Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته بهداشتی حزب‌الله لبنان در منطقه صیدا گزارش ماهانه از فعالیت‌های خود در مقابله با اپیدمی کرونا ارائه داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب‌الله لبنان در منطقه صیدا همچنان به فعالیت های بهداشتی خود در مقابله با شیوع کرونا ادامه می دهد و کمیته فوریت های بهداشتی در این منطقه شامل تیم‌های واکنش سریع بهداشتی ، دفاع مدنی و تیم های مشاوره و آگاهی‌بخشی گزارش ماهانه از فعالیت های خود در مناطق مختلف صیدا ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این فعالیت ها شامل آگاهی‌بخشی به مبتلایان جهت چگونگی تعامل با کرونا و درمان آنها و انتقال افراد مبتلا به بیمارستان ها، انجام معاینات، قرنطینه، راهنمایی و نظارت بر وضعیت افرادی که از خارج از کشور برمی‌گردند، است.

این فعالیت‌های بهداشتی حزب‌الله در شمار زیادی از مناطق صیدا از جمله عبرا، الغازیة ، حارة صیدا ، کفرحتى ، عنقون ، قناریت ، ارکی ، عزة ، رومین ، حومین التحتا، زیتا،زغدرایا، وبنعفول، عربطبایا، القنیطرة صورت گرفته است.

دستورالعمل‌های بهداشتی حزب الله برای منطقه صیدا که توسط تیم‌های مربوطه انجام شده در ماه اخیر به شکل زیر بوده است:

- پیگیری دقیق وضعیت 224 فرد مبتلا به کرونا در منطقه صیدا که 167 نفر از آنها بهبود یافته اند.

- پیگیری دقیق وضعیت 68 نفر از افراد مبتلا به کرونا که از خارج از کشور آمده و در قرنطینه به سر می برند.

-انجام مشاوره‌های پزشکی، تامین شرایط قرنطینه و در نظر گرفتن مکان های مناسب برای مبتلایان.

- انتقال 32 بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان.

- ایجاد یک کمپین آگاهی‌بخشی به مردم در رابطه با راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا.

- اختصاص 16 جلسه توجیهی برای 27 نفر از مبتلایان به کرونا.

- ایجاد شرایط مناسب برای دفن دو نفر از جان باختگان بر اثر کرونا.

- ایجاد 6 پویش برای آزمایش گرفتن از افرادی که با اشخاص مبتلا به کرونا در ارتباط بوده است.

- برگزاری 4 کارگاه توانبخشی سلامت متشکل از 33 پرسنل بهداشتی.

لبنان| جریان آزاد ملی: 2021 می‌تواند گذرگاهی برای نجات لبنان باشد

در همین زمینه «شیخ زید ضاهر» مسئول منطقه صیدا در حزب الله از اعضای کمیته های بهداشتی و کمیته های آگاهی بخشی و مشاوره در این منطقه تشکر کرده و از آنها خواست تا ماه های آینده نیز همچنان با عزم، قدرت و استواری برای فعالیت بیشتر و محافظت از مردم در برابر اپیدمی کرونا فعال باشند.

روز گذشته «عاصم عراجی» رئیس کمیسیون بهداشت پارلمان لبنان گزارش داد که زنگ خطر به صدا درآمده است و لبنان در ماه ژانویه کنونی در ارتباط با ویروس جدید کرونا، به روندی مشابه با ایتالیا نزدیک شده است و ممکن است تعداد مبتلایان به 4تا 5هزارابتلا در روز برسد.

عراجی با توضیح این که احتمال دارد دستور بستن مرزهای کشور صادر شود، اشاره کرد:« میزان متوفیان کرونا در طی یک ماه به 422 نفر رسیده است و ظرفیت تختهای مراقبت های ویژه تا 90 درصد تکمیل است».

عراجی با اعلام این که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برضرورت بستن مجدد کشور، دست کم به مدت سه هفته اتفاق نظر وجود دارد، گفت که دولت لبنان که مسئول وضع کنونی است، توصیه های ما در مورد قرنطینه کشور را نپذیرفته است.

وزارت بهداشت عمومی لبنان از ثبت بیش از 2385 ابتلای جدید به ویروس کرونا و 11 مورد فوت در طی 24 ساعت گذشته خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا لبنان ویروس کرونا لبنان مبتلا به کرونا منطقه صیدا آگاهی بخشی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است

ژنرال زخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که بزرگ‌ترین دستاورد حزب‌الله در جنگ ایجاد یک منطقه امنیتی حائل در داخل اراضی اشغالی بوده است.

به گزارش ایسنا، «کوبی ماروم» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: سطح سیاسی به دلیل ترس از تشدید تنش از تصمیم گیری دشوار در جبهه شمال پرهیز کرد و ترس را برگزید و از خود ضعف نشان داد.

وی با اذعان به توان نظامی حزب‌الله گفت: میزان تسلیحات منجر به این واقعیت شده است که حزب‌الله امروز مجموعه‌ای از راکت‌ها و موشک‌ها را در اختیار دارد که تمام اسرائیل را پوشش می‌دهند و از جمله توانایی‌های آن حمله به سایت‌ها و پایگاه‌های استراتژیک مختلف است و این نه تنها ارتش اسرائیل، بلکه جبهه داخلی اسرائیل را نیز به خطر می‌اندازد.

ماروم ادامه داد: «ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که در آن ارتش اسرائیل از آتش هوایی، توپخانه و تانک علیه حزب‌الله استفاده می‌کند، با وجود موفقیت‌های تاکتیکی، ما دستاورد بزرگ حزب‌الله را نادیده می‌گیریم و این جنبش یک منطقه امنیتی در داخل اسرائیل ایجاد و ۷۰ هزار اسرائیلی را از خانه‌هایشان آواره کرد.»

این نظامی ارشد صهیونیست همچنین اذعان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل در رسیدن به مهم‌ترین هدف، یعنی ایجاد یک واقعیت امنیتی که به آوارگان اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند، ناکام مانده است و عملیات نظامی، دستاورد استراتژیک حزب‌الله را از بین نمی‌برد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد