Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مدیران استان پس از جلسه ویدئو کنفرانسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی با حضور وزیران کشور، نیرو و نفت و استانداران سراسر کشور ، درباره میزان مصرف سوخت و راهکار‌های کاهش مصرف  بحث و تبادل نظر کردند.   او افزود: همه ساله با آغاز فصل زمستان و افزایش مصرف گاز، با مشکلاتی در حوزه‌ تامین سوخت برای نیروگاه‌ها مواجه هستیم و امسال نیز با توجه به شیوع کرونا و لزوم انجام تهویه‌ مناسب در منازل و ادارات ، مصرف گاز در کشور و استان  سمنان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  علیرضا آشناگر با بیان اینکه در استان سمنان از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و پانصد هزار متر مکعب گاز مصرف شده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش دارد گفت: روزانه بیش از ۸ میلیون متر مکعب گاز در استان سمنان مصرف می‌شود که با توجه به جمعیت استان، عدد نسبتا  زیادی است.   استاندار گفت: بیشترین مصرف گاز مربوط به واحد‌های صنعتی است که لازم است برخی واحد‌های بزرگ نظیر کارخانه سیمان نسبت به تبدیل سوخت خود از گاز به مازوت اقدام کنند.   او افزود: برخی از نیروگاه‌های استان هم باید سوخت مصرفی خود را از گاز به گازوئیل تغییر داده و در مصرف گاز صرفه جویی کنند.   استاندار همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست، ضمن استفاده‌ درست از انرژی، مصرف سوخت را تا حد ممکن کاهش دهند.   علیرضا آشناگر با بیان اینکه ۴۲ درصد از گاز مصرفی استان در بخش صنعت و ۱۷ درصد مربوط به مصارف خانگی است تاکید کرد : با مدیران دستگاه‌هایی که مصرف بیش از اندازه انرژی داشته باشند برخورد خواهد شد.   انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق نیروگاه مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: بیش از ۲۲ هزار بازدید کمّی و کیفی از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده از سوی بازرسان و کارشناسان منطقه در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • معمای بنزین در ایران