Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب اذعان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی دارای دوبعد اعتقادی دینی و نظامی بودند؛ از منظر اعتقادی دینی، شید سلیمانی در یک خانواده مومن و متدین و پدر و مادری پاک به دنیا آمد، ایشان به  قدری در این فراز موفق بود که شخصا شاهد بودم هر وقت مرحوم آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه وقت کرمان و نماینده وقت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در استان کرمان می رسیدند با افتخار خم میشد و دست این عالم را میبوسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در یکی از مجالسی که در بیت مکرم رهبری با تدابیر بسیار وزین و سنگین برگزار شد، شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک تحلیل گر سیاسی در آن جلسه قرار بود حضور پیدا کنند و نسبت به اوضاع و تحولات جهان اسلام توضیحاتی ارائه نمایند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در بدو ورود، در حالیکه جو سنگینی بر مجلس حاکم بود به طرف مرحوم آیت الله سید یحیی جعفری حرکت کردند و دست ایشان را بوسیدند و سپس سخنرانی خود را آغاز کردند؛ بنده در پایان سخنرانی جهت تشکر به سمت ایشان رفتم؛ ایشان رو به من کردند و گفتند ما هر چه داریم به برکت وجود روحانیت داریم.

وی عنوان کرد: این خصوصیت اعتقادی او بود که ارتباطی با شخصیت و بعد نظامی شهید سلیمانی نداشت، البته باید گفت شخصیت نظامی اش متاثر از شخصیت اعتقادیش بود.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: ایشان در زمانی که فرماندهی سپاه سیستان و بلوچستان و کرمان را داشتند پیوسته در حالت مبارزه با اشرار مانند القاعده و ... بودند و در همان زمان بود که هیمنه عجیبی از حاج قاسم در دل دشمنان اسلام افتاد، اگر آسیبی از سوی دشمنان متوجه ایران اسلامی میشد ایشان تا عمق خاک همسایگان در جهت گرفتن انتقام پیش می رفت.

وی در پایان تاکید کرد: شهید سلیمانی به عنوان قوی ترین فرد نظامی نه فقط در خاورمیانه بلکه در دنیا مطرح بود، او قدرت فرماندهی قوی در برابر توطئه های دشمنان را دارا بود و در کنار آن دارای شمّ سیاسی بسیار قوی ، حکیمانه و افق بلند بود، هیچگاه خود را در گرو احزاب و جناح ها قرار نداد و قبله نمای فعالیت خود را مقام معظم رهبری می دانست.
 

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سردار دلها شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مطالعات عراق با ۷۰ عنوان به نمایشگاه کتاب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، غرفه مرکز مطالعات عراق در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شروع به کار کرد.

این مرکز پس از سال ۲۰۰۳ از قدیمی ترین مراکز مطالعاتی دانشگاهی عراق است و توانسته بیش از ۱۸۴ عنوان کتاب علمی در زمینه های مختلف از جمله تعاملات عراق و نیازمندی های علمی جامعه عراق منتشر و روانه بازار نشر کند. شماره ۱۹۱ با عنوان «طوفان الاقصی، و الخارطة المستقبلیة لمحور المقاومة فی ظل المتغیرات الدولیة الراهنة» آخرین شماره از تولیدات این مرکز است.

مشکلات انتقال کتاب از عراق به ایران سبب شد مرکز مورد اشاره از بین ۱۸۴ عنوان فقط با ۷۰ عنوان در این دوره از نمایشگاه شرکت کند. کمیته علمی مرکز مطالعات عراق متشکل از اساتید بازنشسته یا اساتید در حال تدریس دانشگاه عراق هستند، به همین دلیل این غرفه از تنوع کتابی خوبی برخوردار است. در این غرفه آثاری از حل مشکلات عراق گرفته تا شهادت شهید سلیمانی و کیفیت محاکمه آمریکا در این جنایت به چشم می خورد. این کتاب در دانشگاه های ایران نیز به عنوان منبع علمی رفرنس داده می شوند.

تصویر شهید سردار قاسم سلیمانی روی جلد کتاب های زیادی در این غرفه توجه را جلب می کند. در ابتدا اینطور به نظر می رسد که شاید این مرکز درباره شهدای ایرانی غیر از سردار سلیمانی تالیفی داشته باشد، اما وقتی با مسؤول غرفه وارد گفت و گو می شوی، می گویند مرکز مطالعات عراق درباره شخصیت های فرا ملی و فرا منطقه ای ایران از جمله امام خمینی (ره)، آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای (مدظله العالی) و سردار سلیمانی کتاب چاپ کرده است. عراقی ها درباره حاج قاسم می گویند: «او چه گوارای مسلمان هاست.»

تهاجم فرهنگی و آرمان های امت اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب از دیگر موضوعاتی است که مرکز مورد اشاره به آن ها پرداخته، کتاب نوشته و منتشر کرده است.

دانشگاهیان بیشترین مخاطب غرفه مرکز مطالعات عراق هستند. با توجه به همسایگی ایران و عراق و تعاملات این دو کشور، باعث این گلایه شده که چرا مرکز مطالعات عراق در ایران دفتر فروش و نمایندگی ندارد.

کد خبر 6100605 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • عملیات بازی‌دراز یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس است
  • مرکز مطالعات عراق با ۷۰ عنوان به نمایشگاه کتاب رسید
  • محمدی‌گلپایگانی: رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت
  • رییس دانشگاه تبریز: تبیین اندیشه‌های رهبر انقلاب وظیفه دانشگاه‌ها است
  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید