Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» در یادداشتی از مقام‌های آمریکایی و اروپایی خواسته با دستیابی به توافقی موسوم به «کووید» دستیابی ایران برای خرید واکسن کرونا را تسهیل کنند.

روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» در یادداشتی از مقام‌های آمریکایی و اروپایی خواسته با ایران به توافقی موسوم به «کووید» دست یابند و راه را برای دستیابی جمهوری اسلامی به واکسن باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه آمریکایی در ابتدا جمهوری اسلامی ایران را به دشمنی با آمریکا بعد از سال ۱۹۷۹، یعنی آغاز انقلاب اسلامی متهم کرد و دوران شیوع ویروس کرونا را فرصتی برای همکاری و توافق دو کشور ارزیابی کرد.

در این یادداشت آمده است که این همه‌گیری جهانی فرصتی غیر‌معمول را برای همکاری میان ایران و آمریکا فراهم می‌آورد.

لس‌آنجلس تایمز نوشت ایران و آمریکا اکنون در یک طرف و در حال جنگ با دشمنی هستند که جان بیش از ۳۴۷ هزار آمریکایی و بیش از ۵۵ هزار ایرانی را گرفته است. 

در ادامه این یادداشت همچنین آمده است که گرچه دولت بایدن و اروپایی‌ها می‌خواهند توافق هسته‌ای برجام را احیا کنند، اما آنچه که ایران، آمریکا و اروپا به طور اضطراری نیاز دارند یک توافق «کووید» است. 

این روزنامه آمریکایی مدعی شده که همه‌گیری کرونا ایران را با مشکلاتی مواجه کرده است.

لس‌آنجلس تایمز مدعی شد که توافق کووید به اعتماد‌سازی برای مذاکرات آینده با ایران و همچنین ارتقای روابط آمریکا با اتحادیه اروپا کمک می‌کند؛ روابطی که در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ ضعیف شده است.

لس‌آنجلس تایمز در این یادداشت همچنین مدعی شده است که متوقف کردن این بیماری در ایران ضروری است تا از همسایگان جمهوری اسلامی و ۱۶ کشور همسایه آن که جمعاً ۵۰۰ میلیون جمعیت دارند محافظت شود.

در این یادداشت ادعا شده که بدون واکسن کرونا ایرانیان بیشتری جان خود را از دست خواهند داد و ویروس کرونا از ایران به دیگر کشور‌های منطقه سرایت خواهد کرد.

لس‌آنجلس تایمز به امتناع دولت ترامپ از جدی گرفتن این ویروس اشاره کرد و مدعی شد صادرات دارو به ایران اکنون تحت تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند، اما دولت ترامپ این کار را برای ایران غیر‌ممکن ساخته تا نتواند روند پرداخت را از طریق بانک مرکزی انجام دهد و یا وامی از صندوق بین‌المللی پول دریافت کند. 

در ادامه یادداشت همان اد‌عای همیشگی مبنی بر اینکه ایران تضمین کند که این کمک‌ها و واکسن‌ها به مردم کشورش می‌رسند، مطرح شد.

این روزنامه آمریکایی همچنین به زلزله شهر بم کرمان اشاره کرده و مدعی شد که دولت جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با وجود تهدید‌هایش اما کمک‌های درمانی را برای قربانیان این حادثه ارسال کرد. 

لس‌آنجلس تایمز در پایان یادداشت نیز آورده است که اگر دولت بایدن به توافق کووید با ایران دست یابد می‌تواند در بین میلیون‌ها نفر ایرانی محبوب شود.

این یادداشت در حالی منتشر شده که روز نهم دی ماه ایران در جهت ساخت واکسن کرونا و کوتاه‌تر شدن مسیر کنترل همه‌گیری کرونا با وارد شدن واکسن ایرانی به فاز آزمایش انسانی علیرغم فشار تحریم‌ها گام بلندی برداشت.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم پیشتر در خصوص اقدامات غیرانسانی آمریکا در ممانعت از دسترسی ایران به امکانات پزشکی گفته بود: «ایالات متحده حتی به ما اجازه نمی‌دهد که از پول‌های خودمان در کشورهای مختلف برای پرداخت واکسن کرونا استفاده کنیم. اگر چیزی غیر از این را بیان می‌کنند، دروغ می‌گویند.»

وی افزود: «وزارت بهداشت ما، بانک مرکزی تلاش کردند که پولی که داریم را برای خرید واکسن کرونا به سازمان جهانی بهداشت انتقال بدهند اما موفقیت چندانی در این زمینه به دست نیاوردیم. این اقدامات تلاش‌های ما برای مبارزه با این ویروس را با مانع مواجه کرده است و این اقدامات جنایت علیه بشریت است که در روزهای پایانی دولت ترامپ در حال انجام است».

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 محمد جواد ظریف تحریم ایران تحریم های ایران کرونا واکسن کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز جمهوری اسلامی واکسن کرونا مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد