Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمدالله اکوانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدلیل فراهم شدن زیرساخت های علمی لازم در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعم از تربیت متخصصان و دانشمندان و راه اندازی و توسعه آزمایشگاه ها انتظار همین بود که ایران همپای دیگر کشورهای مطرح دنیا بتواند واکسن کرونا را بسازد.  

وی افزود: کسب چنین موفقیتی مرهون سرمایه گذاری های کلان علمی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته در کشور انجام داده و نتیجه آن تربیت هزاران متخصص و دانشمند در رشته های مختلف پزشکی و غیرپزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد: هیچ کدام از کشورهای منطقه خاورمیانه در حوزه ساخت واکسن کرونا تاکنون نتوانسته اند با اتکا به دانش بومی خود حتی گام های اولیه را بردارند. 

اکوانیان عنوان کرد: تنها کشور در منطقه خاورمیانه که توانست چنین اقدام مهمی را انجام دهد ایران است.   

وی ابراز داشت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برخی حوزه های مهم رشد چشمگیری داشته و جزو کشورهای پیشرفته در این حوزه ها است. 

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج گفت: یکی از این حوزه ها پزشکی است و ایران در نظام های رتبه بندی دنیا در شاخص های مختلف نظام سلامت و پزشکی در منطقه خاورمیانه سرآمد بوده و در دنیا نیز جزو کشورهای مطرح محسوب می شود. 

اکوانیان اظهار داشت: ایران در حوزه تخصص های گوناگون جزو کشورهایی است که هم در تولید دانش و هم در پزشکی جزو کشورهای درجه یک به شمار می رود. 

وی افزود: متخصصان و دانشمندان ایران در حوزه ساخت واکسن نیز جزو افراد برجسته دنیا هستند و بخش عمده ای از واکسن های مهم که در دنیا برای پیشگیری، مقابله و درمان انواع بیماری ها وجود دارد اکنون در کشور تولید می شود. 

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد: ایران در دانش نظری نظام سلامت و شاخص های مختلف آن که ساخت واکسن یکی از این حوزه ها است در نظام های رتبه بندی دنیا جزو کشورهای برتر است. 

اکوانیان عنوان کرد: تعداد مقاله های علمی و پژوهشی دانشمندان ایران در مجله های علمی معتبر دنیا در حوزه پزشکی قابل توجه است. 

وی ابراز داشت: ایران در شاخص های مهم دیگر از جمله تولید مواد غذایی، صنایع نظامی، دفاعی و موشکی و محصولات دانش بنیان پتروشیمی نیز جزو کشورهای پیشرو است. 

اکوانیان گفت: ایران در حوزه پتروشیمی در حال استفاده از فناوری های نسل چهارم بوده و این فناوری های پیشرفته علاوه بر کاهش هزینه ها و آلودگی های زیست محیطی موجب افزایش درآمدها و بهره وری نیز می شوند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا بنیاد ملی نخبگان کهگیلویه وبویراحمد واکسن یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بنیاد ملی نخبگان کهگیلویه وبویراحمد ویروس کرونا بنیاد ملی نخبگان کهگیلویه وبویراحمد واکسن یاسوج اخبار کنکور نخبگان کهگیلویه جزو کشورهای ساخت واکسن حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره هدف کنفرانس بین المللی صنعت هسته ای بیان کرد: اگر چه فشار نظام سلطه همواده در این جهت بوده که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت ها و هزینه های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است.

وی ادامه داد: شخصیت های با سابقه ای علیرغم مانع تراشی ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است و این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود،هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تزار علم و فن آوری ایران را به دنیا نشان دهد. 

اسلامی خاطر نشان کرد:  ما برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم تا این فن آوری ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا حصار ها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی خلق  و ظهور کند.البته این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله