Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ اردبیل| کبری عزیزی: نزدیک به ۱۱ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت صحنه‌هایی خلق شده که نشان‌گر نوع‌دوستی و همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی بوده، آری این روزها انسان را یاد دوران هشت سال دفاع مقدس می‌اندازد که در کنار رزمندگان، گروه‌های مردمی پای کار آمدند تا پشتیبانی باشند بر جبهه‌های دفاع از میهن اسلامی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آری، بسیج، همان لشکر مخلص خداست؛ بسیج همان عشق ناب و بدون منت به میهن و هموطن است. بسیجان این‌بار از جنس نسل امروزی زمانی که مردم‌مان و کشورمان نیاز داشت با الگوگیری از سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و همانند بسیجیان روزهای حماسه پای کار آمدند، دیروز به بسیج در جبهه جنگ نیاز بود که بدون درنگ شتافت حال در جبهه سلامت نیاز است که باز نسل امروز تاریخ را تکرار کرد. و دنیا بداند که بسیجی را نه تحریم‌ها دلسرد می‌کند و نه حرف مفت دشمنان و نه ویروس منحوس کرونا.

طرح شهید سلیمانی بهانه ای شد تا باری دیگر بسیجان و مردم همدل شده و برای روزهای خوب تلاش کنند، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سه فاز «مراقبتی»، «حمایتی» و «نظارتی» در سطح کشور اجرا می‌شود و این طرح ملی براساس تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت و درمان شکل گرفت؛ تمرکز اصلی آن بر برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدام مشترک مناسب و به موقع در پیشگیری از کروناست، سه گام اساسی مراقبت، حمایت و نظارت را در بر دارد و هم‌اکنون نزدیک به دو ماه است که با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس در حال انجام است.

در این طرح با توجه به اینکه پایش خانه به خانه در اولویت است، می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری، ردیابی، غربالگری، تشخیص و مداخلات زودتر درمانی داشته باشد که موجب کاهش ابتلا و مرگ و میر می‌شود.

طرح شهید سلیمانی نیز در سطح استان اردبیل با حضور گروه‌های جهادی بسیج شروع شده و در حال حاضر بالای ۷۰ هزار نفر روز در آن فعالیت دارند.

 

بسیجی، یعنی عشق به وطن 

آقا مهدی، جوان ۲۵ ساله، یکی از همان بسیجیان با معرفتی است که سالها عضو گروه‌های جهادی بوده و به گفته خودش عشق به وطن و هموطن تمامی ندارد.

این بسیجی فعال برایم از حضور در طرح شهید سلیمانی و پایش خانه به خانه هم استانی‌ها می‌گوید؛ «زمانی که طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هدف غربالگری شروع شد بسیار خوشحال و خرسند شدم چرا که در طی شیوع ویروس کرونا کار خاصی برای مردم انجام نداده بودیم و همین کار مرا اذیت می‌کرد خدا را شاکرم که این توفیق نصیبم شد و حال می‌توانم کمک یار مدافعان سلامت و درکنار مردم نیازمند باشم.»

زمان دانشجویی وارد بسیج شدم و از همان روزهای اول در اردوهای جهادی مخصوصا مناطق محروم حضور یافتم، حال خوب مردم و رضایت آنها تمام سختی‌ها را آسان می‌کرد و برکت به کارمان می‌بخشید.

از روزهای سرد و برفی اجرای طرح شهید سلیمانی در استان با لبخند و جمله «مگه سرما درمقابل عشق به هموطن می‌تواند حرفی داشته باشد» شروع می‌کند و با لحنی صمیمی و تبسمی از ته دل ادامه می‌دهد؛ «ببینید کمک به دیگران نه گرما می‌شناسد نه سرما؛ رضایت مردم همه این مشکلات و مسائل را رفع می‌کند».

من و تمام بسیجیان حاضر در این طرح با رضایت قلبی و داوطلبانه حضور یافتیم و هیچ خواسته‌ای جز ارتقا سلامت مردم و از بین رفتن این بیماری منحوس در کل دنیا نداریم.

طبق آخرین آمارها بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان تاکنون غربالگری شده‌اند. باتوجه به جمعیت استان وجود روستاهای بی شمار و حتی تعدادی مناطق دور افتاده و گاه صعب العبور در پی بارش برف‌های اخیر به‌نظر می‌رسد بسیجیان و گروه‌های جهادی حاضر در این طرح در کنار مسؤولان مربوطه به صورت شبانه روزی جهت رفاه حال هم استانی خود بدون لحظه‌ای درنگ و ذره‌ای چشم داشت تلاش می‌کنند و آرزویشان صحت و سلامتی تمام مردم سرزمینشان است.

 

غربالگری بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان اردبیل

مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل از غربالگری بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا و مراقبت از افراد پرخطر در جامعه خبر داد و اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی از ۳۰ آبان ماه با حضور بسیجیان همیشه در صحنه در استان اردبیل آغاز و افراد در پایش خانه به خانه مورد غربالگری قرار گرفتند.

رامین سلطانی با بیان اینکه استان اردبیل جزو استان‌های اول در عملیاتی کردن این طرح است، اظهار کرد: ۹۰ درصد جمعیت غربالگری شده شامل یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۸ نفر در قالب ۳۳۰ هزار و ۶۷۷ خانوار هستند که در این مدت تست کرونا از آنها گرفته شده و در صورت نیاز اقدامات اولیه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این طرح چون پایش خانه به خانه صورت می‌گیرد، می‌تواند در جلوگیری از گسترش ویروس منحوس کرونا موثر باشد چرا که در کنار انجام تست کرونا، بروشورهای بهداشتی و توضیحات اولیه در خصوص خطرات این ویروس، نحوه انتقال، پیشگیری‌های لازم و علایم به افراد گفته می‌شود و مردم آگاهی بهتر و بیشتری نسبت به ویروس پیدا می‌کنند.

 

۲۹۱۵ تست کرونا مثبت شد

مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با اشاره به تعداد تست‌های انجام شده ادامه داد: از مجموع ۱۳ هزار و ۲۹۸ مورد تست کرونا، ۲ هزار و ۹۱۵ مورد مثبت قطعی اعلام و اقدامات لازم جهت پیشگیری از ابتلای سایر افراد خانواده و درمان فرد مبتلا شده انجام شد.

سلطانی با اشاره به اینکه این طرح به مدت ۴ الی ۶ ماه تصویب و برنامه‌ریزی شده بیان کرد: در طی این ۴۰ روز، ۷هزار و ۳۷۰ مورد مشکوک به کرونا تشخیص داده شده است.

 

ایجاد ۲۴ مورد نقاهتگاه در سطح استان 

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی، ۲۴ نقاهتگاه در اردبیل و سایر شهرستان‌ها ایجاد شد، افزود: تا به امروز ۳۰ نفر در نقاهتگاه‌ها بستری و مابقی افراد در قرنطینه خانگی هستند.

این مسؤول با بیان اینکه در این طرح نیز کمک‌های مومنانه تداوم داشت اضافه کرد: در پایش خانه به خانه و بعد از کسب اطلاعات توسط نیروهای مراجعه کننده و شناسایی، به افراد نیازمند کمک‌های مومنانه هم اهدا شد که در طی این مدت، ۷ هزار و ۹۵۹ بسته کمک معیشتی هر کدام به ارزش ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومانی تحویل داده شده است.

سلطانی اذعان داشت: در کنار بسته‌های کمک معیشتی، بسته‌های بهداشتی به تعداد ۲۰۹ هزار و ۳۶۰ بسته به خانوارها اهدا شد چرا که این روزها اقلام بهداشتی از موارد مهم جهت پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کوید ـ ۱۹ است.

 

فعالیت ۷۰ هزار نفر روز از بسیجیان در طرح شهید سلیمانی 

مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه حضور جوانان و بسیجیان متعهد در این طرح ستونی بوده، اظهار کرد: تعداد بسیجیان مشارکت کننده در طرح شهید سلیمانی بالای ۷۰ هزار نفر روز هستند در تیم‌ها پزشک، پرستار و کمک بهیار و... حضور دارند.

سلطانی با بیان اینکه در این طرح، تعداد خانوار و جمعیت یک منطقه یا روستا مورد نظر نیست و اکیپ‌های درمانی به تمام مناطق حتی بخش‌هایی که در آنها پایگاه بسیج وجود ندارد اعزام می‌شوند، بیان کرد: دربرخی شهرستان‌ها غربالگری ۱۰۰ درصد جمعیت به پایان رسیده و طرح وارد مرحله دوم شده است.

 

پایش خانه به خانه گروه‌های جهادی در راستای سلامت هم استانی‌ها

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری مردم و مسؤولان در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح بسیجیان و گروه‌های جهادی داوطلب در پایش خانه به خانه فرم‌های مخصوص دانشگاه علوم پزشکی را که شامل چندین سوال است با پرسیدن از اهالی منزل پر کرده و به قرارگاه محله تحویل می‌دهند و بعد از جمع‌بندی، فرم‌ها به مرکز بهداشت جهت بررسی ارسال می‌شود.

علی پیر جاهد با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز و همچنان تداوم دارد ادامه داد: فرم‌ها بعد از ارسال به مرکز بهداشت دوباره بررسی و با افراد مشکوک به کرونا تماس گرفته می‌شود و در صورت تشخیص کرونا، پزشکان جهت انجام تست‌ها و آزمایشات لازم مراجعه می‌کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه افراد در صورت لزوم در قرنطینه خانگی می‌مانند و نکات بهداشتی لازم به فرد مبتلا و افراد خانواده ارائه می‌شود، افزود: در صورت نیاز و به تشخیص پزشک فرد مبتلا در نقاهتگاه‌هایی که ایجاد شده بستری می‌شود.

این مسؤول افزود: در راستای کمک به دانشگاه علوم‌پزشکی و جهت کاهش افراد مبتلا به ویروس منحوس کرونا ۴ نقاهتگاه در شهر اردبیل و ۲ نقاهتگاه درسایر شهرستان‌ها ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به اینکه در این طرح علاوه بر غربالگری به افراد نیازمند بسته‌های معیشتی هم اهدا می‌شود، اضافه کرد: یکی از مزیت‌های طرح شهید سلیمانی آموزش چهره به چهره است که می‌تواند در آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موثر باشد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بالاخره روزی فرا می‌رسد که تیتر تمامی اخبار «کرونا نابود شد» خواهد بود و سایه نحس کرونا برای همیشه محو و زندگی به روال عادی برخواهد گشت و دقیقا همان روز تمام رشادت‌های مدافعان سلامت و بسیجان خستگی‌ناپذیر تا ابد بر دل‌هایمان هک شده و تمام خستگی این مدت از تن و دل آنها خواهد رفت.

بسیجیانی که با تاسی از رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس با تمام توان در صحنه‌های مختلف حضور دارند تا مردم احساس آرامش و امنیت نمایند، امروز نیز در عرصه مبارزه و مقابله با ویروس منحوس کرونا شبانه روز در تلاشند تا بار دیگر مردم بدون دغدغه به زندگی عادی بازگردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سلامت عشق رامین سلطانی مسؤول بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل غربالگری طرح شهید سلیمانی طرح شهید سلیمانی ویروس منحوس کرونا قطع زنجیره انتقال پایش خانه به خانه حاج قاسم سلیمانی استان اردبیل گروه های جهادی ۹۰ درصد جمعیت جمعیت استان ویروس کرونا تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی کویت مایه تأسف است
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد