Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@04:17:58 GMT

کمک مومنانه آستان قدس رضوی به نیازمندان تهرانی

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۱۳۱۵

کمک مومنانه آستان قدس رضوی به نیازمندان تهرانی

خانواده های کم بضاعت و نیازمندان در تهران از کمک های مومنانه آستان قدس رضوی در شرایط سخت شیوع کرونا بهره مند می شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: با گذشت بیش از یک سال از شیوع کووید ۱۹، شاهد پیامدها و آثار زیادی از ویروس کرونا بر زندگی فردی و اجتماعی خانواده های ایرانی بوده ایم. سبک زندگی، مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و آموزش همه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از اعمال پروتکل های بهداشتی دستخوش تغییرات زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تعطیلی برخی مشاغل، تحمیل هزینه های تامین اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی و ماسک بر سبد خانوارها، اعمال محدودیت های تعاملی باعث شده است تا معیشت خانواده های کم بضاعت و اقشار آسیب پذیر جامعه بیش از گذشته تحت تاثیر مسائل اقتصادی قرار گیرد. رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده برای حفظ سلامتی، هزینه های مازادی را به خانواده ها تحمیل کرده است و در این میان خانواده های کم بضاعت و کم برخوردار بیشتر از سایر خانواده ها دچار آسیب شده اند. خانواده هایی که در شرایط عادی نیز در تامین معاش و گذران زندگی دچار مشکل و کاستی هایی بودند با ورود مهمان ناخوانده کرونا به زندگی هایشان، مشکلات زندگی را برای آن ها دوچندان کرده است. 

 

در این میان اقشار مختلف جامعه در قالب گروه های جهادی مختلف گرد هم آمده اند و برای کمک به خانواده های کم بضاعت و کم برخوردار در اقصی نقاط کشور فعالیت می کنند. گروه های جهادی فعال در عرصه های خدمات رسانی به نیازمندان پس از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید بر توجه بیش از پیش به تامین نیازهای خانواده های کم درآمد و کم بضاعت، به صورت جدی تر وارد میدان جهاد شدند و به کمک هم وطنان شان شتافتند.

تهیه بسته های ارزاق، مواد ضدعفونی و تجهیزات بهداشتی، ماسک و دستکش و ضد عفونی معابر، پوشاک و غذای گرم و توزیع میان خانواده های کم برخوردار از جمله اقداماتی است که گروه های جهادی انجام می دهند. دفتر خادمیاری امام هشتم (ع) منطقه ۱۲ استان تهران یکی از مراکزی است که در ایام کرونا برای یاری رساندن به خانواده های کم بضاعت وارد میدان شده است و به مصداق عینی آیه ۸ سوره انسان یعنی «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا» و غذا را در عین دوست داشتنش، به مسکین و یتیم و اسیر انفاق می کنند؛ عمل کرده است.

 

در شرایط شیوع ویروس کرونا،  آستان قدس رضوی منطقه ۱۲ استان تهران با همکاری خیریه امام صادق (ع) تعداد ۴۰ بسته گوشت قرمز و ۱۰۰ پرس غذای گرم مزین به تبرکی امام هشتم علیه آلاف تحیه و ثنا بین نیازمندان منطقه ۱۲ توزیع کرده است.

همچنین دفتر آستان قدس منطقه ۱۲ استان تهران در اقدامی ۳ رأس گوسفند را ذبح کرده و گوشت گرم را  در بسته بندی های بهداشتی بین نیازمندان توزیع کرده است.

 

همزمان با ایام فاطمیه و در شب شهادت دخت نبی اکرم (ص) ، تعداد ۲۵۰ پرس غذای گرم توسط دفتر آستان قدس رضوی منطقه ۱۲ استان تهران و به تاسی از مولی متقیان امیرالمومنین علی (ع)  در بین خانواده های کم بضاعت منطقه ۱۲ تهران توزیع شده است.

حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: «کُلُ مُولُودَ مَرتَهِن لِعَقیقَتِهُ فکّه والَداِه اوترکاه» سلامتی هر نوزادی در گرو عقیقه اوست خواه والدین عهدۀ نوزاد را از عقیقه آزاد کنند یا نه. بنابراین دفتر آستان قدس رضوی منطقه ۱۲ استان تهران در ادامه اقدامات جهادی خود و یاری رساندن به نیازمندان در ایام شیوع کرونا، سه رأس گوسفند به نیابت از سه خانواده جهت فرزندانشان عقیقه و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و پس از بسته بندی و مزین به نام امام هشتم امام رئوف (ع) در بین خانواده های کم برخودار منطقه  ۱۲ توزیع کردند.

 

یادآور می شویم تعدادی از خادمیاران برادر و خواهر دفتر آستان قدس منطقه ۱۲ تهران نیز در  بیمارستان های امیراعلم و سینا حضور یافتند تا به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) از ایثار و مجاهدت کادر درمانی در زمان شیوع ویروس کرونا قدردانی کنند. در این دیدار صمیمی اقلام تبرکی آستان قدس رضوی نظیر نمک، گلاب و حرز بین پرسنل و کادر درمانی دو بیمارستان کرونایی اهدا شد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه ویروس کرونا آستان قدس رضوی خانواده های کم بضاعت دفتر آستان قدس آستان قدس رضوی ۱۲ استان تهران ویروس کرونا منطقه ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد