Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات نخستین روز سال نوی میلادی با ۵۷ سنت معادل ۱.۱ درصد رشد به ۵۲ دلار و ۳۷ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال امیدواری ها نسبت به اینکه اوپک و متحدانش در نشست امروز خود میزان تولید نفت خود در ماه فوریه را در سطح فعلی محدود نگه دارند و در حالی که تداوم شیوع ویروس کرونا سبب شده تا نگرانی ها از میزان تقاضا همچنان بالا باقی بماند، قیمت نفت امروز افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات نخستین روز سال نوی میلادی با 57 سنت معادل 1.1 درصد رشد به 52 دلار و 37 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 50 سنت معادل 1.03 درصد رشد به 49 دلار و 2 سنت رسید.

به گفته ویرندرا چاوهان، تحلیلگر موسسه انرژی اسپکتس، روندهای تاثیرگذار بر اقتصاد کلان نظیر تضعیف دلار و انتظار سرمایه گذاران مبنی بر ترمیم تقاضای نفت در سال جاری میلادی را می توان از جمله عوامل رشد قیمت نفت در روز نخست معاملات امسال ذکر کرد.

وی افزود: «شاید نشست امروز اوپک پلاس و امیدها به محدود ماندن میزان عرضه نیز سیگنال مثبتی به بازار ارسال کرده است.»

محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز گفت، هرچند انتظار می رود میزان تقاضا امسال با 5.9 میلیون بشکه افزایش به 95.9 میلیون بشکه در روز برسد، اما اوپک انتظار دارد در نیمه نخست امسال همچنان عوامل کاهنده بسیاری بر بازار حاکم باشد.

وی افزود: «ما در حال بیرون آمدن از سالی هستیم که در آن کاهش شدید سرمایه گذاری در حوزه انرژی، افت قابل توجه فرصت های شغلی و شدید ترین کاهش تقاضای نفت در تاریخ اتفاق افتاد.»

قیمت نفت در سال 2020 میلادی نسبت به متوسط سال 2019 شاهد حدود 20 درصد کاهش بود. اوپک و متحدانش از جمله روسیه در نشست ماه گذشته تصمیم گرفتند تولید نفت خود را در ماه ژانویه نیم میلیون بشکه در روزافزایش دهند و هر ماه برای تصمیم گیری در مورد میزان تولید ماه آینده تشکیل جلسه دهند. تحلیلگران انتظار دارند در نشست امروز این گروه تصمیم به عدم افزایش بیشتر تولید بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت دلار امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403