Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از واشنگتن پست، اشتون کارتر، دیک چنی، ویلیام کوهن، مارک اسپر، رابرت گیتس، چاک هیگل، جیمز ماتیس، لئون پانتا، ویلیام پری و دونالد رامسفلد، ۱۰ وزیر دفاع سابق ایالات متحده هستند که دیدگاه مشترک خود را مطرح کرده‌اند.

وزیران دفاع پیشین آمریکا در این بیانیه بر دیدگاه مشترک نسبت به تعهد رسمی نیروهای مسلح آمریکا و وزارت دفاع تاکید و افزودند: هر یک از ما سوگند یاد کردیم که از قانون اساسی در برابر همه دشمنان داخلی و خارجی،پشتیبانی و دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای حمایت از یک شخص یا یک حزب سوگند یاد نکرده‌ایم.

این بیانیه تاکید دارد: انتخابات آمریکا و انتقال مسالمت آمیز قدرت از مشخصه‌های دموکراسی ماست. به جز یک استثنای منحصر به فرد و غم انگیز که بیش از همه جنگ‌های دیگر ما جان بسیاری از آمریکایی‌ها را گرفت، ایالات متحده از سال ۱۷۸۹ سابقه‌ای شکست ناپذیر حتی در درگیری‌های حزبی، جنگ‌ها، همه‌گیری و رکود اقتصادی از چنین انتقالاتی داشته است. امسال نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد.

وزیران دفاع دولت‌های فعلی و گذشته تصریح کردند: انتخابات ما رخ داده، بازشماری و حسابرسی انجام شده است. دادگاه‌ها به چالش‌های مناسب پرداخته‌اند. فرمانداران نتایج را تایید کرده‌اند و گزینشگران انتخاباتی رای داده‌اند. زمان پرسش از نتایج گذشته و زمان شمارش رسمی آرای گزینشگران انتخاباتی همان‌طور که در قانون اساسی و اساسنامه فدرال تجویز شده، فرا رسیده است.

در این بیانیه آمده است: همان‌طور که رهبران ارشد وزارت دفاع خاطر نشان کرده‌اند "هیچ نقشی برای ارتش ایالات متحده در تعیین نتیجه انتخابات آمریکا وجود ندارد." تلاش ها برای مشارکت نیروهای مسلح ایالات متحده در حل اختلافات انتخاباتی ما را به قلمرو خطرناک ، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی می‌برد.

این وزیران دفاع پیشین یادآور شده‌اند: مقامات غیرنظامی و نظامی که به چنین اقداماتی دستور بدهند یا اجرا کنند، در قبال عواقب سنگین اقداماتی که بر جمهوری ما وارد می‌شود، پاسخگو خواهند شد که از جمله آن اعمال مجازات کیفری بر آنها است.

۱۰ وزیر دفاع در قید حیات آمریکا تاکید کرده‌اند: انتقالات، که همه ما تجربه کرده‌ایم، بخشی اساسی در انتقال موفقیت‌آمیز قدرت است. آنها اغلب در مواقع عدم اطمینان بین‌المللی در مورد سیاست امنیت ملی ایالات متحده و وضعیت نیروهای آن رخ می‌دهند. آنها(زمان انتقال قدرت) می‌توانند لحظه‌ای باشند که ملت در برابر اقدامات دشمنانی که می‌خواهند از موقعیت استفاده کنند، آسیب پذیر است.

به دنبال برکناری مارک اسپر و انتصاب کریستوفر میلر به عنوان سرپرست وزارت دفاع، این شائبه مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری بازنده انتخابات به دنبال استفاده از ارتش برای یک کودتا است.

برچسب‌ها پنتاگون انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن پست دونالد ترامپ اشتون کارتر مارک اسپر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن پست پنتاگون انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن پست دونالد ترامپ اشتون کارتر مارک اسپر اخبار کنکور ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد

دانشگاه ورمونت اعلام کرد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، دیگر در اواخر این ماه برای فارغ التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام دانشگاه ورمونت، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای فارق‌التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد؛ اقدامی که یک پیروزی برای دانشجویان حامی فلسطین محسوب می‌شود.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دانشجویان دانشگاه ورمونت خواستار حذف سخنرانی گرینفیلد در مراسم آتی به دلیل نقش وی در وتوی چندین قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل در رابطه با غزه، شده بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به شهادت بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی‌شدن بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تانک M2 بردلی: بررسی جامع تانک افسانه‌ای ایالات متحده (+عکس)
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • صبر امریکا لبریز شد؛ اگر حماس آتش‌بس را نپذیرید از قطر اخراج می‌شوند؟
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد