Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:22:03 GMT

کارشکنی مدعیان حقوق بشر در ارسال واکسن آنفلوآنزا

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۳۲۲۴

کارشکنی مدعیان حقوق بشر در ارسال واکسن آنفلوآنزا

خبرگزاری فارس:  محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری آنلاین گفت: در زمنیه تامین واکسن بانک مرکزی اعلام کرده است که در زمینه ارز مشکلی وجود ندارد و وزارت امور خارجه نیز در حال رایزنی تدارکات لازم است، هنوز فاز‌های نهایی در بیشتر شرکت‌های تولید کننده واکسن انجام نشده است و هنوز این شرکت‌ها نتوانستند استاندارد‌های بین‌المللی را دریافت کنند و سفره آماده‌ای پهن نیست که کسی بتواند آن را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انواع خوراکی داروی سلسپت در کشور تولید می‌شود و برخی پزشکان نیز دارو‌های خارجی را تجویز می‌کنند و دلیل کمبود برخی از این دارو‌ها موضوع کمبود ارز است که در صورت تامین ارز به وفور در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

شانه‌ساز اظهار داشت: برای یک بار دیگر رفتار زشت مدعیات حقوق بشر را برای تامین واکسن آنفلوانزا را تجربه کردیم، هزینه ۱۴ میلیون دوز به سختی تامین شد و به خارج از کشور ارسال شد، اما متاسفانه ۲ میلیون عدد دریافت کردیم و همه گروه‌های حساس واکسن دریافت کردند، اما به دلیل کارشکنی‌ها نتوانستیم مابقی آن را دریافت کنیم، قرار شد یونیسفت ۸۰۰ هزار واکسن تامین کند و تا آبان در اختیار ما قرار گیرد، اما حالا که زمان طلایی آن گذشته از کره جنوبی حمل شده و در حال ارسال به کشور است.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر تمامی دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی در داخل تولید می‌شود، گفت: خوشبختانه مشکلی در تأمین دارو‌های بیماران کووید ۱۹ در کشور وجود ندارد. هر دارویی که در زمینه بهبود کرونا وارد بازار دارویی جهان می‌شود، در کمتر از دو ماه تولید آن در کشور صورت می‌گیرد و حتی زمینه صادرات آن‌ها نیز فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به روند نزولی واردات دارو به کشور، گفت: توانمندی صنعت دارویی کشور باعث شد تا روند واردات دارو به لحاظ ریالی از ۳۰ درصد در سال ۹۷، به ۲۲ درصد در سال ۹۸ برسد و امروز این عدد به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یافته است. در حوزه غذا نیز توانسته ایم فرایند صدور پروانه تولید را به کمتر از ۲۴ ساعت برسانیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است، از ۱۵۰۰ پروانه تولید محصولات غذایی که تا ۶ ماه قبل در نوبت مجوز بودند، این تعداد به صفر رسیده است. در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی نیز به رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها، توانسته ایم نیاز‌های خودمان را تأمین کنیم.

وی با عنوان این مطلب که در روز‌های اول که درگیر کرونا شده بودیم ظرفیت تولید ماسک در کشور روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار عدد بود که امروز این میزان به روزانه ۳۵ میلیون عدد ماسک رسیده است، افزود: سیاست ما در آن روز‌ها ابتدا کمیت و بعد قیمت ماسک بود، اما بعد از گذر از بحران کمبود ماسک، ارتقا کیفیت محصولات تولیدی را مورد توجه قرار دادیم.

شانه ساز گفت: در زمینه انسولین نیز با تلاش‌هایی که صورت گرفته است، امروز توانسته ایم دو میلیون عدد انسولین وارد بازار دارویی کشور کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره قاچاق معکوس دارو گفت: درحال حاضر به دلیل تفاوت قیمت ایران به نسبت خارج از کشور شاهد تخلفاتی هستیم، اما این موضوع توسط نیرو‌های انتظامی و امنیتی درحال پیگیری است و این دارو‌ها از طریق سامانه تیتک قابل ردیابی هستند و مشخص می‌شود که منشا خروج دارو از چه مرحله‌ای بوده است و از مردم تقاضا داریم در صورت مصرف داروی وارداتی به کد شناسه یکتا توجه داشته باشند و از اصلت دارو اطمینان یابند.

ادامه دارد/

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا مدعیان حقوق بشر سازمان غذا و دارو دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود

در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور 32 هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده 15 تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، 9 هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو
  • تاکید قالیباف به تامین ارز دارو
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود