Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از فراهم شدن زمینه کنترل و استحصال بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب و روان‌آب در استان کویری و کم آب سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

عبدالباسط پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در سال‌های اخیر با انجام عملیات آبخیزداری به ویژه اجرای بیش از 20 هزار آب‌بند خشکه سنگی و بتونی، زمینه کنترل و ذخیره‌سازی بیش از 300 میلیون مترمکعب روان‌آب و سیلاب در سیستان و بلوچستان را که بدون هیچ استفاده‌ای هدر می‌رفت در فراهم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعهد مهم آذری‌جهرمی به مردم سیستان و بلوچستان / دسترسی تمام روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنتتشکر اینستاگرامی وزیر ارتباطات از پیگیری تسنیم / آذری‌جهرمی شخصا روستای "امیرحسین " را به اینترنت پرسرعت متصل‌ کرد + فیلمراه‌اندازی پویش "نذر خون" در سیستان و بلوچستان / مردم در جبران کمبود خونی مشارکت کنند

 مدیرکل منابع طعبیی سیستان و بلوچستان ایجاد هلالی در سطح 70 هزار هکتار از اراضی استان را از دیگر اقدامات در زمینه استحصال روان‌آب‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر این زمینه پخش سیلاب در سطح 18 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبعیی استان فراهم شده که این امر باعث رویش مراتع و پوشش سبز گیاهی منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه ببش از یک میلیارد مترمکعب روان‌آب و سیلاب ناشی از بارش‌های فصلی در سطح استان به ویژه منطقه بلوچستان در جنوب استان بدون هیچ استفاده‌ای در استان کم‌آب و کویری سیستان و بلوچستان  از دسترس خارج و هدر می‌رود.

انتهای پیام/393/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای منابع زیرزمینی آب سیستان و بلوچستان احیای منابع زیرزمینی آب سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان روان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  سجادی با عنوان اینکه غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان عصر سوم اردیبهشت ماه گزارش شد، افزود: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان