Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عیسی منصوری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه قبل از انقلاب، صنعتی‌سازی و شهرسازی مورد توجه قرار گرفت و منجر به مهاجرت از روستا به شهر شد و بعد از انقلاب کشور در حوزه روستایی خوب عمل کرد، گفت: کم‌کم سیاست‌گذاری‌ها متمرکز بر توسعه زیرساختی شد تا آب، برق و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را به روستاها منتقل کند و از اقتصاد روستایی غافل شدیم که این امر نیز سبب افزایش مهاجرت‌ها شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آنچه که سیاست‌گذاری را متفاوت می‌کند حرکت به سمت جلو است، کشور برای اقتصاد روستایی گام‌هایی برداشته است هرچند وام و پرداخت تسهیلات کفاف این فعالیت را نمی‌داد اما نقطه عطفی برای ورود به عرصه جدید بود که تاکنون ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در اختیار قرار گرفته و عملکرد ۱۰۰ درصدی را به ارمغان آورده است.

 وی با بیان اینکه شناور کردن سهم بخش‌ها قانونی است، افزود: نباید سهم بخش‌ها در سطح ملی ثابت شود بلکه باید بر اساس ظرفیت استان‌ها متغیر باشد اما این بخش در قانون برای هر استان ۴۵ درصد مشخص شده است که این استان ۷۰ درصد از سهمش را به سمت کشاورزی برده است.

منصوری با بیان اینکه با ساخت هتل در روستا مشکل نداریم اما ابتدا باید در روستا جذابیت و بوم‌گردی وجود داشته باشد تا مردم مجذوب اسکان در روستا شوند، اظهار کرد: ابتدا باید اولویت‌های استان در نظر گرفته شود و سپس مقدار اعظم سهم را به اولویت اختصاص دهیم، یکی از موارد بیان شده در این استان که نیاز به تسهیلات دارد صنعت فرش است که در سال گذشته ۱۲ تن و اکنون ۵۰۰ تن صادر می‌شود.

تشخیص اولویت‌ها مهم‌تر از پرداخت تسهیلات است

وی افزود: اگر بخواهیم به این صنعت در این استان بپردازیم در واقع سبب نابودی تولیدکنندگان در این سطح می‌شویم زیرا که صادرات فرش کاهش یافته و بازار کاری برای آن تعبیه نشده پس ابتدا باید زمینه صادرات مهیا شود لذا تشخیص اینکه به کدام رسته وام و تسهیلات پرداخت شود مهم‌تر از پرداخت خود تسهیلات است.

منصوری با بیان اینکه برای ایجاد دفاتر (Ict) در روستاها مشکلی نداریم، گفت: سرانه اشتغال در کشور ۱۵۰ میلیون تومان است و فرآورده‌های محصولات معدنی اولویت کاری ما می‌باشد.

وی با بیان اینکه موضوع کرونا در سه قسمت مدیریت می‌شود، افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان به منظور حمایت و تثبیت اشتغال تخصیص داده شد که تا کنون افراد برای دریافت ۱۴ میلیارد تومان معرفی گشته‌اند که از این مقدار تسهیلات دو هزار میلیارد تومان به گسترش گردشگری،  هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان به ورزش تخصیص یافته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به ازای هر فارغ‌التحصیل ۳۰ درصد سهم بیمه به کارفرما پرداخت می‌شود، گفت: هر کارفرمایی که آسیب‌دیدگان از کرونا را مجدد به کارگیری کند مشمول دریافت یارانه دستمزد و یارانه بیمه می‌شود که هدف از اجرای این طرح اشتغال‌زایی و نه پرداخت تسهیلات است.

کاهش منابع مالی برای مشاغل خانگی

وی با اشاره به کاهش منابع مالی از ۸۰۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان تصریح کرد: منابع مالی برای مشاغل خانگی کم شده است لذا پیشنهاد می‌شود ۱۰ درصد منابع روستایی به مشاغل خانگی تخصیص داده شود و همچنین اگر شخصی از طریق الگوی جدید مشاغل خانگی پیشنهادی برای دریافت وام داشته باشد بهتر می‌توانیم تامین اعتبار کنیم.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار  روستایی

منصوری از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار و اشتغال روستایی خبر داد و گفت:  ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را از منابع کارگروه ملی به حوزه کسب و کار و اشتغال روستایی این استان تخصیص می‌دهیم که این تسهیلات منقطع نمی‌شود و تا ۹ سال ادامه پیدا می‌کند و کمیته فنی مسئول اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: برخی از طرح‌های خرد روستایی نیمه‌تمام مانده که باید به پایان برسند و اگر قرار است طرح جدید آغاز شود تا پایان عمر دولت فرصت دارد تا به بهره‌برداری برسد.

شکایت از تنگ‌نظری مسؤولان استان زیاد است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تنگ‌نظری و سفت دستی در دستگاه‌ها باید کم شود متاسفانه از روز گذشته از این حیث شکایت‌ها در این استان زیاد شنیده شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما نبوده ایده است نه منبع و تسهیلات، گفت: ما مسؤول اصلاح قواعد بازی برای صنعت‌ها هستیم به طور مثال در دامداری سنتی راندمان تولید و بهره‌برداری پایین است لذا نسل بعد در روستا نمی‌ماند پس دامداری و کشاورزی سنتی دیگر جواب نمی‌دهد.

منصوری با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در این استان برای فعال شدن حوزه گردشگری وجود دارد، گفت: گردشگری جوانان، گردشگری طبیعی و درمان،  گردشگری ارگانیک از جمله مواردی است که با توجه به ظرفیت‌های استاد می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

شهرستان‌ها پکیج‌های اولویت بندی شده را ظرف یک هفته ارائه دهند

وی در پایان با بیان اینکه ارائه پکیج‌های توسعه‌‌ای بهترین روش برای جذب تسهیلات است، بیان کرد: به منظور توسعه طرح‌های اشتغال استان هر شهرستان ظرف یک هفته پکیجی از اولویت‌بندی‌ها از وام روستایی و غیرروستایی تا کمک‌های بلاعوض ارائه دهد که در این صورت تسهیلات بهتری را می‌توان به طرح‌ها اختصاص داد، پروژه‌‌های تولید دام، پمپاژ آب و پروژه‌های کوچک از جمله مواردی هستند که می‌توان برای آن‌ها کمک‌های بلاعوض در نظر گرفت.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشاغل خانگی تسهیلات اشتغال روستایی چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ میلیارد تومان میلیارد تومان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری