Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اوپک در جلسه‌ای با حضور متخصصان اوپک و متحدانش اعلام کرد خطرات بسیاری برای بازارهای نفت در نیمه اول ۲۰۲۱ وجود دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دبیرکل اوپک یک روز قبل از اجلاس اوپک پلاس برای گفتگو در مورد سطح تولید در ماه فوریه گفت خطرات بسیاری را برای بازارهای نفت در نیمه اول 2021 پیش‌بینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

وی این اظهارات را در جلسه‌ای با حضور متخصصان اوپک و متحدانش اعلام کرد. اجلاس ماهانه اوپک ‌پلاس امروز، چهارم ژانویه، برگزار می‌شود.

اوپک و متحدانش در دسامبر تصمیم گرفتند 500 میلیون بشکه در روز از اول ژانویه به تولید خود اضافه کنند. این تصمیم بخشی از طرح افزایش تدریجی سالانه 2 میلیون بشکه در روز به تولید نفت اوپک پلاس بود ولی برخی اعضای این ائتلاف با توجه به شرایط گسترش ویروس کرونا، نیازی به افزایش بیشتر تولید نمی‌بینند.

 عربستان یک رویکرد محافظه‌کارانه‌تر را در اجلاس قبلی پیشنهاد داده بود ولی امارات و روسیه افزایش سریع‌تر تولید را ترجیح می‌دهند.

 دبیر کل اوپک گفت:« محدودیت فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در بسیاری از کشورها هنوز باقی است و نگرانی در مورد گسترش ویروس جهش یافته کرونا وجود دارد».

 وی گفت اقتصاد جهان می‌تواند در نیمه دوم 2021 رشد بالایی داشته باشد ولی سال ها طول می‌کشد بخش‌هایی مانند سفر، گردشگری، تفریحات و اقامتگاه ها به سطح قبل از بحران کرونا بازگردند.

اوپک افزایش تدریجی تولید نفت را شروع کردروسیه از افزایش 500 هزار بشکه‌ای تولید اوپک پلاس حمایت می‌کند

با سقوط تقاضا برای سوخت به خاطر قرنطینه‌های جهانی کرونا، ائتلاف اوپک پلاس مجبور شد تولید نفت خود را در 2020 بسیار پایین بیاورد که در تاریخ بی‌سابقه بود.

 اوپک پلاس در ابتدا 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم کرد و بعد این کاهش تولید را تا 7.7 میلیون بشکه در روز پایین آورد و بالاخره از ابتدای ژانویه به 7.2 میلیون بشکه در روز رساند.

بارکیندو گفت انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت توسط کشورهای در حال توسعه افزایش یابد و در 2021 به 95.9 میلیون بشکه در روز برسد. پیش‌بینی می شود اقتصاد جهان 4.4 درصد در سال جدید رشد داشته باشد.

با وجود اینکه ساخت واکسن کرونا خوشبینی نسبت به بازار را افزایش داده ولی افزایش تقاضا هنوز هم نمی‌تواند تا حدود 100 میلیون بشکه در روز قبل از بحران کرونا افزایش یابد.

 انتهای پیام/106

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران