Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بیشترین معادن شهرستان فردوس در حوزه ماده معدنی بنتونیت در حال فعالیت هستند که ذخیره قطعی این معادن بالغ بر ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار تن است.

به گزارش برنا، عباس جرجانی در بازدید از چند معدن بنتونیت در شهرستان فردوس افزود: ۲۱ معدن بنتونیت با سرمایه‌گذاری اولیه بیش از ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان فردوس در حال فعالیت هستند که ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه ماده معدنی بنتونیت ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرجانی با بیان اینکه فردوس پس از شهرستان سرایان بیشترین ذخیره و استخراج ماده معدنی بنتونیت را در استان به خود اختصاص داده است، ادامه داد: استخراج اسمی سالانه معادن بنتونیت فردوس، بالغ بر ۲۲۰ هزار تن است.

وی بیان کرد: فعالیت معادن بنتونیت در شهرستان فردوس توانسته زمینه اشتغال مستقیم حدود ۱۰۰ نفر را در این بخش فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بنتونیت را یکی از مواد معدنی پر کاربرد در صنایع مختلف عنوان و تصریح کرد: از ماده معدنی بنتونیت در صنعت فولاد، گندله سازی، حفاری چاه های نفت، تولید محصولات شوینده و بهداشتی، تصفیه روغن، ریخته گری، حوزه کشاورزی و ... استفاده می شود.

گفتنی است؛ جرجانی در سفر خود به شهرستان فردوس، از ۶ معدن بنتونیت قله قنداب، خرمن سر، چاه تخرک، چاه امرکی، قله گلیا و فال کوه به صورت میدانی بازدید و از نزدیک فعالیت و روند استخراج این معادن را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت کشاورزی نفت شهرستان فردوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر