Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بازرسان کهگیلویه و بویراحمد در قالب گشت‌های مشترک و ویژه از سازمان تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد، دادستانی، دامپزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه به همراه رسانه‌ها بازدیدی سرزده از صنف عرضه لبنیات در شهر یاسوج داشتند.

بازرسان برای بررسی وضعیت سلامت و کیفیت شیر موجود در مغازه‌های لبنیاتی بازرسی‌های گسترده‌ای انجام دادند و دریافتند که مدت ها است ساکنان مردم این شهر، بی خبر از هر جا شیر آلوده و مخلوط با آب مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰ درصد شیر موجود در مغازه‌های لبنیاتی یاسوج آب اضافه است

براتعلی صالحی مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به گزارش‌های واصله و گزارش دامپزشکی استان، محرز شد که شیر وارده به استان دارای بار میکروبی بالا و خطرناک بوده و بیش از حد طبیعی دارای آب است.

صالحی افزود: بر اساس گزارش ها، بخشی از این شیر جزو ضایعات شیر کارخانه‌ها و موارد دیگر بوده است که تا ۷۲ ساعت آینده نتایج قطعی آزمایشات در این زمینه مشخص خواهد شد.

مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی امروز یکشنبه پنج کامیون شیر آلوده را حمل می‌کردند که یکی از این کامیون‌ها با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی به دام افتاد.

او ادامه داد: وضعیت آلودگی شیر موجود در تانکر خودرو بررسی می‌شود و ظرف ۷۲ ساعت آینده نتیجه آن به عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود.

صالحی ابراز داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد آبی که در این شیر وجود دارد ۱۴ درصد از میزان نرمال بالاتر بوده که خطرات بسیار زیادی را برای سلامت مردم دارد.

مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بدون شک شیری که از محل‌های غیر مجاز وارد استان و لبنیاتی‌های بازار می‌شود، بررسی شده و با عوامل ورود آن برخورد قانونی می‌شود.

عرضه شیر خام ممنوع است

علی رویین تن رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار عرضه شیر خام ممنوع است.

رویین تن افزود: بازرسانی متشکل از نیرو‌های تعزیزات، دامپزشکی، صنعت و معدن، دادستانی به صورت نامحسوس ماشین‌های عرضه شیر را رصد می‌کنند.

او تصریح کرد: امروز سه مورد از این ماشین‌ها توقیف و آزمایش‌های مربوطه برای بررسی تقلب موجود در عرضه شیر از جمله آب اضافی و بار میکروبی انجام شده است.

رئیس دامپزشکی بویراحمد اضافه کرد: تخلفاتی در زمینه سلامت شیر موجود در مغازه‌های لبنیاتی استان آشکار شده و پیگیری‌ها در این زمینه همچنان در دستور کار است.

رویین تن به مردم شهرستان بویراحمد توصیه کرد که از شیر پاستوریزه استفاده کنند، زیرا شیر خام خطر انتقال بیماری تب مالت را دارد.

رئیس دامپزشکی بویراحمد ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شیر تقلبی موجود در بازار از گاوداری‌ها و مناطق روستایی جمع آوری شده بود.

رویین تن افزود: آنالیز‌های شیر برخی از کارخانه ها بررسی شد تا مشکلی وجود نداشته باشد و شیر سالم و با کیفیت به دست مردم برسد.

بررسی موضوع به صورت ویژه

محمد مولایی معاون دادستان یاسوج گفت: در حوزه مواد لبنی نظارت کمتر بوده و افرادی سودجو با سوء استفاده از وضع موجود آب و شیر را مخلوط کرده و به مردم عرضه می‌کنند. این موضوع به صورت ویژه بررسی می‌شود.

مولایی اظهار کرد: سلامت مردم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دستگاه قضایی است و و با صاحبان مغازه‌هایی که اقدام به سودجویی کنند برخورد قانونی می‌شود.

عرضه شیر آلوده و مخلوط با آب در بازار استان درحالی است که برخی فروشندگان لبنیات، بویژه شیر در یاسوج می‌گویند: شیر را به طور مستقیم از گاوداری تهیه می‌کنیم و ماشین‌های حمل شیر هم دارای مجوز از دامپزشکی هستند.

فروشندگان بر کیفیت شیر توزیعی خود تاکید دارند و از ۱۴ درصد آب اضافی در شیر هم اطلاعی ندارند. بهداشت هم هفته‌ای یک تا ۲ بار از مغازه‌های عرضه شیر بازرسی می‌کند و تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

اکنون این پرسش مطرح است که با وجود نظارت نیرو‌های بهداشت، دامپزشکی و دیگر ناظران چرا تاکنون شیر آلوده و با آب مخلوط شده در اخیار شهروندان قرار گرفته است؟

به گفته متخصصان مصرف شیر عامل مهم پیشگیری از بیماری‌های پوکی استخوان، قلبی عروقی و دیابت نوع دو است.کارشناسان مصرف شیر سالم را تضمین کننده سلامت و مصرف روزانه شیر را برای تأمین ویتامین‌ها و کلسیم مورد نیاز بدن ضروری می‌دانند.

بر اساس آخرین آمار سرانه مصرف شیر در این استان به‌طور میانگین به ازای هر نفر سالانه ۱۰۵ کیلوگرم است. هم اکنون میانگین مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در جهان بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم و در ایران یک چهارم این استاندارد است.

انتهای پیام / ش ج 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوکی استخوان مصرف شیر لبنیات سنتی تب مالت تنظیم بازار تعزیرات حکومتی شیر موجود شیر آلوده رویین تن مصرف شیر عرضه شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار