Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@06:53:17 GMT

پلوسی بار دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۰۰۳۳

پلوسی بار دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

نانسی پلوسی در نخستین نشست یکصد و هفدهمین مجلس نمایندگان آمریکا، به عنوان رئییس این مجلس انتخاب شد.

به گزارش مشرق، اعضای جدید مجلس نمایندگان آمریکا که در انتخابات ۱۳ آبان امسال تعیین شدند، روز یکشنبه گرد هم آمدند تا علاوه بر ادای سوگند، رئیس این مجلس را انتخاب کنند.

ابتدا هاکیم جفریز عضو دموکرات این مجلس از نیویورک و مدیر دفتر این حزب در مجلس نمایندگان، نامزد مورد حمایت دموکرات‌ها یعنی نانسی پلوسی را برای تصدی این مسئولیت معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه این عضو دموکرات، دلایل معرفی پلوسی برای تصدی این مسئولیت را برشمرد، لیز چنی عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که رئیس اجرایی این حزب در مجلس محسوب می‌شود، در اظهاراتی علیه پلوسی، کاوین مک‌کارتی رهبر جمهوری خواهان در این مجلس را برای تصدی کرسی ریاست معرفی کرد.

پس از آن، یکصد و هفدهمین مجلس نمایندگان آمریکا وارد رای‌گیری برای انتخاب رئیس مجلس شد. این رای‌گیری به صورت شفاهی بود به گونه‌ای که اسم هر عضو مجلس توسط منشی صحن قرائت می شد و نماینده مجلس هم با نام نامزد مورد نظر خود برای این مسئولیت را اعلام می‌کرد.

به دلیل شرایط کرونا، در هر وهله از رای‌گیری بخشی از نمایندگان در صحن حضور می یافتند و پس از رای دادن، از صحن خارج شده و نوبت به نفرات بعدی می‌رسید. 

مجلس نمایندگان آمریکا ۴۳۵ عضو دارد که ۲ کرسی آن همچنان در انتظار انتخابات مرحله دوم است. در حال حاضر ۲۲۲ کرسی در اختیار دموکرات‌ها و ۲۱۱ کرسی هم در اختیار جمهوری‌خواهان قرار دارد.

جمهوری‌خواهان در این دور از انتخابات توانستند تعداد کرسی‌های خود را از ۱۹۶ به ۲۱۱ افزایش دهند و به همین نسبت هم دموکرات‌ها با از دست دادن تعداد کرسی‌های خود از ۲۳۴ به ۲۲۲ رسیده‌اند.

در رای‌گیری امروز، با توجه به اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، پلوسی توانست برای ۲ سال دیگر، کرسی ریاست این مجلس را برعهده گیرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی مجلس نمایندگان آمریکا حزب دموکرات آمریکا انتخابات 2020 مشرق نانسی پلوسی مجلس نمایندگان اخبار داغ مجلس نمایندگان آمریکا رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی‌های باقیمانده مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجلس دوازدهم، هفتم خرداد آغاز به کار می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • کرسی‌های باقیمانده مجلس دوازدهم
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم