Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلخوش اباتری پرداخت ۱۸ برابری مالیات توسط انبوه‌سازان و اینکه چنین روش‌هایی معضل مسکن را حل نمی‌کند مورد اشاره قرار داد و گفت: اشتغال و ازدواج از مهم‌ترین چالش‌های قشر جوان است.

«سید کاظم دلخوش اباتری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال و ازدواج از مهم‌ترین چالش‌های قشر جوان محسوب می‌شود و برای آن چاره‌اندیشی خاصی هم نشده است اظهار داشت: معضل مسکن نیز از دیگر مشکلاتی است که برای حل آن باید برنامه‌های قوی‌تری در کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه رویکردهایی نظیر پرداخت 18 برابری مالیات توسط انبوه‌سازان مشکل مردم و چالش‌های حوزه مسکن را در کشورمان آنطور که باید و شاید حل نمی‌کند تصریح کرد: علاوه بر این‌ها شاهد هستیم که بسیاری از جوانان تحصیلات عالیه دارند اما به علت معضلات اقتصادی نتوانسته‌اند شغلی برای خود پیدا کنند.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تدوین برنامه‌های جامع‌تر برای مواجهه با چالش بزرگ مسکن را ضروری خواند و با بیان اینکه متولیان امر باید در این زمینه به دنبال اجرای روش‌هایی جدید باشند افزود: واگذاری زمین با شرایط عادلانه و نرخ سود پایین برای ساخت مسکن از جمله اقداماتی است که اجرای آن می‌تواند اثربخش واقع شود.

 

دلخوش‌اباتری بسیج تمام نیروها و قوای سه‌گانه برای رفع مشکلات بیکاری و تبعات ناشی از کمبود فرصت‌های شغلی برای جوانان را ضروری خواند و یادآور شد: با حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری فرصت‌های جدید شغلی ایجاد می‌شود اما این موضوع در استانی نظیر گیلان به خوبی محقق نشده است.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در حال حاضر به علت برخی موانع و معضلاتی که در حوزه‌هایی مانند بانکی و سرمایه‌گذاری وجود دارد روند توسعه و پیشرفت در بخش تولید دچار اختلال شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولیدات داخلی و خودکفایی مشکل چندانی در بخش قانونگذاری وجود ندارد و بیشتر مشکلات از عدم اجرا و یا اجرای ناقص قوانین و مصوبات ایجاد شده است خاطرنشان کرد: با تمام این‌ها مجلس همواره برای حمایت از تولید داخلی آمادگی دارد چنانچه در سال‌های اخیر نیز مصوبات خوبی در این زمینه داشته است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسکن جوانان اشتغال و ازدواج جوانان حمایت از تولید ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند

سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان یزد گفت: در این نشست پیرامون بهتر برگزار شدن برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج، هماهنگی، برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت ازدواج، طلاق و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند در شهرستان تعریف شده است.
مدرسی در ادامه گفت: موضوع دومی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوع فراغت جوانان بود.

فرماندار یزد افزود: ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی برای پرکردن اوقات فراغت تعریف شده اند و خوشبختانه در شهرستان یزد طرح‌های خوبی در این زمینه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده است.

مدرسی در پایان افزود: با تعاملی که بین ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است و کمیته‌هایی که در فرمانداری یزد تشکیل شده است برای هم افزایی و استفاده حداکثری از زمان تعطیلی مدارس، می‌توان اوقات فراغت مناسبی برای آموزش‌های فرهنگی و ورزشی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داد تا در مدت سه ماه تابستان به نحو شایسته‌ای از این فرصت‌ها استفاده کنند.

۱۹تا ۲۹ خرداد، در تقویم به نام هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور