Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هک کردن سیستم‌های شرکت سولار ویندز از سوی روسیه تمامی سازمان‌های امنیتی و دولتی آمریکا را هدف قرار داد. طی این حمله سایبری بیش از ۲۵۰ آژانس فدرال و شرکت‌های خاص آسیب دیدند و اطلاعات آن‌ها به دست هکرها افتاد.

شرکت مایکروسافت که یکی از قربانیان این حملات به حساب می‌آید طی بیانیه رسمی خود اظهار داشت که هکرها توانسته‌اند به سیستم مدیریتی شرکت سولار ویندز دست پیدا کنند و به این نحو به داده‌های زیر مجموعه‌های دیگر دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هکرها طی فعالیت‌های خود لایه‌های تغذیه کننده شرکت‌های مختلف را پیدا کرده‌اند و از آن جا تمامی سازمان‌ها را تحت نظر قرار داده‌اند. بررسی‌های جدید همچنین نشان می‌دهد که کد‌های امنیتی اولیه که برای جلوگیری از ایجاد دسترسی‌های جدید نوشته شده بودند به هنگام حمله هکرها واکنشی نشان نداده‌اند و این افراد توانسته‌اند پیش از ورود کد‌های امنیتی را غیر فعال کنند.

به نظر می‌آید که تمرکز آمریکا برای جلوگیری از هک شدن سیستم‌های انتخاباتی تمرکز این کشور را از روی آژانس‌های فدرال و شرکت‌های دیگر برداشته و این امر باعث شده هکر‌ها بتوانند حمله‌ای فوق‌ حرفه‌ای صورت دهند. به عقیده مسئولان مایکروسافت این حملات بسیار بدتر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر آمد و هکرها به داده‌هایی فراتر از کد‌های سولار ویندز دسترسی پیدا کردند.

امنیت داده‌های کاربران در مایکروسافت

مایکروسافت باری دیگر اظهار داشت که همچنان نشانه‌ای از دسترسی هکرها به داده کاربران پیدا نکرده است و خوشبختانه اطلاعات شخصی کاربران این شرکت فاش نشده است. این مجموعه همچنین اظهار داشت که از سیستم امنیتی مایکروسافت به شرکت‌های دیگر آسیبی وارد نشده و دسترسی جدیدی شکل نگرفته است. گفتنی است؛ همانند مسئولان شرکت مایکروسافت سناتور آمریکایی سازمان امنیت سایبری آمریکا به نام مارک وارنر اظهار داشته که این حملات بسیار بد‌تر از آن چیزی بوده که در ابتدا متوجه آن شده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مایکروسافت حمله سایبری هک سولار ویندز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر آبشار لوه مسدود شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش گفت: در پی فوت ۲ مسافر در کمتر از ۱۰ روز در آبشار لوه، مسیر دسترسی به این آبشار مسدود شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، سیدسعید جباری اظهارداشت: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان 10 روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز  آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند ، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان گالیکش افزود: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده لود و از امروز هم ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است، آغاز شد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول
  • قطع شدن دسترسی به سه نقطه سردشت دزفول
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا