Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:36:03 GMT

لبخند زدن درد آمپول را کم می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۷۵۳۰

محققان دانشگاه کالیفرنیا تحقیقات جدیدی انجام داده اند که نشان می‌دهد لبخند زدن در هنگام تزریق می‌تواند درد سوزن را کم کند. ناطقان: یک مطالعه اخیر نشان داده است که لبخند زدن یا حتی درآوردن ادای لبخند زدن می‌تواند درد تزریق را کم کند. محققان می‌گویند لبخند صادقانه پاسخ‌های فیزیلوژیکی ناشی از استرس را در شرکت کنندگان کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به طور کلی اغلب ما وقتی با درد شدید مواجه می‌شویم،  تمایل داریم چشم‌هایمان را محکم ببندیم و گونه‌هایمان را جمع کنیم. جالب است بدانید برخی از حیوانات هم حالت مشابهی از این چهره را ایجاد می‌کنند که متخصصان آن را پاسخ مبهم می‌نامند.

در همین رابطه محققان دانشگاه کالیفرنیا، تحقیقی را انجام دادند تا ببینند که این حرکات برای کاهش درد و استرس مفید اند؟ آنها معتقد اند که حتی لبخند ساختگی هم ممکن است تاثیر مثبتی روی احساسات داشته باشد.

محققان برای انجام این پژوهش ۲۳۱ شرکت کننده را استخدام کردند و همه شرکت کنندگان با استفاده از یک سوزن مشابه تزریق واکسن آنفولانزا ، یکبار محلول نمکی دریافت کردند.

محققان شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کردند. قبل و هنگام تزریق، دانشمندان با استفاده از چوب های نگهدارنده در دهان، در صورت شرکت کننده‌ها تغییراتی ایجاد کردند. قبل از تزریق، از شرکت کنندگان پرسیده شد که چقدر از سوزن می‌ترسند.

نتایج پس از آزمایش جالب بود چرا که نشان داد گروهی که در حین تزریق لبخند واقعی یا ساختگی زده اند، ۴۰ درصد کمتر از گروه خنثی درد را را گزارش کرده اند و ضربان قلب کمتری داشته اند.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: لبخند زدن ، آمپول ، کم کردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لبخند زدن آمپول کم کردن شرکت کنندگان لبخند زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی بابیان که این  اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی