Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلودگی هوا تا ۱۵ درصد منجر به افزایش ابتلا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ می شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از «ایسنا»، دکتر عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه آلودگی هوا تا ۱۵ درصد منجر به افزایش ابتلا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ می شود، در عین حال مسیرهای ورود کرونا به بدن از طریق آلودگی هوا را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود:« آلودگی هوا با انتقال بیشتر بیماری کووید-۱۹ ارتباط دارد و در عین حال منجر به تشدید این بیماری می شود. باید توجه کرد که آلودگی هوا و ذرات آلاینده هوا تا ۱۵ درصد منجر به افزایش موارد مرگ و میر و ابتلای ناشی از کرونا می شود.

آلودگی هوا چهارمین علت مرگ در دنیا محسوب می شود و بعد از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوءتغذیه، آلودگی هوا چهارمین علت مرگ و میر است و دومین علت مرگ ناشی از بیماری های غیر واگیر بعد از مصرف دخانیات قرار دارد. این نشان می دهد که آلودگی هوا اثر زیادی بر افزایش مرگ های زودرس در دنیا دارد.

 در عین حال آلودگی هوا علت ۲۰ درصد از مرگ های ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب، ۱۹ درصد از مرگ های ناشی از سرطان های ریه، علت ۲۶ درصد از مرگ های ناشی از سکته های مغزی، علت ۲۰ درصد مرگ های ناشی از دیابت، علت ۴۰ درصد مرگ های ناشی از بیماری های مزمن انسداد ریوی و ۳۰ درصد مرگ های ناشی از عفونت های حاد دستگاه تنفسی است. این موارد نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند بر روی سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان ریه، دیابت  موثر باشد.

 حال باید توجه کرد که مسیر ورودی آلودگی هوا به بدن، از طریق سیستم تنفسی است و ریه ها و سیستم تنفسی را درگیر می کند. این موضوع باعث کاهش ایمنی فرد می شود. کرونا نیز افرادی را که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، بیشتر درگیر می کند و این یک مسیر افزایش انتقال و تشدید کرونا به دلیل آلودگی هواست. یک مسیر دیگر آن، این است که ثابت شده است که ویروس کرونا می تواند بر روی ذرات معلق ریز بچسبد و وارد سیستم تنفسی فرد شود و ذرات معلق در هوا می توانند یک نوع مسیر انتقال برای کرونا باشد.

در عین حال باید توجه کرد افرادی که در مناطق آلوده زندگی می کنند، سیستم تنفسی آسیب پذیرتری داشند. بر این اساس افرادی که در تهران زندگی می کنند، قاعدتا نسبت به افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند، سیستم تنفسی شان آسیب پذیرتر است. زیرا دائما با آلودگی هوا مواجهه دارند. بنابراین با توجه به این مسیرها، آلودگی هوا و ذرات معلق در هوا هم باعث افزایش موارد ابتلا و هم موارد مرگ ناشی از کووید-۱۹ می شوند».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹ مرگ های ناشی آلودگی هوا سیستم تنفسی مرگ ناشی عین حال کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: عملیات احداث مسیر پل شش با پیشرفت ۷۵ درصد و مسیر پل ولایت با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال طی مراحل پایانی است.

مهدی مرادحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: پروژه احداث مسیر پل ولایت به طول دو کیلومتر و عرض ۴۰ متر یکی از پروژه‌های مهم شهرداری اهواز در سال جاری است که شامل زیرسازی، بهسازی، جدول‌گذاری، کفپوش، روشنایی و احداث آبراهه می‌شود.

وی افزود: این طرح شامل دو مسیر رفت و برگشت است که در یک مسیر آن عملیات زیرسازی انجام و در مسیر دوم نیز تاکنون ۱۷۰۰ مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شده است، این مسیر دارای شش لاین جدول‌گذاری است که سه لاین آن تکمیل و مابقی در حال احداث است و تا شهریور با اعتباری بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم آبراهه، جدول‌گذاری قسمت‌های باقی‌مانده، روشنایی، احداث مسیر راستگرد شهرک قائم از جمله پروژه‌های باقیمانده این پروژه است که در حال اجرا هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: مسیر منتهی به پل ششم یکی دیگر از مسیرهایی است که در صورت احداث و بهره‌برداری از آن در روان‌سازی ترافیک منطقه تاثیر بسزای دارد، زیرسازی این پروژه و جدول‌گذاری در حال انجام است، به نحوی که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرادحسینی اضافه کرد: طول این پروژه ۳۴۲۰ متر است که با بودجه‌ای ۳۵ میلیارد ریالی در حال احداث است و در تلاش هستیم تا ابتدای شهریور این پروژه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749638

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • خسارت سیلاب به مسیرهای ارتباطی روستایی در ایلام
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین