Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبری گفت: تلاش کرده ایم بر نهاده‌های دامی نظارت داشته باشیم، اما این موضوع تاکنون کامل محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: سامانه بازارگاه به سامانه جامع توسعه تجارت خیلی مربوط نیست و باوجود اینکه برای کنترل تعهدات وارد کننده مصوباتی وجود دارد تبادل اطلاعات بین گمرک و جهادکشاورزی انجام می‌شود و روال از طریق سامانه جامع توسعه تجارت انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رهبری افزود: از واردکننده نهاده‌های دامی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در مرحله ثبت و سفارش تعهد می‌گیریم که کالا براساس ضوابط وزارت جهاد در سامانه بازارگاه عرضه شود و گمرک از وزارت جهاد کشاورزی استعلام می‌کند که آیا وارد کننده کالا را سامانه بازارگاه اعلام کرده است تا اجازه دهد کالا ترخیص شود.

 

وی اضافه کرد: این مرحله تبادل اطلاعات، مکتوب بین گمرک و وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و کنترل سیستمی در آن وجود ندارد.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت افزود: ممکن است کارشناس گمرک بیش از آنچه وارد کننده کالا اظهار کرده است کالا ترخیص کند.

 

رهبری گفت: یکسال پیش دسترسی‌هایی به وزارت جهادکشاورزی دادیم، اما این وزارتخانه گفت این دسترسی کافی نیست و آن را کامل کردیم.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت ادامه داد: بخشی از اطلاعات گمرک ناقص است نامه نگاری کرده ایم که اطلاعات سامانه بازارگاه به سامانه جامع تجارت بازگردد.

 

وی اضافه کرد: تلاش کرده ایم بر نهاده‌های دامی نظارت داشته باشیم، اما این موضوع تاکنون کامل محقق نشده است.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: اطلاعات تجارت خارجی، شفاف در بازارگاه قرار می‌گیرد، اما اطلاعات تجارت داخلی ناقص است.

 

وی با بیان اینکه اطلاعات ترخیص گمرک با نقص و تاخیر فرستاده می‌شود افزود: البته گمرک گام‌هایی را در این باره برداشته، اما به نکته ایده ال نرسیده و آخرین فرصتی که برای آن در نظر گرفته شده ۱۱ بهمن است.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: داده‌های مربوط به نقل و انتقال و مالکیت کالا در بازارگاه وجود دارد و درباره انتقال مکان کالا، ورود گمرک به انبارداری غیر مجاز و این وظیفه وزارت صمت است.

 

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ هزار بازرسی از انبار‌ها داشته ایم که ۳ هزار پرونده تشکیل شده و ۸۰۰ میلیارد تومان پرونده به سازمان تعزیرات ارسال شده است.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت افزود:به انبار‌ها می‌گوییم چرا اطلاعات را در سامانه جامع توسعه تجارت ثبت نکرده اید، اما متوجه می‌شویم آن‌ها اطلاعات را در سامانه انبار‌های گمرک ثبت کرده اند.

 

وی اضافه کرد: برای این افراد پرونده تشکیل داده ایم، اما تا زمانی که موازی کاری گمرک در انبارداری حذف نشود مشکل وجود خواهد داشت.

 

رهبری گفت: اگر از ۲۱ اسفند ۹۸ وظایف گمرک در بخش انبار‌ها انجام شده است و براساس مقررات جلو می‌رود چرا در جلسه ۱۶ و ۱۷ شورای اجرایی فناوری اطلاعات در بخش انبار‌ها مصوبه داریم و در جلسه هیجدهم انجام نشدن تکالیف گمرک بررسی می‌شود.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: ریئس جمهور نامه داده است که همه انبار‌ها به سامانه جامع انبار‌ها متصل شوند پس مصوبات مربوط به انبار‌های شرکت‌های عمومی و مناطق آزاد و بندری که کالا‌های گمرکی نگهداری می‌کنند چیست؟

 

وی اضافه کرد: در پته گمرک، مقصد درج می‌شود و مقصد باید در سامانه گمرک اعلام وصول کند.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت ادامه داد: موازی کاری گمرک در این باره در حال اصلاح است.

 

رهبری افزود: برای ره گیری کالاها، تقسیم کار انجام شده است و سامانه جامع تجارت با سامانه تجارت انبار‌ها به یکدیگر وصل هستند.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت بابیان اینکه رصد نهاده‌های دامی برعهده وزارت جهاد کشاورزی است گفت: اگر سامانه‌ها به یکدیگر وصل شوند تخلفات بسیار کم می‌شود، زیرا ممکن است در مکاتبات بین گمرک و وزارت جهاد، کالا از مسیر خارج شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع نهاده های دامی نهاده های دامی علی رهبری سامانه بازارگاه نهاده های دامی سامانه جامع انبار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص باید و نبایدهای اجرای طرح تعطیلی آخر هفته گفت: همانطور که می‌دانیم در قانون اتاق بازرگانی قید شده است که اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه حاکمیتی ایفای نقش کند.

فعال اقتصادی ادامه داد: همچنین در دستور کار اتاق بازرگانی و تعاون و اصناف که مجموعه‌ای از بخش خصوصی هستند، یکی از مواردی که سالیان گذشته به صورت مستمر انجام می‌شود پایش کسب وکار است. در هر صورت مولفه‌هایی همواره در این پایش‌ها در صدر قرار می‌گیرند. اتاق بازرگانی از این طریق با اطلاع از محیط کسب و کار در تلاش برای ایفای وظایف مشاوره‌ای خود نسبت به دولت است.

گزدرازی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که دولت  دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشد و از این طریق تصمیمات اقتصادی بهتری اتخاذ شود. در هر صورت ما نمی توانیم تعاملات اقتصادی و تجاری خود را با دنیای پیرامون قطع کنیم. ما بر این باوریم که در مباحث گمرکی و داد و ستد تجاری باید شرایط دیگر کشور‌ها را در نظر بگیریم.

ایران به رفتار اقتصادی کشورهای مقصد توجه داریم؟

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: حتی در مباحث ارتباط اقتصادی در فضای مجازی نیز توجه به شرایط کشور‌های هدف مهم است. حتی در زمینه تجارت با کشور‌های خاورمیانه‌ای و شرق آسیا هم نمی‌توانیم عنوان کنیم که ما به رفتار اقتصادی کشور مقصد توجه نداریم؛ چرا که زنجیره عرضه کشور‌های بسیاری به هم متصل و اقتصاد‌هایی درهم تنیده هستند.

گزدرازی ادامه داد: در اکثر کشور‌های جهان هم اکنون تعطیلات آخر هفته روز‌های شنبه و یکشنبه است؛ در کشور‌های مسلمان اطراف ما نیز تعطیلات آخر هفته از جمعه ظهر شروع شده و تا یکشنبه ادامه دارد. اگر ما بخواهیم پنجشنبه و جمعه را تعطیل اعلام کنیم، علاوه بر قطع ارتباطی که در این دو روز داریم، در روز‌های شنبه و یکشنبه نیز نمی توانیم ارتباطی برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: در روز‌های تعطیلی خارج از کشور اگر تاجری نیاز به هماهنگی و یا مراوده‌ای با شریک تجاری خارجی خود داشته باشد، چه در فضای مجازی و چه در مراجعه حضوری با عدم پاسخگویی مواجه می‌شود؛ چراکه اصلا امکان ارتباط وجود ندارد و کسی آن‌طرف نیست.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: به این صورت ما عملا چهار روز کاری را از دست می‌دهیم؛ از این رو ما به عنوان بخش خصوصی خواهشمندیم نسبت به این موضوع تمهیدات لازم اندیشیده شود چراکه فشار اقتصادی تعطیلات این‌گونه بر عهده بخش خصوصی و مردم خواهد بود.

درخواست بخش خصوصی از رهبر معظم انقلاب

وی تصریح کرد: اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی در نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری از ایشان درخواست کرده است که نسبت به لغو تعطیلات پنجشنبه دستور فرمایند. شایان ذکر است که لغو تعطیلات پنجشنبه می‌تواند در رقابت پذیرتر کردن تجارت خارجی بخش خصوصی موثر بوده و ارتباط تجاری کشور ما را تقویت کند.

گزدرازی گفت: اگر بخواهیم چهار روز از هفته را تعطیل باشیم دو الی سه روز باقی مانده عملا فقط هزینه است و به شدت دچار مشکل می‌شویم. در این مسئله ما فقط با یک قشر خاص در ارتباط نیستیم، بلکه بحث مراوده با جامعه جهانی در جریان است و نمی توانیم نسبت به ملزومات آنها بی تفاوت باشیم. در هر صورت اقتصاد جهانی در حال انجام کار خود است و این ما هستیم که باید همراه شویم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ادامه داد: ما با توجه به اعتقادات اسلامی بر تعطیلی و انجام مناسک دینی روز جمعه تاکید داریم، اما براساس تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش مشارکت مردم در امر تولید و همچنین با توجه به فرمایشات ایشان در اهمیت اقتصاد مردمی می‌توانیم با انتقال تعطیلات پایان هفته از پنجشنبه به روز شنبه، شرایط مطلوب تری را برای بخش خصوصی که همان مردم هستند فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل