Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون ابزاری است که جزء پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می شود. در صورت خرابی تلویزیون، تعمیر و رفع اختلالات و خرابی های به وجود آمده در انواع برندهای متفاوت باید توسط مراکز تعمیر معتبر و تعمیرکاران متخصص و مجرب انجام شود که ضمن آشنایی با پیشرفته ترین تکنولوژی ها و فناوری های دنیا، دانش فنی مورد نیاز را جهت تعمیر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تلویزیون ابزاری است که جزء پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می شود. در صورت خرابی تلویزیون، تعمیر و رفع اختلالات و خرابی های به وجود آمده در انواع برندهای متفاوت باید توسط مراکز تعمیر معتبر و تعمیرکاران متخصص و مجرب انجام شود که ضمن آشنایی با پیشرفته ترین تکنولوژی ها و فناوری های دنیا، دانش فنی مورد نیاز را جهت تعمیر داشته باشند. تعمیرات تلویزیون باید بسیار با دقت انجام شود تا محتمل هزینه های گزاف دیگر نشود و مشکلی برای قطعات دیگر پیش نیاید.

 

بهتر است قبل از اینکه با مشکلات جدی تلویزیون مواجه شویم مواردی را رعایت کنیم تا دستگاه ما از آسیب های جدی در امان باشد. در این مقاله راهکارهایی جهت جلوگیری از خرابی تلویزیون های LCD و LED را بررسی می کنیم:

آسیب پذیرترین و گران قیمت ترین قطعه تلویزیون پنل این دستگاه است که قیمت آن حدود 70 درصد ارزش تلویزیون است و قابل ذکر است که این قطعه به سختی پیدا می شود. ضربه به تلویزیون و یا آبخوردگی بیشترین علت آسیب دیدگی پنل است ( بیشتر در اثر تمیز کردن یا بازی کودکان اتفاق می افتد ) متخصصین مجرب مرکز تعمیر ویرا سرویس که یکی از مراکز معتبر تهران شناخته شده است پیشنهاد می کنند جهت تمیزکردن تلویزیون بهتر است که از دستمال خشک و نرم و در صورت مشاهده لکه های مقاوم از مواد پاک کننده مخصوص تلویزیون استفاده شود و مواظب باشید که این مواد به هیچ عنوان وارد تلویزیون نشود. موارد متعددی از آبخوردگی که باعث آسیب دیدگی پنل دستگاه می شود همین ورود مایعات پاک کننده به داخل دستگاه است. مراقب باشید در حالت استندبای که بخشی از دستگاه فعال است جریان برق مجموعه لوازم صوتی و تصویری را با استفاده از چندراهی های کلیددار قطع کنید و همه آن ها را از حالت استندبای خارج کنید.    یکی از عوامل مهم دیگر در خرابی قطعات الکترونیکی، گرما است. تا جایی که می توان باید دستگاه خود را خنک نگه داشت. از موارد مهمی که در این بخش بهتر است رعایت شود می توان به خاموش کردن تلویزیون به مدت 10 الی 15 دقیقه به ازای هر 2 ساعت کار و یا در مواقعی که به صورت فعال از آن استفاده نمی کنیم، کاهش نور زمینه و تنظیم آن بر اساس نور محیط و استفاده از تهویه مناسب در اطراف دستگاه اشاره کرد. عامل دیگر بک لایت است که یکی از بخش های داخلی LED و LCD محسوب می شود و به علت توان مصرفی بالاتر آن نسبت به سایر بخش های دیگر و تولید حرارت بیشتر امکان خرابی آن بسیار بیشتر است. یکی از راهکارهای مورد تأیید توسط کارشناسان کاهش میزان نور بک لایت و روشن کردن گزینه Energy Saving است.

مشکلات رایج در تصویر تلویزیون

مشکلات متعددی که در تلویزیون های مختلف به وجود می آید مربوط به تصویر آن است که می توان مواردی را نام برد :

کمرنگ شدن رنگ های تلویزیون وجود خطوط افقی یا عمودی در تصویر قاطی شدن رنگ های تلویزیون تاریک بودن تصویر تلویزیون مشکلاتی برای نصف یا بخشی از تصویر نقاط سیاه رنگ در تصویر یا به اصطلاح پیکسل سوخته نمایش رنگ خاکستری به جای رنگ مشکی نمایش رنگ های تیره به صورت پیکسلی هاله سفید یا نقاط نورانی در تلویزیون روشن کردن تلویزیون و قطع شدن تصویر آن بعد از چندثانیه تصویر نداشتن تلویزیون در حالت HDMI مشکل روشن و خاموش شدن تلویزیون

مشکلات رایج در صدای تلویزیون

فعال بودن گزینه Mute اتصال هدفون به تلویزیون تنظیمات اشتباه افکت صدا مشکل کابل HDMI قطع صدای تلویزیون با اتصال به دستگاه دیجیتال مشکل بلندگوی داخلی مشکل برد الی یا مین برد

مراجعه به مراکز تخصصی و معتبر جهت تعمیر تلویزیون

بهتر است در صورت هرگونه مشکل در تصویر و صدا، به مرکز تعمیری مراجه نمایید که در ارتباط با هر برند تلویزیون تکنسین مربوط به همان دستگاه را به محل شما اعزام نماید و تمام خدماتشان دارای ضمانت باشد. مورد مهم دیگر استفاده از قطعات اصل و فابریک است که حتما باید به آن توجه شود.

علاوه بر کیفیت بالای خدمات، هزینه مناسب هم موضوع مهمی برای کاربران است که مرکز ویراسرویس یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر تخصصی لوازم خانگی شناخته شده است که با مناسب ترین هزینه بالاترین کیفیت را در اختیار مردم قرار داده است و در تمامی مناطق تهران کارشناسان دوره دیده خود را اعزام می نماید. جهت مشاوره غیرحضوری با کارشناسان ویراسرویس با شماره های 33555616-021 و 33444165-021 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ بدری گفت: در راستای اجرای طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با کالای قاچاق با اولویت مقابله با خودروهای شوتی، حمل کالاهای قاچاق با ۲ دستگاه خودروی سواری و چهار دستگاه وانت نیسان، برای ماموران محرز شده و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان خودروهای مذکور را  متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ادامه داد: در بازرسی از خودروهای مذکور در مجموع تعداد ۲۱۰ کارتن هفت کیلوگرمی تنباکو قاچاق (جمعا ۱۴۷۰ کیلوگرم تنباکو)، ۱۰ هزار و ۹۷۷ عدد انواع کالای بهداشتی و آرایشی خارجی، ۹۵۰ ثوب روسری خارجی و هفت راس دام سنگین (گوساله) فاقد مجوز دامپزشکی و حمل کشف شد.

سرهنگ بدری ادامه داد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه فوق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص ۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان ضمن قدردانی و تشکر از آحاد جامعه در همکاری با پلیس از مردم خواست، در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز و ... موضوع را به ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ و یا مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس