Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمنده دفاع مقدس گفت: سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس در کنار شهید کاظمی بودند و این رفاقت عمیق آنها از دوران جنگ بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک سالها پیش جوانان در لبیک به ندای امام(ره) وارد جبهه های جنگ شدند، همان جنگی که سردار سلیمانی های زیادی برای دفاع از اسلام و ارزشها تا پای جان ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانانی که روحیه شهادت و ایثار در وجود آنها موج می زد و به عشق وطن و دفاع از خاک این میهن سالها ایستادند و جان خود را تقدیم کردند.

امروز همان روحیه ایثار و شهادت طلبی در بین جوانان وجود دارد، امروز اگر جنگ تن به تنی نیست اما جوانان در سنگری دیگر مشغول به کار هستند، در سنگر مقابله با کرونا جهادگران در این سرزمین سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند راه شهدا و رزمندگان را اینبار به شکلی دیگر ادامه داده اند.

در همین راستا گفتگویی با یک رزمنده و فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس انجام شده که خاطراتی از سردار سلیمانی را عنوان نموده است.

مرتضی رنجبر رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از سال ۵۸ در سپاه مشغول به خدمت شدم و در درگیری های قبل از جنگ تحمیلی در کردستان، پاوه، تکاب، بیجار، جوان رود حضور داشتم.

همرزم حاج قاسم

وی با بیان اینکه در برخی ازعملیات ها با سردار سلیمانی همرزم بودم افزود: در دفاع مقدس با شهید چمران مقطعی در سوسنگرد و بوستان همرزم بودم و در عملیات های فتح المبین، در دشت آزادگان حضور داشتم.

این رزمنده لرستانی تصریح کرد: بعد از عملیات آزاد سازی خرمشهر کلیه عملیات هایی که لشکر ۵۷ حضور داشتم و به عنوان فرمانده گردان تخریب لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) فعالیت کردم.

وی بیان کرد: در عملیات فاو یا همان عملیات والفجر ۸ که جمهوری اسلامی ایران توانست از اروند عبور کند، حضور داشتم، عملیات فاو تقریبا ۸۷ روز به طول انجامید که یکی از سرداران به نام «حاج احمد کاظمی» که بعداً فرمانده نیروی هوایی شد، این عملیات را فرماندهی کردند.

رنجبر عنوان کرد: در کنار شهید احمد کاظمی، توفیق خدمت در کنار شهید تهرانی مقدم را داشتم و بهترین خاطره از سردار سلیمانی زمانی بود که در نیرو هوایی بودم که ایشان آمدند و در مراسمات دهه محرم به خصوص روز عاشورا و تاسوعا شرکت کردند.

رفاقت عمیق سردار سلیمانی و شهید کاظمی

این رزمنده لرستانی افزود: حسینیه فاطمه زهرا(س) را سردار کاظمی راه اندازی کرده بود و در مراسم دهه محرم بسیار شلوغ بود و عزاداران زیادی در این مراسم شرکت می کردند. سردارسلیمانی نیز در مراسمات حضور داشت و ارادت خاصی نسبت به حاج احمد کاظمی داشتند، باتوجه به اینکه در رسانه ها و  اخبار این ارادت منعکس می شود اما بنده این ارادت سردار سلیمانی را در مراسمات حسینیه فاطمه الزهرا(س) که اکثر سرداران حضور داشتند دیدم.

رنجبر تصریح کرد: هر زمانی که سردار سلیمانی به نیروی هوایی  تشریف می آوردند می گفتند حاج احمد عزیز من کجاست و یک ارادت خاصی نسبت به هم داشتند و همین ارادت را نیز  حاج احمد کاظمی نسبت به سردار سلیمانی داشت.

وی گفت: در عملیات فاو ما گردان تخریب بودیم و عملیات به قرارگاه کربلا و قرارگاه نجف ابلاغ شده بود از طرفی همه دنیا به کمک عراق آمده بودند و تلاش می کردند که فاو را بگیرند زیرا حیثیت عراق در گرو فاو بود.

این رزمنده لرستانی تصریح کرد: در این زمان سردار سلیمانی فرمانده لشکر ثارالله کرمان بودند و تعدادی از بچه های تخریب لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) که به این عملیات رفته بودیم، در این عملیات مین هایی را که عراق  کاشته بود پاکسازی می کردیم و جلوی بعضی از تانک های عراق می زدیم تا فشار را بر روی بچه ها کمتر کنند.

استقامت فرماندهان دفاع مقدس

رنجبر اظهار داشت: این عملیات حدود ۸۷ روز به طول انجامید ولی سردار کاظمی به هیچ وجه به عقب نمی آمد چون خصوصیات اخلاقی ایشان به این شکل  بود و سردار سلیمانی نیز فرمانده لشکر دومی بود که در کنار سردار کاظمی بودند؛ این رفاقت سردار سلیمانی و سردار کاظمی از دوران جنگ بود.

وی گفت: سردارسلیمانی نیز فرمانده یکی از لشکر هایی بود که ۸۷ روز در فاو استقامت کرد؛ نه تنها سردار سلیمانی بلکه تمام فرماندهان و رزمندگان خوش اخلاق بودند و محبتی که از جانب امام راحل تزریق می شد جوانان را ساخت و در این سالها ایستادند.

رنجبر تصریح کرد: جوانان برای عملیات ها از هم سبقت می گرفتند که این نشان از روحیه شهادت طلبی جوانان دوران دفاع مقدس داشت و فقط آنها به عشق امام(ره)، وطن، اسلام و اعتقاداتی که داشتند وارد این میدان می شدند.

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است افزود: این مکتب باید به همه دنیا معرفی شود. در جنگ سنگر فرماندهی با سنگر بقیه نیروها فرقی نمی‌کرد و یکی از موفقیت فرماندهان سپاه این بود که آنها یک رنگ بودند و امروز باید این موضوع مورد توجه همه قرار گیرد.

وی بیان کرد: محبوبیت سردار سلیمانی در بین همه مردم این است که سردار انسانی مردمی بود و با سادگی با همه صحبت می کردند وهمین سبب شده بود تا همه او را دوست داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس سردار سلیمانی سردار کاظمی احمد کاظمی حضور داشتم عملیات ها حاج احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم