Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، مولوی اسحاق مدنی نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار بزرگداشت سپهبد شهید سلیمانی؛ سردار مقاومت، شهید قدس و محور وحدت، اظهار کرد: نمی‌توان با استفاده از واژگان به تمامی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی پرداخت، زیرا فردی با اوصاف و کمالات ایشان، کمتر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با تاکید بر این مطلب که شهید سلیمانی از چنان جایگاهی برخوردار بود که رؤسای جمهور کشورهای قدرتمند آرزوی دیدار با ایشان را داشتند، افزود: با وجود اینکه شهید سلیمانی یک چهره جهانی بود، اما در مراوادات خود با مردم و اشخاص مختلف چنان رفتاری از خود نشان می‌داد که همانند یک فرد معمولی جلوه می‌کرد.
 
نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تشریح سیره رفتاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: رفتار شهید سلیمانی خالی از هرگونه بزرگ بینی و یا غرور بود، حتی در اعمال خود به گونه‌ای رفتار نمی‌کرد که جایگاه والای جهانی ایشان را یادآوری کند.
 
مولوی اسحاق مدنی با بیان خاطره‌ای از دیدارهای خود با حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: بنده علاوه بر ملاقات با شهید سلیمانی در جلسات عمومی، دوبار به صورت خصوصی نیز با ایشان دیدار داشتم.
 
وی اضافه کرد: طی یک ملاقات عمومی از شهید سلیمانی درخواست دیدار خصوصی کردم و ایشان نیز بدون اینکه سوالی در خصوص موضوع دیدار مدنظر بپرسند و یا درخواست اینجانب را به تشریفات اداری ارجاع دهند، اجازه دادند تا در دفتر کار ایشان حاضر شده و مسأله موردنظر خود را بیان کنم. اتفاق مهمی که در نخستین دیدار خصوصی بنده با شهید سلیمانی رخ داد این بود که در بدو ورود، ایشان با آن جایگاه مهمی که داشتند به استقبال بنده آمدند.
 
نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ذکر خاطره‌ای دیگر از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سالها قبل که در نخستین سمینار سرداران اسلام که به همت شهید سلیمانی در «زابل» تدارک دیده شده بود؛ به عنوان سخنران حضور داشتم، در پایان سخنرانی خود شاهد بودم ایشان به سمت جایگاه در نظر گرفته شده برای سخنران جلسه آمدند و بابت مطالبی که در سمینار بیان کرده بودم از بنده تشکر کردند. 
 
مولوی اسحاق مدنی در ادامه این وبینار، تواضع را خصیصه اصلی شهید سلیمانی معرفی کرد و ابراز کرد: شهید سلیمانی در برابر هر فردی متواضع برخورد می‌کرد و برای ایشان مهم نبود نفر مقابل از چه جایگاهی برخوردار است.
 
وی با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی تنها در جایگاه یک مقام نظامی برجسته قابل توصیف نیست، بلکه ایشان شخصیتی عارف مسلک نیز داشتند که نمود آن را می‌توان در برخی از سخنرانی‌های که انجام داده‌اند، مشاهده کرد.
 
مولوی اسحاق مدنی تأکید کرد: نمود برخی از اشعار «مولانا»، «با یزید بسطامی» و سایر عرفای بزرگ در سخنرانی‌های شهید سلیمانی نشان می‌دهد که ایشان به طور کامل با مقوله «عرفان» آشنایی داشتند.
 
نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: به جرأت می‌توان گفت هر فردی که در طول زندگی خود با حاج قاسم سلیمانی دیدار داشته، قطعا تحت تأثیر شخصیت والای ایشان قرار گرفته است.
 
وی تأکید کرد: شهید سلیمانی بر اساس «سنت نبوی»، آن دسته از کسانی که زمانی دست به مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی زده بوده و بعد از مدتی از کار خود پشیمان شده بودند را مورد عفو قرار داد.
 
مولوی اسحاق مدنی در پایان سخنرانی خود تصریح کرد: شهید سلیمانی هیچگاه به دنبال انتقام گرفتن از دشمنان خود نبود، بلکه همواره تلاش می‌کرد؛ اصلاح، آشتی و عفو و بخشش را در قبال دشمنان اعمال کند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سردار دلها مولوی اسحاق مدنی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم