Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: مذاکرات چه نفع شخصی می تواند برای اصلاح طلبان داشته باشد که انقدر به آنها حمله می کنند؛ آیا رهایی از تحریم ها به نفع ملت نیست.

«حسین کاشفی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با برخی اتهام زنی ها به جریان اصلاح طلب و ایجاد دو قطبی سازی مسموم سیاسی در کشور گفت: همه ما به عنوان یک ایرانی خود را در قبال آینده کشور مسئول می دانیم و باید منافع کشور و منافع ملی در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور طبیعی منافع حزبی، گروهی، طیفی و فردی نباید در اولویت قرار بگیرد. اصلاح طلبان نیز در این زمینه موفق بوده اند و منافع ملت را تحت هر شرایطی در اولویت قرار می دهند. 

او افزود: کسانی که بر طبل اختلافات می کوبند و مذاکرات را کاغذ پاره می خوانند در ایران زندگی می کنند؟ آیا از معیشت ملت خبر دارند؟

کاشفی ادامه داد: همه ما در این کشور زندگی می کنیم و قانون اساسی نیز حق آزادی بیان را برای ما قائل شده است که هر فردی در چهارچوب قانون آنچه را که به خیر و صلاح کشور می داند را انجام بدهد و اگر کسی در این زمینه اقدامی نکند، به وظایف انسانی خود عمل نکرده و کوتاهی کرده است. اصلاح طلبان به عنوان بخشی از نیروهایی که در کشور فعال هستند و زندگی می کنند ایران را همچون هر ایرانی دیگری از آن خود می دانند و فکر می کنند مثل هر ایرانی دیگری باید درباره مواردی که به خیر و صلاح کشور می‌دانند، اظهارنظر کنند. در واقع من نمی دانم ما باید چه زمانی به این مساله توجه کنیم؟! تا ما به قانون، منطق و اخلاق توجه نداشته باشیم وضعیت بهبود پیدا نمی کند.

او تاکید کرد: مذاکرات چه نفع شخصی می تواند برای اصلاح طلبان داشته باشد که انقدر به آنها حمله می کنند؛ آیا رهایی از تحریم ها به نفع ملت نیست؟

این چهره اصلاح طلب اضافه کرد: وقتی از ایران و ایرانی حرف می زنیم با افتخار از تمدن و فرهنگی برخوردار صحبت می کنیم. بعد از اینکه اسلام وارد ایران شد به فرهنگ و تمدن اضافه شد. تعهد و امانت داری هم اضافه شد و این انتظار و فهمی است که ما از دین داریم. بعد از انقلاب اسلامی ما خود را کشوری اسلامی می دانیم و این داعیه را داریم که ما می خواهیم، ارزش های دینی را بر کشور حاکم کنیم و اتهام زنی از مواردی است که نهی شده است. 

او در پایان افزود: اگر می خواهیم کشوری موفق داشته باشیم و روز به روز به توسعه برسیم باید در عین اختلاف نظر دست به دست هم بدهیم. باید اختلافات را قبول کنیم و به رسمیت بشناسیم. نباید اختلافات را به دشمنی هم تعبیر کنیم. ما به عنوان یک مسلمان حتی باید با دشمن به نوعی رفتار کنیم که دشمن جذب ما شود. باید ابتدا ظرفیت ها را بالا ببریم و همدیگر را تحمل کنیم نه اینکه رقیب را دشمن تلقی کنیم و با تهمت و قبضه کردن قدرت رقبا را از عرصه سیاست حذف کنیم. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح طلبان حسین کاشفی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ادعا کرده است که «تن‌ها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس وجود دارد، حماس است» و توافق با اسرائیل باید برای این گروه یک «تصمیم آسان» باشد.

بلینکن اواخر روز جمعه در سخنرانی در انجمن سدونا مؤسسه مک‌کین در آریزونا گفت: «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل، آنها می‌توانند پاسخی مثبت در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا بدهند یا خیر».

او بدون اشاره به اینکه درخواست حماس در توافق چیست، گفت: «اما شاید چیز دیگری [در خصوص حماس]در جریان باشد و در روز‌های آینده تصویر بهتری از آن خواهیم داشت.

بلینکن افزود که مذاکرات با حماس به دلیل این واقعیت پیچیده است که «تصمیم گیرندگان نهایی» اعضای این گروه در غزه هستند که میانجی‌ها هیچ تماس مستقیمی با آنها ندارند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند از عملیات زمینی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه حمایت کند، زیرا اسرائیل طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه نکرده است.

هیئت قطری برای مذاکرات آتش بس غزه به قاهره می‌رود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک هیئت قطری امروز شنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه به قاهره سفر می‌کند.

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح - آخرین پناهگاه ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره‌شده در جنگ هفت ماهه - ادامه دارد، یک هیئت حماس نیز به پایتخت مصر می‌رود.

بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل در ۷ اکتبر تاکنون شهید شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • آریایی‌ها چه کسانی بودند؟/ نگاهی عمیق به مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد