Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان هشدار می‌دهند که زندانیان و بی خانمان‌ها در آمریکا در پی شیوع کرونا به توجه بیشتری نیاز دارند.

خبرگزاری میزان - از آنجایی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در سیستم‌های زندان آمریکا افزایش یافته، درخواست ها برای آزادی سریعتر از موعد زندانیان به عنوان راهکاری برای محافظت در برابر شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «ان بی سی نیوز»، بر اساس مجموعه داده‌های منتشر شده که شامل اطلاعات زندان‌های تحت مدیریت اداره پلیس شهر سن دیگو است، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در زندان سن دیگو به کرونا مبتلا شده اند.

«لئو بلتسکی»، استاد حقوق و علوم بهداشتی و همچنین استاد در دانشکده پزشکی «یو سی» سن دیگو، می‎گوید که سیستم زندان‌های کالیفرنیا که بیش از حد مملو از جمعیت بوده، طوفانی کامل از این ویروس را ایجاد کرده است.

به گفته وی «می دانید، بعضی از افراد زندان‌ها را به خانه سالمندان پشت میله می‌شناسند، زیرا افراد زیادی پیرتر و دارای شرایط سلامتی هستند که آنها را در برابر این ویروس آسیب پذیر می‌کند.»

«بلتسکی» در ادامه گفت «محدود کردن شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان تقریبا غیرممکن است، زیرا جمعیت حاضر در‌ این تاسیسات زیاد است.»

بیشتر بخوانید: زندان‌های کرونایی آمریکا زندان‌های کرونایی آمریکا و خطر ابتلا و مرگ برای زندانیان

وی افزود «اینگونه مراکز به سرعت به کانون‌های انتشار ویروس کرونا تبدیل شدند؛ این نه تنها یک مسئله حقوق بشری، بلکه یک مسئله بهداشت عمومی فراتر از دیوار‌های این مراکز اصلاحی است؛ هر روز تعداد زیادی از افراد جدید به این زندان‌ها اضافه می‌شوند؛ این موضوع زنجیره‌ای از ابتلا‌ها را تشکیل می‌دهد.»

این زنجیره شامل افسران پلیس، کارکنان زندان‌ها و کارکنان دادگاه‌هاست و همین مسئله را می‌توان برای افرادی که بی خانمان هستند، استدلال کرد.

بی خانمان‌ها در پناهگاه‌های کوچک و پر جمعیت زندگی می‌کنند و رفت و آمد دارند، بنابراین پیشگیری از ابتلا برای این افراد تقریبا غیر ممکن است.

«بلتسکی» در بخش دیگری گفت «ما می‌توانیم از قوانین اولیه حقوق بشری پیروی کنیم و در واقع به این نوع افراد حداقل مواد شوینده بدهیم؛ مواد شوینده‌ای که معمولا این افراد به آن‌ها دسترسی ندارند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا در آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا حقوق بشر ویروس کرونا بی خانمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر فتحی از فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی به همت اداره فرهنگی و تربیتی این اداره کل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۷۴ زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ برابری داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از چهار سال وقفه ۳۰ زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های البرز پرداخت می‌شود. در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما بر آن است که زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که در یک سال گذشته با رشد قابل تأملی روبرو بوده است.

کد خبر 6094648

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد