Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مطالعات نشان می‌دهد تمرینات مبتنی بر آب فواید زیادی از جمله بهبود راه رفتن، حفظ تعادل و بهبود تحرک دارند. همچنین تصور می‌شود که ورزش‌های آبی، مزایایی را برای بهداشت و سلامت روان افراد ارائه می‌دهد.

این مطالعه به بررسی تأثیرات طولانی مدت ورزش هوازی منظم و مبتنی بر آب بر سلامت قلب و عروق پرداخته است، در این مطالعه ۸۰ نفر از افراد بالای ۵۵ سال با فشار خون طبیعی و بدون شرایط بالینی حاد قبلی مانند دیابت، مشارکت کردند، شرکت کنندگان حداقل شش بار در هفته و به طور متوسط چهار بار ورزش می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس پژوهشگران، افرادی را که در آب تمرین می‌کردند با کسانی که در سالن بدن سازی تمرین می‌کردند یا کلاس‌های ورزشی می‌گذرانند و کسانی که مخلوطی از هر دو نوع تمرین را انجام می‌دهند مقایسه کردند.

پژوهشگران دریافتند که هر سه حالت ورزشی مزایای مشابهی برای عروق و رگ‌های کوچک افراد برخوردارند، احتمالاً این امر به این دلیل است که ورزش می‌تواند تولید اکسید نیتریک در بدن ما را افزایش دهد. این یک جز کلیدی برای حفظ عملکرد اندوتلیال در رگ‌های کوچک و عروق است؛ بنابراین هرچه تولید اکسید نیتریک بیشتر باشد، عروق و رگ‌های کوچک، بهتر می‌توانند کار کنند.

بیماری‌های قلبی عروقی همچنان دلیل اصلی مرگ افراد مسن است. در حالی که ورزش (به تنهایی یا در کنار یک رژیم غذایی سالم) می‌تواند در برابر بیماری‌های قلبی عروقی محافظت کند، افراد مسن اغلب آنچنان که باید ورزش نمی‌کنند. به عنوان مثال، آمار‌ها نشان می‌دهد که تنها ۱۳ ٪ از زنان بالای ۷۵ سال توصیه‌های فعالیت بدنی روزانه را برای گروه سنی خود برآورده می‌کنند.

دلایل زیادی برای عدم ورزش افراد مسن وجود دارد، از جمله ترس از آسیب دیدگی و عدم اطمینان به استفاده از وسایل ورزشی. به همین دلیل یافته‌های جدید ممکن است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

پربیننده ترین عصاره‌ای که باعث مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود ضد واکسن‌ها، واکسن کرونا نزنند روش‌های تقویت مغز پس از دوره مبارزه با کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۰/۱۳) ارائه واکسن آنفلوآنزا با کارت ملی در داروخانه‌های دولتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت قلب رژیم غذایی سالم ورزش شنا سلامت قلب قلب و عروق ورزش آبی رژیم غذایی سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد