Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در پی انتشار خبری در سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس استان مازندران تحت عنوان «له شدن غرور یک کارآفرین زیر پای وعده مسؤولان ‏/ کارخانه‌ای در تصرف سودهای بانکی» که به بررسی مشکلات واحد تولیدی دستمال‌کاغذی «رز سفید» با مدیریت مرضیه رضایی پرداخته است، روابط عمومی بانک صادرات استان مازندران جهت تنویر افکار عمومی و پر کردن خلأ عدم آگاهی نگارنده این گزارش از قواعد و بخشنامه‌های بانک مرکزی و انعکاس یک‌جانبه موضوع جوابیه‌ای را به شرح تهیه و تنظیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا به استحضار می‌رساند سرکار خانم مرضیه رضایی مدیریت واحد تولیدی دستمال‌کاغذی «رز سفید» در سال ۱۳۸۷ در قالب عقد فروش اقساطی مبلغ ۶۳۶ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۳۸ ریال از بانک صادرات استان مازندران تسهیلات دریافت کرده که به دلیل عدم بازپرداخت این تسهیلات از سوی نامبرده بنا به درخواست ایشان و جهت تسهیل در امر تولید و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی که یکی از سیاست‌های بانک صادرات ایران در سال‌های اخیر بوده است. در سال ۱۳۸۹ تسهیلات جدیدی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به این واحد تولیدی اعطا شده است که نشان از مساعدت و همکاری مجموعه بانک صادرات مازندران برای بازگشت این واحد به چرخه تولید دارد.

متأسفانه پس از گذشت ۵ سال از موعد بازپرداخت تسهیلات و علی‌رغم همه مساعدت‌های انجام‌شده، واحد تولیدی دستمال‌کاغذی رز سفید موفق به تعیین تکلیف بدهی خود نشده و در نتیجه در سال ۱۳۹۲ بانک اقدامات قانونی را برای بازگشت تسهیلات آغاز کرد. در چهارم اسفندماه سال ۱۳۹۲ مدیریت واحد تولیدی دستمال‌کاغذی رز سفید طی درخواستی کتبی از مدیریت وقت بانک آمادگی خود را جهت تقسیط ۵ ساله بازپرداخت تسهیلات معوق اعلام کرد، از آنجایی‌که وی به‌صراحت علت مشکلات مالی را افزایش قیمت مواد اولیه اعلام داشتند، بانک نیز برای همراهی و کمک به این واحد تولیدی در شرایط سخت اقتصادی اقدامات اجرایی خود علیه این واحد را تا سال ۱۳۹۴ متوقف کرد.

همچنین در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۴ سرکار خانم رضایی مجدداً درخواست تقسیط بلندمدت تسهیلات دریافتی خود را طی نامه شماره ۱۱۰ مطرح کرد که پس از تحویل این درخواست به بانک هیچ‌گونه پیگیری از سوی متقاضی در این خصوص انجام‌نشده است.

در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ کمیته پیگیری وصول مطالبات بانک صادرات استان مازندران در راستای همکاری و مساعدت با بدهکاران بانکی به‌ویژه واحدهای تولیدی و صنعتی ضمن ارائه ۳ ماه تنفس به ایشان، بازپرداخت ۳۰ ماهه برای مانده بدهی ایشان تعیین کرد که متأسفانه باوجود مساعدت و همراهی بانک، ایشان به تعهدات خود مبنی بر پرداخت اقساط عمل نکرد.

در سال ۱۳۹۶ دفتر جذب سرمایه‌گذاری استان موضوع پرونده مدیریت واحد تولیدی دستمال‌کاغذی رز سفید را مورد بررسی قرار داد که برابر مصوبه شماره ۱۱۴۴۵۲ مورخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۶ مقرر شد؛ خانم مرضیه رضایی با استفاده از بخشودگی تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ صرفاً اصل بدهی (بخشش کامل سود) را پرداخت کنند که متأسفانه این مصوبه نیز از سوی متقاضی اجرایی نشد.

در سال ۱۳۹۶ ستاد اقتصاد مقاومتی استان این پرونده را دوباره در دستور کار خود قرار داد و برابر مصوبه شماره ۶۳۰۲ مورخ ۲۷ خردادماه ۱۳۹۷ مقرر شد تا با مساعدت بانک، مدیریت این واحد تولیدی نسبت به تسویه بدهی اقدام کند. با تمام این مساعدت‌ها به دلیل عدم همکاری مدیریت این واحد تولیدی در موارد معنونه در نتیجه نسبت به اقدام قانونی در جهت حفظ حقوق سپرده‌گذاران و سهامداران مبادرت گردید.

لازم به ذکر است در سال ۱۳۹۷ نیز مجدداً پرونده واحد تولیدی دستمال‌کاغذی رز سفید در ستاد اقتصاد مقاومتی استان موردبررسی قرار گرفت که با توجه به سابقه موضوع نتیجه‌ای از جلسه حاصل نشد.

در سال ۱۳۹۸ موضوع پرونده تسهیلات این واحد تولیدی در دستور کار مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری مازندران قرار گرفت که مجدداً با توجه به عدم همکاری مدیریت واحد تولیدی نتیجه‌ای حاصل نشد.

بانک صادرات ایران، دوازده سال پس از پرداخت تسهیلات و با وجود مساعدت‌های صورت گرفته در طی این سال‌ها و عدم همکاری مدیریت این واحد، در تاریخ دوم تیرماه ۱۳۹۹، برای حفظ حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران، در دوم تیرماه ۱۳۹۹، نسبت به اقدام قانونی مبادرت ورزیده است.

هم‌اکنون نیز فرمانداری شهرستان ساری طی نامه شماره ۹۹۹۱۸۸۲ مورخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ و مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استان طی نامه مورخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۹ موضوع مساعدت بانک با ایشان را مطرح و بانک نیز طی جلسه حضوری و تماس تلفنی با سرکار خانم رضایی مدیریت واحد تولیدی دستمال‌کاغذی رز سفید ایشان را دعوت به همکاری جهت حل موضوع کرده که تا امروز هیچ اقدام مؤثری از سوی ایشان صورت نپذیرفته است.

همان‌طور که بیان شد بانک صادرات استان مازندران در تمامی مراحل، همکاری کامل را با این واحد تولیدی داشته است، ولی ایشان به اجرای مصوبات صدرالشاره اقدام نکرده‌اند.

بانک صادرات استان مازندران با دعوت مجدد از مدیریت این واحد تولیدی اعلام آمادگی می‌کند که در صورت مطابقت خواسته ایشان با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره بانک مرکزی، از هیچ‌گونه همکاری و مساعدت با ایشان دریغ نخواهد ورزید.

*مدیری که در طبقه ۱۴ هم پاسخگو نیست

به گزارش فارس، روابط عمومی بانک صادرات استان مازندران در حالی به گزارش خبرگزاری فارس باعنوان « لِه شدن غرور یک کارآفرین زیر پای وعده مسؤولان/ کارخانه‌ای در تصرف سودهای بانکی » واکنش نشان داد و صحبت از انعکاس یک‌جانبه گزارش به میان آورده که خبرنگار خبرگزاری فارس پیش از انتشار گزارش در دفتر وحید نصیری مدیر امور شعب بانک صادرات استان مازندران حاضر شد اما مدیریت این بانک نه به‌صورت تلفنی و نه به‌صورت حضوری حاضر به پاسخگویی نشده است.

همان‌طور که در گزارش قبلی منتشر شد، خانم رضایی مدیریت کارگاه تولیدی رز سفید اذعان دارد که از بانک صادرات ۴۳ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اما این درحالی است که روابط عمومی بانک صادرات مازندران در جوابیه فوق مدعی پرداخت تسهیلات ۶۳ میلیون تومانی به این کارگاه تولیدی شده است!

*وامی که به مقصد نرسید

نکته بعدی پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی توسط بانک به این کارگاه تولیدی می‌باشد که روابط عمومی بانک صادرات از آن به‌عنوان مساعدت و همکاری بانک یاد کرد اما به گفته مدیریت کارگاه تولیدی رز سفید، واقعیت ماجرا این است که این ۵۰ میلیون تومان بابت بدهی تسهیلات قبلی از سوی بانک صادرات دریافت شد و هیچ‌گونه کمکی به تولید نکرده است!

باتوجه به وجود اختلاف‌های متعدد در جوابیه بانک صادرات مازندران و اظهارات مدیریت کارگاه تولیدی رز سفید، خبرگزاری فارس استان مازندران این آمادگی را دارد که در گزارش بعدی به‌صورت مفصل به این ابهامات بپردازد.

از آنجایی که مدیریت بانک صادرات مازندران پیش از انتشار گزارش حاضر به پاسخگویی به سؤولات خبرنگار فارس نشده بود اما خبرگزاری فارس استان مازندران در راستای گره‌گشایی از مشکلات این کارآفرین همکاری لازم را با روابط عمومی بانک صادرات داشته و این آمادگی را دارد در جلسه دوجانبه پیگیری مشکلات این کارآفرین حضور داشته و نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: بانک صادرات کارگاه تولیدی وام سود بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یوسف نوری روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهید سلیمی نکا، افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تامین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، اظهار داشت: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظمیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

وی گفت: برای رفع مشکلات تامین برق، نیروگاه نیازمند اجرای طرح توسعه بوده که امیدواریم با قول مساعدی که داده شده این مشکلات برطرف شود.

استاندار مازندران از طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهید سلیمی نکا، از سوله و زیرساخت های این طرح بازدید و طی تماسی با وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیر رفع مشکلات اعتباری و دیگر موارد برای تسهیل در روند اجرای این طرح شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکاء مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو