرد  اما اخیرا برگشت این وجوه از ما خواسته‌شده است اعمال این قانون مشکل و موجب نارضایتی ذی‌نفعان خواهد شد بنابراین خواستار همکاری دیوان در این زمینه هستیم.

محدودیت قانون در اعمال بندهای حقوقی ویژه کارکنان اداری  

الهیار خاطرنشان کرد: مجوزهای استخدامی آموزش‌وپرورش کاملاً آموزشی است اما ناچاریم از همان نیروهای آموزشی در پست‌های اداری  استفاده کنیم و در نتیجه برخی مندرجات حقوقی مربوط به نیروهای آموزشی نیز شامل آن‌ها می‌شود اما در این زمینه محدودیت قانونی داریم که خواستار پیگیری موضوع هستیم.

میزان تخلفات در آموزش و پرورش به نیم درصد هم نمی‌رسد

به گزارش تسنیم، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش که از اردبیل و از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشت، اظهار کرد: اغلب مسائل وزارت آموزش‌وپرورش مالی نیست بلکه مسائل آموزشی، تربیتی و پژوهشی است.

وی افزود: 99 درصد منابع ما بابت حقوق کارمندان این دستگاه هزینه می‌شود.

احمدی لاشکی با بیان اینکه 43 هیأت بدوی تخلفات و 3 هیأت تجدید نظر داریم، گفت: 36 صدم درصد میزان تخلفات است و به نیم درصد هم نمی‌رسد.

معاون حقوقی و امور مجلس گفت: در بحث احقاق حق آموزش‌وپرورش و در خصوص وصول درصدهای درآمدی آموزش‌وپرورش تعیین‌شده از دستگاه‌های مختلف، از دیوان محاسبات انتظار همکاری می‌رود بنابراین خواهان تشکیل کارگروه مشترکی در این زمینه هستیم.

حاجی‌میرزایی: "شاد" بزرگترین خدمت مبتنی بر "آی‌تی" کشور است/پیام‌رسان‌های داخلی حتی حاضر به تست دادن نشدندپرداخت 380 میلیارد تومان از مطالبات معلمان/ تعللی برای ارائه لایحه رتبه‌‌بندی نداریم

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» ساعت ۱۰:۳۰ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در وزارت آموزش و پرورش با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی، اعضای شورای معاونان، مدیران و کارکنان آموزش و پرورش و عموم مردم برگزار شد.

آغاز تشییع پیکر پاک شهید از میدان فردوسی بود و سپس مراسم مداحی، روضه‌خوانی و وداع با پیکر شهید در نمازخانه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الله یوسفیه از شهدای ۸ سال دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت رسیده بود و اکنون بعد از ۳۹ سال تفحص شده و به وطن بازگشته است.

این شهید والامقام در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «این خون شهداست که به انسان انسانیت، حرکت و تکامل می‌دهد».

کلثوم حبیبی از معلمان فرهنگی منطقه جوادآباد در رثای همکار شهید خود نوشت:

ماه از پشت ابر آمد
بکوبید بر طبل‌ها
بدمید بر صورها
و بخوانید به فریادها
که امروز برگشته
ولی نه فقط یک نام و یک پلاک
نه یک پیکر بی‌جان
نه یک حجت یوسف
که یک عالم و معلوم
که یک علم و معلم
برگشته به آغوش کلاسش
به من به تو
و به مایی که به یقین نمی‌توانیم بشماریم.
۳۹ سال روزها و ثانیه‌های تلخ انتظار را....

شهید «حجت‌الله یوسفیه» پس از تشییع، در گلزار شهدای شهرستان ورامین به خاک سپرده خواهد شد.

خبرگزاری مهر ضمن سپاس از خداوند متعال بابت بازگشت پیکر شهید معلم و گرامی داشت یاد و نام شهید یوسفیه، برای خانواده این شهید عزیز آرزوی سلامتی و طول عمر دارد.

کد خبر 6097035 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»