Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان مصطفوی، اپیدمیولوژیست گفت: اعمال محدودیت‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به خاطر کرونا، باعث کاهش ابتلا به ویروس آنفلوآنزا نسبت به سال های قبل شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احسان مصطفوی، اپیدمیولوژیست با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان اینکه تا امروز بیش از ۸۲ میلیون تست پی سی آر قطعی در دنیا گزارش شده و روزانه حدود ۶۰۰ هزار مورد ابتلای جدید گزارش می‌شود، گفت: بر اساس گزارش‌ها روند ابتلای موارد جدید در جهان هنوز افزایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: روند مرگ و میر بر اثر این ویروس در جهان نیز متاسفانه افزایشی است و تاکنون جان باختگان در سراسر جهان به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

مصطفوی در ادامه افزود: از ابتدای پیدایش ویروس کرونا در جهان، ما هم درگیر ۳ موج شیوع این ویروس در کشور بودیم.

موج نخست که از اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین امسال آغاز شد، موج دوم که در تابستان آغاز شد و زمان بیشتری نسبت به موج اول ادامه داشت و موج سوم که از اوایل آبان ماه آغاز شد شدت ابتلا و همه گیری بیشتری داشت بطوریکه موارد بستری در بیمارستان‌ها به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد فوتی‌ها هم به حدود ۵۰۰ نفر در روز افزایش یافت.

او گفت: خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها در کشور از نیمه دوم آبان ماه روند بستری‌ها کاهشی شد و امروز به حدود ۵۰۰ بستری و ۱۰۰ مورد فوتی در کشور رسیده ایم.

مصطفوی سخت گیری‌های بیشتر، اعمال محدودیت‌های تردد روزانه بین استانی و شبانه در همه مناطق کشور، کاهش ساعت کاری و حضور کارکنان در ادارات و اصناف و همراهی مردم با ستاد مقابله با کرونا را از عوامل اصلی این اتفاق عنوان کرد.

او افزود: رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها در کاهش زنجیره انتقال ویروس بین افراد موثر است، اما در قطع آن موثر نیست.

وی درباره اوضاع انتشار ویروس کرونا در ۳ استان شمالی کشور گفت: روند ابتلا در استان مازندران مخصوصا شهر‌های ساری، رامسر، بابل و سوادکوه شمالی در موج سوم نزولی نشده و کماکان در روند افزایشی است که متاسفانه با افزایش موارد ابتلا و بستری، تعداد مرگ و میر هم افزایش یافته است و متاسفانه این شهر‌ها هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

در استان‌های گیلان و گلستان هم بر خلاف دیگر استان‌ها کاهش موج سوم کرونا خیلی مطلوب نبوده و احتمالا در هفته‌های آینده شاهد قرمز شدن برخی شهرستان‌های این استان‌ها باشیم.

این اپیدمیولوژیست افزود: با عادی انکاری شرایط ممکن است خیلی زود به شرایط قبلی و افزایش سرعت ابتلا بازگردیم.

مصطفوی در ادامه گفت: استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به خاطر ویروس کرونا باعث شد امسال بر خلاف سال‌های قبل موارد محدودی از ابتلا به آنفلوانزا گزارش شده است. برچسب ها: کرونا ، ویروس ، ابتلا ، آنفلوآنزا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا ویروس ابتلا آنفلوآنزا اعمال محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند