Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@06:19:07 GMT

دختربچه ۱۲ ساله ای از تیک تاک شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۲۷۹۱

دختربچه ۱۲ ساله ای از تیک تاک شکایت کرد

یک دختربچه ۱۲ ساله در انگلیس از تیک تاک شکایت کرده و ادعا می کند این شبکه اجتماعی قوانین حفظ حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته است.

 یک قاضی در لندن به دختربچه ۱۲ ساله ناشناسی اجازه داده شکایت خود علیه شبکه اجتماعی تیک تاک را به دادگاه ببرد.

این دختر ادعا می کند اپ چینی قوانین حفظ حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک واربی قاضی انگلیسی این باره گفت: این کودک ساکن لندن ادعا می کند حقوق حفظ حریم شخصی افرادی مانند او به شیوه ای نقض شده که باید برطرف شود.

واربی در ادامه افزود: البته شکایت در مراحل اولیه است اما ادعای ذکر شده در آن شامل انتقادهای شدید و جدی از وجوه کلیدی عملیات های این شرکت است.

از سوی دیگر تیک تاک در بیانیه ای در این باره نوشت: حریم شخصی و امنیت از اولویت های اصلی تیک تاک هستند و ما قوانین، فرایندها و فناوری های قدرتمند را برای حفاظت از تمام کاربران، به خصوص افراد جوان تر به کار می گیریم.

آن لانگفیلد  کمیسیون کودکان در انگلیس شکایت را از طرف دختر لندنی مطرح می کند. او می گوید: در صورت شناسایی هویت این کودک وی در معرض خطر آزار و اذیت آنلاین مستقیم سایر کودکان یا کاربران برنامه تیک تاک قرار می گیرد. البته به گفته قاضی چنین رفتاری قابل پیش بینی است.

خبر مذکور در حالی منتشر می شود که تحقیقات سازمان های ناظر از تیک تاک به دلیل اطلاعات کودکان افزایش یافته است. مقامات حفاظت از اطلاعات اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۰ خواهان تحقیقاتی هماهنگ در این شرکت چینی بودند و کارگروه ویژه ای برای درک بهتر از روش های عملکرد تیک تاک ایجاد کردند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حریم شخصی تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز

ایسنا/البرز رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز از  برقراری بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز از یکم تا سی و یکم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی شادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری ۴۳۴ هزار و ۱۰۳ تماس با سامانه ۱۴۱  استان البرز گرفته شد که از این تعداد ۷۸۱۵  تماس توسط  کارشناسان این اداره کل پاسخ داده شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جاده‌ای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامه‌ریزی برای زمان سفر تهیه شده است.

وی افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها، محدودیت‌های اعمال شده مطلع شوند و شکایات خود در حوزه راه‌ها را ثبت کنند.

شادفر تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم قبل از سفر آخرین اطلاعات در مورد شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت و پس از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • شکایت باشگاه پرسپولیس از ۲ پرسپولیسی!
  • واکنش جباری به خبر شکایت باشگاه پرسپولیس: مگر به مسائل شخصی درویش ورود کردم؟
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!