Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@12:05:12 GMT

نکات مهم در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۷۱۴۴

نکات مهم در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

نکات مهم در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

خرید لوازم آرایشی، برای هر بانوی خوش پوش و خوش سلیقه‌ای حائز اهمیت است، به همین جهت انواع مختلفی از لوازم آرایش صورت را مورد امتحان قرار می‌دهد. از آنجا که پوست صورت از حساسیت بالایی برخوردار است، می‌بایست لوازم آرایشی باکیفیت و مورد تائید را خریداری کنید. با وجود لوازم آرایشی بی کیفیت و تقلبی می‌بایست یک راهنمای خرید لوازم آرایش خوب داشته باشید تا بتوانید اصل یا تقلبی بودن لوازم آرایش را تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهنمای خرید لوازم آرایش به شما کمک می‌کند تا از لوازمی استفاده کنید که آسیبی به پوست صورت شما وارد نکند، اما بهترین لوازم آرایش صورت کدامند؟

مراقبت از پوست و مو الزامی است!

به طور کلی سلامتی نعمت خدادای است که آسان به دست نمی‌آید، سلامتی پوست و مو هم مانند سایر اعضای بدن حائز اهمیت می‌باشد. عموماً پوست صورت و موها که در معرض آلودگی‌ها قرار دارند بسیار آسیب پذیر هستند، بنابراین می‌بایست از محصولات مراقبت از مو و مراقبت از پوست استفاده کنید تا دچار مشکلات پوست و مو نشوید. داشتن پوستی صاف و درخشان و موهای خوش حالت و پر پشت موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد نیز خواهد شد، به همین جهت مراقبت از مو و پوست از اهمیت بالایی خصوصاً برای بانوان برخوردار است.

راهنمای خرید لوازم آرایشی، برای مراقبت و زیبایی

اصول و قوانین مهم در راهنمای خرید لوازم آرایشی بر این نکته استوار است که محصولات و لوازم مراقبت از پوست و مو می‌بایست به صورت مداوم مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده روتین و روزمره از محصولات مراقبتی موجب می‌شود که پوست و مو دچار عوارض و آسیب‌های جدی نشود، اما چه لوازمی برای مراقبت از مو و مراقبت از پوست مناسب هستند؟

مراقبت از مو:

در دسته‌ی محصولات مراقبت از مو می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد، اما اولین اصل برای داشتن موهایی سالم استفاده از شامپو مناسب و ویتامینه برای مو است. به طور مثال شامپو مناسب برای موهای رنگ شده با شامپو برای موهای معمولی متفاوت است؛ چراکه موهای رنگ شده نیاز به ویتامین و مواد مغذی بیشتری دارد. همچنین برای مراقبت از مو می‌توان از سرم‌ها و ماسک موهای تقویتی استفاده کرد، این نوع تقویت کننده‌ها فولیکول‌های مو را تقویت کرده و مانع ریزش موها و شکننده شدن آن‌ها خواهند شد.

مراقبت از پوست:

از آنجا که پوست در معرض آلودگی‌ها قرار دارد، ممکن است دچار عوارضی نظیر خشکی پوست، ترک ترک شدن، کدر شدن و...شود. بنابراین می‌بایست لوازم بهداشتی و آرایشی مثل کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان همواره در کنار شما باشد، با کمک این دو محصول می‌توانید همواره پوستی به لطافت برگ گل داشته باشید. بهترین کرم‌های مرطوب کننده و کرم آبرسان با مواد طبیعی ساخته می‌شوند تا با رساندن مواد مغذی مورد نیاز پوست آن را همواره شاداب و لطیف نگاه دارند.

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده را بدایند!

معمولاً عموم افراد تصور می‌کنند که کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان‌ها عملکردی مشابه به هم دارند و اگر یکی از آن‌ها را برای مراقبت از پوست خود در اختیار داشته باشیم کفایت می‌کند. این درحالی است که تفاوت آبرسان و مرطوب کننده بسیار بزرگ می‌باشد، کرم‌های مرطوب کننده با تامین چربی مورد نیاز برای پوست، قادرند پوست را از خشکی در بیاورند. بنابراین استفاده از کرم مرطوب کننده می‌بایست به صورت روزانه تکرار شود، اما تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست؟

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده از آن جهت است که کرم مرطوب کننده قدرت آبرسانی به پوست را ندارد، اما آبرسان به خوبی رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم می‌کند. بنابراین داشتن یک آبرسان و کرم مرطوب کننده خوب در کنار هم برای هر بانویی ضروری محسوب می‌شود.

معرفی چند محصول مناسب برای مراقبت از پوست و مو

کرم آبرسان ژوت هیدرا اکتیو: یکی از بهترین آبرسان‌های پوست که برای صورت و پوست دست قابل استفاده است، ژوت هیدرا اکتیو نام دارد. این کرم که قیمت بسیار مناسبی هم دارد در حجمی مناسب برای مدتی طولانی کافی خواهد بود. ناگفته نماند که از این برند مدل‌های مختلفی از کرم آبرسان و ... نیز تولید شده که برای مراقبت از پوست بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشند. کرم آبرسان کامان سری واتربمب: اگر به دنبال یک آبرسان قوی و سریع برای پوست خود هستید، از برند کامان خرید خود را انجام دهید. آبرسان کامان سری واتر بمب یکی از بهترین انواع محصولات مراقبت از پوست است که در حجم مناسب و با قیمتی فوق‌العاده به فروش می‌رسد. اثرگذاری این محصول به حدی بالا است که می‌بایست حتماً در لیست خرید لوازم آرایشی خود آن را ذکر کنید. سرم نرم کننده مو سینره: سینره یکی از تولیدکنندگان برتر داخلی در زمینه محصولات پوست و مو است که تاکنون بسیار موفق عمل کرده و طرفداران بسیاری دارد. سرم نرم کننده مو سینره نیز برای موهای خشک و شکننده بسیار مناسب بوده و می‌تواند موهای خشک را کاملاً نرم و لطیف کند. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش ژوت: اگر از مشکل ریزش مو رنج می‌برید، دیگر نگرانی به خود راه ندهید. با استفاده از شامپو تقویت کننده و ضد ریزش ژوت می‌توانید مانع ریزش بیش از اندازه موهای خود شوید و همواره با موهایی پر پشت و زیبا در مهمانی‌ها حضور پیدا کنید. این شامپو که ساخت کشور فرانسه است بسیار باکیفیت بوده و موها را خوش حالت می‌کند.

تعداد محصولات مناسب برای مراقبت از مو و پوست محدود به موارد فوق نمی‌شود، اما این 4 مورد از بهترین لوازم مراقبت از پوست و مو به شمار می‌رود. بنابراین با داشتن همین چند مورد نیز می‌توانید از خودتان مراقبت کنید، به همین جهت می‌بایست در لیست خرید لوازم آرایشی خود این 4 محصول را وارد کنید.

لوازم آرایش صورت را اصل خریداری کنید!

عموماً برای انجام یک آرایش صورت جذاب از تجهیزات بسیاری استفاده می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کرم پودر، پرایمر، ریمل، کانسیلر، مداد چشم، سایه چشم، خط چشم، رژ گونه و ... اشاره کرد. از آنجا که این محصولات آرایشی مستقیماً بر روی پوست استعمال می‌شوند، باید حتماً باکیفت و اصل باشند. اگر از لوازم آرایش صورت تقلبی یا تاریخ انقضاء گذشته استفاده کنید، ممکن است عوارضی مانند قرمزی پوست، بروز جوش و آکنه، کدر شدن پوست و... برای شما اتفاق بیفتند. بنابراین حتما در زمان خرید لوازم آرایشی به نکات زیر توجه داشته باشید:

بسته بندی محصولات دارای هولوگرام و تائیدیه وزارت بهداشت باشد. از برندهایی خرید کنید که مطمئن و معتبر هستند. فروشگاهی را برای خرید لوازم آرایشی انتخاب کنید که مطمئن هستید لوازم آرایشی را با قیمت مناسب و ضمانت ارائه می‌کند. هرگز از دست فروش‌های داخل خیابان لوازم آرایشی نخرید، چراکه سلامت محصولاتشان به هیچ وجه مشخص نمی‌باشد.

اگر مایلید همواره پوستی صاف و سالم داشته باشید از نکات فوق به عنوان راهنمای خرید لوازم آرایشی استفاده کنید تا همیشه انتخابی درست داشته باشید. داشتن یک انتخاب درست منجر به خریدی رضایتمندانه می‌شود، به همین جهت داشتن یک راهنمای خرید لوازم آرایشی بسیار ضرورت دارد.

خرید اینترنتی یا حضوری؟ انتخاب شما کدام است!

همانطور که می‌دانید امروزه بسیاری از کسب و کارها فقط به صورت فروش اینترنتی فعالیت می‌کنند، به همین جهت فروشگاه‌های بسیاری در حوزه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز فعالیت می‌کنند. اگرچه قدم زدن در شهر و خرید حضوری موجب فرح و شادی در بین افراد می‌شود، اما امروزه خرید اینترنتی گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود. اولاً خرید اینترنتی مانع حضور شما در تجمعات گوناگون شده و از جان شما در برابر بیماری‌های واگیری مثل کرونا محافظت می‌کند. ثانیاً با خرید به صورت اینترنتی هزینه‌های مربوط به رفت و آمد و گشت و گذار در شهر نیز کم می‌شود، چه بسا بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی بر روی محصولات خود تخفیفاتی ویژه اعمال می‌کنند تا مشتریان خریدی مقرون به صرفه را تجربه کنند. بنابراین خرید لوازم آرایشی خود را نیز از یک فروشگاه اینترنتی معتبر انجام دهید.

الو بیوتی، در دسترس‌ترین فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

یکی از فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه فروش لوازم آرایش صورت فعالیت می‌کند الو بیوتی نام دارد. الو بیوتی با رویکردی بی طرفانه و با امکان نقد و بررسی محصولات به کاربران این امکان را می‌دهد که ضمن بررسی دقیق انتخاب و خرید نمایند. تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی در الو بیوتی بسیار زیاد بوده و به همین جهت مخاطبان و طرفداران زیادی دارد. این مجموعه حرفه‌ای که با برندهای مختلفی نیز کار می‌کنند، همواره تخفیفات بی‌نظیری برای محصولات خود در نظر می‌گیرند تا کاربران بتوانند خریدهای بیشتری انجام دهند. الو بیوتی به عنوان یک مجموعه‌ی کامل، اصالت و تحویل تمامی محصولات خود را ضمانت می‌کند، همچنین خریدهای اینترنتی مشتریان را در سریع‌ترین زمان ممکن به ایشان می‌رسانند. برای آنکه از تخفیفات و جشنواره‌های الو بیوتی مطلع شوید کافی است با ورود به وبسایت به عضویت این فروشگاه اینترنتی در بیاید.

کلام آخر

توصیه ما به شما برای آنکه همیشه پوست و موی جوان و باطراوت داشته باشید این است که به خودتان رسیدگی کنید! بنابراین همانطور که به تغذیه خود توجه دارید، به تغذیه مو و پوست خود نیز حساس باشید. مو و پوست شما بسیار مهم هستند، چراکه موجب درخشش شما در میان جمع خواهند بود. بنابراین با کمک فروشگاه اینترنتی الو بیوتی بهترین لوازم آرایش صورت و مراقبت از پوست را برای خود تهیه کنید تا همیشه جوان و زیبا بمانید....

منبع: فردا

کلیدواژه: لوازم آرایشی و بهداشتی خرید لوازم آرایشی و بهداشتی رپورتاژ مراقبت از پوست و مو خرید لوازم آرایشی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایش صورت آرایشی و بهداشتی محصولات مراقبت برای مراقبت استفاده کنید مراقبت از مو داشته باشید همین جهت کرم آبرسان مو و پوست برای مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهو لایف یافته‌های این بررسی که در نشریه «سالنامه‌های پزشکی داخلی» منتشر شده است، نشان داد که هم بیماران مرد و هم بیماران زنی که پزشکان زن آنها را درمان کرده بودند، به طور کلی کمتر در معرض خطر مرگ قرار گرفته بودند و میزان بستری شدن دوباره ۳۰ روزه آنها کمتر بود.

نکته جالب این بود که این اثر مثبت درمان شدن به‌وسیله پزشکان زن در بیماران زن به خصوص آنهایی که دچار بیماری شدید بودند، بارزتر بود.

این بررسی در یک نمونه شامل بیش از ۷۰۰۰۰۰ بیمار ۶۵ ساله و بالاتر تحت پوشش بیمه سالمندان در آمریکا انجام شد که در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بستری شده بودند و به‌وسیله «پزشکان بیمارستانی»، پزشکانی که فقط در بیمارستان طبابت می‌کنند، درمان شده بودند.

آتسوشی میاواکی، یکی از نویسندگان مقاله این مطالعه و مدرس در دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو دراین‌باره گفت: «به نظر ما، پزشکان زن ممکن است نسبت به پزشکان مرد در ایجاد ارتباط با بیماران زن و ارتباط مؤثر با کل بیماران بهتر عمل کنند که منجر به توافق بیشتر بیمارانشان با آنها در مورد توصیه‌های ارائه‌شده می‌شود.» به گفته او، همچنین، پزشکان زن ممکن است نسبت به پزشکان مرد در ارزیابی علائم و بیماری در بیماران زن «سوگیری» (bias) کمتری داشته باشند. این سوگیری کمتر این امکان را ایجاد می‌کند که پزشکان زن زودتر متوجه تغییر حال زنان دچار بیماری شدید شوند.

پژوهش‌های پیشین هم این یافته‌ها را تایید می‌کنند

این اولین بررسی نیست که نشان می‌دهد جنسیت پزشک می‌تواند بر کیفیت مراقبت از بیمار تأثیر بگذارد. یک بررسی دیگر که نتایج آن در دسامبر ۲۰۲۱ در نشریه «جراحی جاما» (JAMA Surgery) منتشر شد، نشان داد نتایج درمان بیماران زن هنگامی که پزشکان مرد مسئول مراقبت از آنها بودند، بدتر بود، اما برعکس هنگامی که مردان به‌وسیله پزشکان زن درمان می‌شدند، نتایج درمانی بدتر نبود.

یک بررسی دیگر در سال ۲۰۱۸ نشان داد که پزشکان مرد خطر سکته مغزی را در بیماران زن دست‌کم می‌گیرند، درحالی‌که پزشکان زن در ارزیابی خطر سکته مغزی در زنان به خوبی عمل می‌کنند. و یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که در ژورنال «پزشکی داخلی جاما» (JAMA Internal Medicine ) منتشر شد نشان داد که پزشکان زن در مقایسه با پزشکان مرد بیشتر به راهنماهای بالینی و طبابت مبتنی بر شواهد علمی پایبند هستند.

رویکردهای پزشکان زن و مرد در مراقبت از بیماران چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

میاواکی می‌گوید که بر اساس تحقیقات قبلی در این زمینه، دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود بیماران زن در مقایسه با پزشکان زن توسط پزشکان مرد متفاوت رفتار کنند، ازجمله چالش‌های ارتباطی و سوگیری‌های جنسیتی در ارزیابی شدت علائم یا یک بیماری.

یکی دیگر از عوامل ارجاعات میاواکی، آموزش پزشکی است: «آموزش پزشکی محدود در زمینه مسائل بهداشتی زنان در برنامه‌های درسی دوره پزشکی عمومی ممکن است این مشکلات را تشدید کند. با توجه به این الگوی سنتی در آموزش پزشکی، ممکن است به ویژه پزشکان مرد درک محدودی از مسائل خاص زنان داشته باشند.»

دکتر جنیفر ویدر، کارشناس سلامت زنان می‌گوید که از یافته‌های این بررسی تعجب نکرده است. او می‌گوید: «وجود سوگیری جنسیتی و نابرابری جنسیتی مدت‌هاست که در حوزه مراقبت‌های بهداشتی ثابت شده‌اند.»

او می‌گوید: «بررسی‌های گذشته نشان داده‌اند که نگرانی‌های بیماران زن با احتمال بیشتری به‌وسیله پزشکانشان نادیده گرفته می‌شوند، همچنین با احتمال بیشتری ممکن است درد آنها دست‌کم گرفته شود و علائم قلبی آنها به اندازه بیماران مرد جدی شمرده نشود. پزشکان زن به طور میانگین کمتر احتمال دارد که علائم بیماران زن را نادیده بگیرند و درنتیجه معاینه و آزمایش‌های بیشتری انجام می‌دهند.»

بر اساس بررسی که در سال ۲۰۲۰ در «ژورنال پزشکی نیوانگلند» منتشر شد، پزشکان زن مسئول مراقبت‌های اولیه (PCPs) در مقایسه با مردان همردیفشان زمان بیشتری را در هر ویزیت با بیماران مرد و زن صرف می‌کنند و این رویه به کاهش درآمد آنها هم می‌انجامد. پژوهشگران نوشتند: «مطالعات دیگر نشان داده‌اند که پزشکان زنان مسئول مراقبت‌های اولیه ممکن است از این زمان اضافی برای گرفتن تاریخچه کامل‌تر بیمار، مشارکت در تصمیم‌گیری مشترک با بیمار، ارائه توضیحات دقیق‌تر به بیمار و استفاده از رویکردهای ارتباطی مبتنی بر شواهد و بیمار-محور استفاده کنند.»

دکتر ارغوان سالس، دانشیار بالینی پزشکی در دانشگاه استنفورد می‌گوید که پژوهش‌های مربوط به دهه‌های قبل نشان می‌دهند که پزشکان زن بیشتر در مورد شرایط اجتماعی و سایر عواملی که ممکن است بر سلامت افراد تأثیر بگذارند، سؤال می‌کنند. همچنین آنها از بیماران می‌پرسند که آیا داروهای خود را مصرف می‌کنند یا نه.

او می‌گوید: «پزشکان زن به احتمال زیاد رویکردی مشارکتی نسبت به بیمارانشان دارند. آن‌ها به احتمال زیاد در مورد مراقبت از بیمار خود با متخصصان مشورت می‌کنند. این رفتارها حکایت از آن دارد که پزشکان زن طرحی برای بهینه سازی مراقبت از بیمارانشان دارند و اینکه آنها اعتقاد دارند که هر فردی همیشه همه چیز را نمی‌داند. پزشکان زن با انجام این کارها مراقبت‌های مناسبت‌تری را به بیماران ارائه می‌دهند.»

آیا بیماران با پزشکان زن راحت‌تر صحبت می‌کنند؟

خانم میاواکی، سرپرست این پژوهش، بر اساس تجربیات خود به عنوان یک پزشک معتقد است که چنین است. او می‌گوید: «برای برخی از بیماران زن ممکن است صحبت کردن در ارتباط با مسائل مربوط به سلامت زنان - مانند مشکلات کلیه و مجاری ادرای و بیماری‌های زنان و پستان - با یک یا انجام معاینات مربوط به بخش‌های خصوصی بدن را از یک به‌وسیله پزشک زن راحت‌تر باشد. همچنین مشخص است که پزشکان زن تمایل به داشتن الگوهای ارتباطی دارند که برای همدلی با بیماران ارزش قائل هستند.»

دکتر آلیسون هاینن، استادیار پزشکی بیمارستانی در کالج پزشکی بیلور در تگزاس با این نظر موافق است و می‌گوید: «به راحتی می‌توان دید که بیماران ممکن است احساس راحتی بیشتری در به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس با پزشکی داشته باشند که به نظر آنها بیشتر شبیه خودشان است و می‌تواند نگرانی‌هایشان را در سطحی شخصی‌تر درک کند.»

آیا زنان باید به دنبال پزشکان زن باشند؟

هاینن می‌گوید که بسیاری از بیماران زن در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند زیرا به دلایل مختلف با پزشک زن احساس راحتی بیشتری می‌کنند. هاینن می‌گوید: «به نظر من مهم‌ترین ویژگی‌ای که باید هنگام انتخاب پزشک به دنبال آن باشید، این است که پزشک صرف نظر از جنسیت خودش یا جنسیت شما، به نگرانی‌هایتان گوش دهد و به اندازه کافی به آنها رسیدگی کند.»

کد خبر 846773 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها جنسیت خبر مهم پزشکی

دیگر خبرها

  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار