Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرز جدید ریمدان درجنوب شرقی سیستان و بلوچستان ایران واقع شده ومسیر تجارت با بلوچستان پاکستان را هموارمیکند، این

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرز جدید ریمدان درجنوب شرقی سیستان بلوچستان ایران واقع شده ومسیر تجارت با بلوچستان پاکستان را هموارمیکند، این مرز اکنون کوتاهترین مسیر زمینی است که بندر گوادر پاکستان رابه ایران متصل میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
باتوجه به حضور و سرمایه گذاری کلان چین در گوادر پاکستان، اتصال این بندر به ایران از اهمیت ژئوپلیتیکی برخوردار است. این گذرگاه نه تنها موجب اتصال بنادر استراتژیک گوادر و چابهار میشود، بلکه ایران را با کریدور اقتصادی چین، پاکستان و هند که ۳۷ ٪ ازجمعیت کل جهان که در بر دارند، پیوند میدهد. بنظر میرسد عربستان درحال فاصله گرفتن از پاکستان ونزدیکی به هند است. همچنین ایران با این گذرگاه تمایلش به چین راتقویت کرد وممکن است عاملی برای انعقاد قرارداد استراتژیک ۲۵ ساله با پکن شود. افزایش صادرات واردات، کاهش زمان سفر و استفاده بهتر از ظرفیت‌های مردم ایرانی تبار بلوچ در ایران و پاکستان و تسهیل گردشگران و زائران مذهبی از مزایای دیگر گذرگاه جدید محسوب می‌شود. بلوچ‌ها اقوامی ایرانی الاصل هستند که بخشی از آن‌ها بدلیل سیاست‌های استعمار انگلیس از ایران تجزیه شده و اکنون در پاکستان زندگی میکنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پاکستان روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک می‌باشد. 

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می‌باشد. 

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد. 

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده بمنظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است