Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در حوزه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد با همکاری دستگاه‌های اجرایی وقضایی دوباره به چرخه تولید بازگشته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی در دیدار با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر همکاری نمایندگان مجلس در تدوین قوانین متناسب با اجرای سند تحول تاکید کرد و اظهار داشت: به ابتکار دادگستری کل استان، نشست هم اندیشی شورای قضایی استان با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به منطور بررسی وضعیت استان در موضوعات مختلف اقتصادی و اجتماعی در محل دادگستری استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و تسلیت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی گفت: تفکر و مکتب سردار سلیمانی مکتب مقاومت و تسلیم ناپذیری در دنیای اسلام است که در دفاع از ارزش‌های اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم، در تداوم و استمرار نهضت عاشورا پدیدار گشته است.

 وی در ادامه با اشاره به نامگذاری این دوره مجلس شورای اسلامی، به عنوان مجلس انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: هر چند  قضات و کارکنان دستگاه قضایی در انجام وظایف و رسالت‌های ذاتی خود جهادگونه و بسیجی وار شبانه روزی تلاش می کنند لذا مسلما حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌تواند به طور چشمگیری ما را  در احقاق حق و اجرای عدالت  در جامعه کمک کند.

 رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضایی اقدامات چشمگیری در حوزه‌های مختلف امنیتی،اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته است افزود: در حوزه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری،  بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد با همکاری دستگاه‌های اجرایی وقضایی دوباره به چرخه تولید بازگشته است.

وی در خصوص سند تحول قضایی نیز اظهار کرد: سند تحول قضایی سند بسیار تاثیرگذار در حوزه های مختلف است که نگاه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از سرمایه‌گذاری، خدمات قضایی بر بستر الکترونیک، توجه به ارائه خدمات غیرحضوری و مبارزه با فساد در تمامی حوزه‌ها از جمله مهمترین آنهاست که اجرایی و عملیاتی کردن آن نیازمند همکاری تعامل و هماهنگی تمامی دستگاه ها و نهادها در سه  قوه است.

رئیسی: ترامپ در هر جایگاهی باید تقاص پس دهد/ آخرین جزئیات همکاری با عراق برای پیگیری قضائی ترور شهید سلیمانیدستگاه قضا با مخلان نظم و امنیت مردم در پلدختر برخورد کندحقوقدانان انقلابی قزوین در تحقق سند تحول قضایی نقش‌آفرینی می‌کنند

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان علیرغم اینکه با  کمبود کادر قضایی و اداری روبه‌رو بوده و مشکلات بسیاری از لحاظ امکانات و تجهیزات داشته است گفت:  با وجود این دستگاه قضایی استان توانسته است در 9 ماهه امسال ورودی ناخالص پرونده‌ها به محاکم قضایی را کاهش دهد.

  وی با اشاره به  امیدواری ایجاد شده در سطح جامعه به خصوص پس از روی کار آمدن آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه به بخشی از مصوبات سفر اخیر ایشان به استان اشاره کرد و گفت: ابطال قرارداد کشت و صنعت و دامپروری مغان و تعیین تکلیف  آن  و انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل جدید آن و نیز تلاش برای ساماندهی و حل مشکلات شرکت سبلان پارچه و بسیاری دیگر از نتایج مهم این سفر بود.

عتباتی با اشاره به لزوم توجه جدی به مساله معیشت،مسکن و رفاه کارکنان دادگستری از نمایندگان مجلس خواستار توجه جدی به وضعیت بودجه قوه قضائیه در سال 1400شد.

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در  این جلسه سند تحول قضایی را سندی بنیادی اعلام و بر همکاری کامل مجلس در تصویب قوانین لازم جهت اجرای آن تاکید نمود.

نمایندگان مردم استان در  مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از مسئولین قضایی استان به ویژه رئیس کل دادگستری استان در احقاق حق و اجرای عدالت و نیز تلاش های صورت گرفته در خصوص حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و رونق تولید و اشتغال در استان، نسبت پیگیری و رفع مشکلات استان اعلام همکاری کردند.

انتهای پیام/142/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری سند تحول قضایی دستگاه قضایی قضایی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری بندرامام خمینی (ره)، عزیز مراد حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

به گزارشوی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آنان نخواهد شد.



کد خبر 848723 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه وزارت دادگستری شورای شهر شهردار استان خوزستان

دیگر خبرها

  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲