Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از جذب اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های بازآفرینی خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته مصوب در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار استان است.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهر اصفهان، ۲۸ محله، ۳۰۰ پروژه با برآورد ۳۶ هزار میلیارد ریال، برنامه هفت محله زینبیه، حصه، قائمیه، همت آباد، شهشهان، ابن سینا و دردشت در اولویت بازآفرینی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته مصوب در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار استان است، اظهار کرد: عقد تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری، راه و شهرسازی استان و فرمانداری و ثبت مدارک و مستندات پروژه‌های مورد توافق در سامانه مدیریت قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری (سام) جهت واریز اعتبارات تخصصی انجام و مبلغ ۳۳.۲۰۰ میلیون ریال به حساب شهرداری اصفهان واریز شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اجرایی سازی ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن (مصوب سال ۱۳۸۷) و ماده ۴۶ آئین نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۸۸) و بند ب ماده شش آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار مصوب هیئت وزیران مورخ ۱۰ خرداد ۹۷ با موضوع "تخفیف هزینه‌های عوارض صدور پروانه و تراکم ساختمانی مجاز پروانه‌های صادره در بافت ناکارآمد شهری" انجام شده است.

وی به ارائه گزارشی از آمار پروانه‌های صادره و مبلغ تخفیفات اعمال شده در بافت فرسوده مناطق ۱۵ گانه شهرداری پرداخت و گفت: سال ۹۷، ۶۴۵ پروانه ساختمانی با مساحت ۱۲۰ هزار و ۵۷۸ مترمربع و زیربنای ۲۴۱ هزار و ۳۹۵ مترمربع و یک هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی با مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۱۷۰ ریال تخفیفات اعمال شده در بافت فرسوده شهری صادر شده است.

حسینی‌نیا ادامه داد: سال ۹۸ تعداد ۷۳۶ پروانه ساختمانی، با مساحت ۱۴۵۲۳۲ مترمربع و زیربنای ۳۳۸۲۱۱، ۲۳۹۵ واحد، مبلغ ۳۵ میلیارد و ۵۹۳ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۹۰ ریال و در شش ماهه سال جاری ۳۷۸ پروانه با مساحت ۷۸۳۹۷ مترمربع و زیربنای ۲۱۵۳۴۱، ۱۳۵۹ واحد مسکونی با مبلغ ۲۷ میلیارد و ۳۸۷ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۷۲۴ ریال تخفیفات اعمال شده در بافت فرسوده شهری صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در بافت فرسوده شهری پنج هزار و ۱۹۹ پروانه با مساحت کل ۴۱۸ هزار و ۹۸۴ مترمربع و زیربنای کل ۹۴۹ هزار و ۹۸۳ و جمعاً هفت هزار و ۶۰ واحد مسکونی با مبلغ ۱۷۱ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۰۰ ریال تخفیفات اعمال شده صادر شده است.

کد خبر 466278

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازآفرینی شهری کلانشهر شهرداری اصفهان شهر معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مترمربع و زیربنای بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شوقی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: در یک سال گذشته عمر خدمتی ام به وعده‌هایی که دادم یا تحقق یافته و یا در حال انجام است.

شهردار رشت به اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در این شهر بیان کرد: در برخی پروژه‌های عمرانی شهری رشت از تعهدات جلوتر هستیم.

شوقی با اشاره به اقدامات رضایت بخش مدیریت شهری در اجرای طرح میثاق رشت اضافه کرد: تقاطع حمیدیان و رودباری بالای ۲۰ درصد پیشرفت، تقاطع شهید باهنر بالای ۳۰ درصد پیشرفت و تقاطع امام حسین نزدیک به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کار سخت و زیر زمینی پروژه میثاق به اتمام رسیده است، افزود: کارها با همراهی مردم و دستگاه‌های اجرای به سرعت در حال انجام است.

شهردار رشت از پیشرفت ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت خبر داد و اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر، رشت به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است.

به گفته شوقی، ساخت سرویس بهداشتی، ساماندهی کف پوش‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، ممیزی املاک، اجرای آسفالت و بازگشایی معابر شهری بخشی از اقدامات مدیریت شهری رشت بوده است.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات شهری رشت افزود: ۵۰ درصد خدمات شهری رشت الکترونیکی شده و مابقی هم در دست اقدام است و الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6091195

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است