Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@18:01:31 GMT

جزییات عجیب پرونده دختر آبادانی

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۳۴۵۸

جزییات عجیب پرونده دختر آبادانی

پاک‌نیا وکیل دختر آبادانی به نحوه رسیدگی در دادسرا اعتراض دارد؛ «ابتدا قاضی دیگری به عنوان دادیار، مسوولیت شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب آبادان را عهده‌دار بودند که بنابر اظهارات موکلم به ایشان گفته شد که وکیل خود را عزل کن و حتی برگه‌ای به او ارایه شده تا در صورت امضا مراتب عزل من را ابلاغ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ‌رغم این فشارها، موکلم حاضر به عزل من نشده و با این بهانه که باید فکر کنم از شعبه خارج شده است.» این وکیل دادگستری چنین اقدامی را شایسته دستگاه قضایی نمی‌داند و تاکید دارد همان طور که وکلای دادگستری ملتزم به رعایت شؤونات دستگاه قضایی و حرمت قضات محترم هستند، شایسته است که مقامات قضایی خارج از حدود مسوولیت و وظایف خود، ارتباطی به اصحاب پرونده نداشته باشند و موکل را به عزل وکیل انتخابی خود ترغیب نکنند.» ناطقان: روزنامه اعتماد نوشت: صدور قرار جلب برای «بهار چشم‌براه» و ۲ نفر از اعضای خانواده مدیر شرکت نفتی که او را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند و منع تعقیب مامور نگهبان، آخرین وضعیت پرونده «دختر آبادانی» است. پرونده‌ای که یکم آبان‌ ماه با انتشار ویدیویی در فضای مجازی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.





ماجرا از این قرار بود که «بهار چشم‌براه» که کاربران شبکه‌های اجتماعی او را «دختر آبادانی» نامیدند، به دلایلی که هنوز هم دقیقا مشخص نیست، به خانه یکی از مدیران شرکت نفت رفته و آنجا با اعضای خانواده این مدیر درگیر می‌شود. خروج دختر آبادانی از آن خانه اما پایان ماجرا نیست؛ حال آنکه در ویدیو منتشر شده هم فقط این بخش قصه را دیدیم؛ بعد از خروج «دختر آبادانی» از خانه ۳ نفر از اعضای خانواده(۲ زن و یک مرد) او را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند که ویدیوی منتشر شده هم صحنه‌هایی از همان اتفاق است. در این میان اما مامور نگهبان ساختمان هم نقش پررنگی برعهده دارد؛ در بحبوحه اینکه «بهاره چشم‌براه» بعد از ضرب و شتم با صورتی خونین بر زمین افتاده، موهایش را یکی از زنان در دست گرفته، زنی دیگر روی بدنش نشسته و در حالی بر سر و صورتش می‌کوبند که مردی هم دستانش را گرفته، مامور نگهبان با باتوم، با فشار پا و با دست، بدن زن را فشار می‌دهد. اگرچه برخورد اعضای خانواده مدیر شرکت نفتی با انتقادات بسیاری از سوی افکار عمومی مواجه شد اما آنچه بیشتر مورد توجه قرار گرفت، رفتار مامور نگهبان بود. ماموری که یک روز بعد از انتشار ویدیو خبر آمد که بازداشت شد و به ‌دلیل عجز از تودیع قرار کفالت در بازداشت ماند. اما حالا بابک‌ پاک‌نیا که سوم آبان ‌ماه و با تماس «بهار چشم‌براه» به عنوان وکیل مدافع او تعیین شده بود به «اعتماد» گفته که برای این مامور حراست‌- که به‌ دلیل آزار جسمی موکل تحت تعقیب قرار داشته- به‌دلیل فقدان دلیل قرار منع تعقیب صادر شده است. این وکیل دادگستری درباره وضعیت دیگر افراد حاضر در این پرونده هم چنین توضیح می‌دهد:«نسبت به اتهام خانم بهار چشم‌براه مبنی بر ورود به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی و شروع به تحریق و حمل یک عدد شوکر قرار جلب به دادرسی صادر شده و از سویی درخصوص شکایت موکل مبنی بر ضرب و جرح عمدی صرفا نسبت به ۲ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی صادر شده و درخصوص سایر موارد مورد شکایت موکل قرار منع تعقیب صادر و ابلاغ شده است.» او همزمان با تاکید بر اعتراض به قرارهای منع تعقیب صادر شده برای طرف دیگر پرونده، اعلام کرده که درخصوص اتهام «بهار چشم‌براه» مبنی بر سرقت مسلحانه مقرون به آزار هم قرار منع تعقیب صادر شده است.

برچسب ها: پرونده ، ناطقان ، آبادانی ، قاضی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پرونده ناطقان آبادانی قاضی منع تعقیب صادر اعضای خانواده دختر آبادانی مامور نگهبان صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند

دختر کیومرث پوراحمد در مورد روز حادثه می‌گوید: «پدرم اکثرا هر چند وقت یک بار از شخصی که در شمال می‌شناخت ویلا اجاره می‌کرد و به شمال می‌رفت، چون می‌خواست بنویسد و خلوت کند. معمولا هم تنها به آنجا می‌رفت؛ یعنی اولین‌بار نبود که تنها به شمال رفته بود. قرار بود به تهران برگردد، چون قرار‌های مختلف داشت، اما ناگهان آن اتفاق افتاد؛ روز حادثه صاحب ویلا به آنجا رفت و با آن صحنه روبه‌رو شد و به پلیس اطلاع داد. همه خانواده هر کدام به نوع خودمان بر این موضوع تاکید داریم که پدرمان شمال نرفت که خودش را بکشد.»

به گزارش اعتماد، همان موقع که پدرم شمال بود با او صحبت کردم و او به من گفت می‌خواهد به تهران برود تا بخشی از موزیک‌ها و مونتاژ فیلم «پرونده باز است» را تغییر دهد. قرار‌های مختلف داشت. به این موضوع نیز در یک استوری که مصادف با چهلم پدرم می‌شد، اشاره کردم و از تلفن‌ها و پیام‌هایی که مربوط به همین قرار‌های کاری می‌شد، مطلبی نوشتم. یعنی پدرم برای آینده برنامه داشت حتی قرار بود به زاهدان برود و خواهرش را ببیند. قبل از حادثه با خواهرش و شوهرخواهرش صحبت کرده بود و قرار بود به زاهدان سفر کند. خلاصه هزار برنامه داشت و با چندین نفر قرار کاری گذاشته بود.

کتاب‌هایش در مرحله چاپ بود و قرار بود نشریه مهری که داخل لندن است کتاب‌های او را به چاپ برساند، اما ناشر نشریه مهری آدم فرصت‌طلبی بود و ما نمی‌دانیم پدرم با این آقا قرارداد داشته یا نداشته؟ وکیلی که در ایران می‌شناختیم، توانست پیگیر این موضوع باشد. به هر حال پدرم باید در چاپ این کتاب‌ها سهیم بوده باشد، اما خب دست کسی به ناشر داخل لندن نمی‌رسد، چون ایران نیست.

حتی ما تلفنی با آن ناشر صحبت کردیم و قرار بود قرارداد‌ها را برای‌مان ارسال کند، اما تا الان هیچی برای ما ارسال نکرده است. غیر از یک کتاب که به چاپ رسید و پدرم آن را در سفری که داشت برای من آورد، گفته بود کتاب‌های دیگر هم برای چاپ دارد، اما کتاب‌ها تمام نشد و مرحله نهایی را رد نکرده بود. پدرم وسواس شدیدی به تمام کارهایش داشت. در هر صورت می‌خواهم این را بگویم که پدرم کلی پروژه داشت که می‌خواست آن‌ها را به اتمام برساند. فیلم آخر او یعنی «پرونده باز است»، هم فیلم پدرم هست و هم نیست، چون تهیه‌کننده برخی سکانس‌ها را حذف کرد و تغییر داد.»

دختر کیومرث پوراحمد در مورد ادعای عمه خود در فضای مجازی مبنی بر قتل پدرش نیز می‌گوید: «عمه‌ام هر چه نوشته درست است، اما در مورد رسیدگی به پرونده و جزییات پرونده فعلا اصلا صحبت نخواهیم کرد تا زمان مناسب آن فرا برسد، اما این را بگویم که پدرم می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید، ولی اینکه خودش را کشته باشد به هیچ‌وجه درست نیست.»

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: «پدرم خودش را نکشت ، می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید»