Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  روز دوشنبه نواک در گفت و گو با رسانه های روسی افزود: سال ۲۰۲۰ این خطر وجود داشت که اگر اقدامات مشترک برای کاهش تولید انجام نشود، قیمت نفت  به منطقه منفی سقوط می کرد و تولید با آشفتگی مواجه و در همه جا کاهش می یافت.

معاون نخست وزیر روسیه که مدیریت بخش انرژی روسیه را هم به عهده دارد خاطرنشان کرد که صنعت انرژی با توافق اوپک پلاس از سقوط حتمی نجات پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواک گفت: «جلوگیری از این امر ضروری بود، مهم این بود که توافق کنیم همه کسانی که صادرکننده های اصلی و کشورهای تولید کننده هستند، سیاست هماهنگ خاصی را برای کاهش استفاده کنند.»

در آن توافق  کشورهای اوپک پلاس تصمیم گرفتند تولید را تقریباً  ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. فدراسیون روسیه و عربستان سعودی بیشترین سهمیه محدودیت را داشتند.

در نتیجه، تولید نفت در روسیه تقریباً به سطح سال ۲۰۱۰ کاهش یافت و  سطح به ۵۱۲.۳ میلیون تن رسید.

وزرای اوپک پلاس قرار است برای تعیین سهمیه تولید فوریه ۲۰۲۱ امروز دوشنبه دیدار کنند. در این  نشست کشورهای عضو اوپک پلاس همچنین به بررسی وضعیت بازار پس از تصمیم برای افزایش تدریجی تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه می پردازند.

 بر اساس توافق  وزیران اوپک پلاس در نشست دسامبر (آذر) این گروه تولید نفت در ژانویه (دی) را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهند و پس از آن وزیران هر ماه برای بررسی شرایط بازار و تغییر احتمالی مفاد پیمان محدودیت عرضه دیدار خواهند کرد. پیش بینی می شود اوپک پلاس هر ماه ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا مجموع این افزایش در آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) به دو میلیون بشکه در روز برسد. با این حال طرح مذکور باید مورد تایید کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس قرار گیرد.

برچسب‌ها اوپک روسیه اوپک پلاس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک روسیه اوپک پلاس اوپک روسیه اوپک پلاس اخبار کنکور بشکه در روز اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد