Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ اعتمادآنلاین نوشت: سید رضا اکرمی گفت: امام (ره) با توجه به شرایط خاص دوران خود توصیه‌های داشته‌اند که از جمله‌ آنها «عدم حضور نظامیان در سیاست است» بود. اما الان که درگیر جنگ نیستیم و درگیر مسائل اقتصادی و کرونا هستیم، باید بنشینیم و فکر کنیم می‌توانیم نسبت به حضور نظامیان در عرصه‌های سیاسی تجدیدنظر کنیم یا نه؟‌

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در‌باره حضور یا عدم حضور نظامیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، اظهار داشت: انقلاب اسلامی،‌ انقلابی زنده، پویا و پایا است که حتما با تغییر شرایط زمانی و مکانی، لازم است برخی از اصول آن در راستای عزت و مصلحت جامعه، قابل تغییر تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما الان به این مساله نیاز داریم که در قانون اساسی تجدیدنظر کنیم.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: ما نیاز داریم که صداهای متعددی در جامعه شنیده شود و صداهای مختلف با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت به گوش جامعه برسد. به عنوان مثال امام خمینی (ره) با توجه به شرایط خاص آن دوران مطالبی و توصیه‌های داشته‌اند که از جمله‌ آنها «عدم حضور نظامیان در سیاست است» بود. اما الان که درگیر جنگ نیستیم و درگیر مسائل اقتصادی و کرونا هستیم، باید بنشینیم و فکر کنیم می‌توانیم نسبت به حضور نظامیان در عرصه‌های سیاسی تجدیدنظر کنیم یا نه؟‌

او تصریح کرد: البته نظامی‌ها مثل اهالی صنعت یا حقوق‌دان‌ها ویژگی‌های خاصی دارند‌. اما اگر کسی بین آنها پیدا شود و مردم به این تشخیص برسند که می‌تواند با حضور در دولت موانع‌ بلند پیش رو را از مسیر پیشرفت بردارد، چه اشکالی دارد که برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کند؟‌ به نظر من در این موضوع با نوعی کم‌لطفی نسبت به کسانی که روزگاری در لباس نظامی به مملکت خدمت می‌کردند و در حال حاضر سالیان سال است که از نظامی‌گری کناره‌گیری کرده‌اند، مواجه هستیم.

وی توضیح داد: مردم باید در انتخاب آزاد باشند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را برای قرار گرفتن در مسند ریاست‌جمهوری یا هر سمت دیگری انتخاب کنند. به‌هر حال نظام ما نظامی مردمی و بر اساس رای‌ مردم است و به‌هیچ وجه و با هیچ توجیهی نمی‌توانیم انتخاب مردم را محدود کنیم.

سید رضا اکرمی در پایان گفت: برای حضور در انتخابات نظامی یا غیرنظامی فرقی ندارد. مهم این است کسی که برای ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری می کند واقعا از شایستگی لازم برخوردار باشد و بتواند در همه امور سره را از ناسره تشخیص بدهد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام خمینی جامعه روحانیت مبارز قانون اساسی سید رضا اکرمی انتخابات 1400 کاندیداهای نظامی کاندیداهای نظامی در انتخابات سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حضور نظامیان تجدیدنظر کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی