Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به نقش الگویی سردار سلیمانی مدنظر است و باید از این الگوی ارزشمند تربیتی حداکثر استفاده را داشته باشیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی در اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری علمدار، یادواره سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد:‌ توجه به  نقش الگویی سردار سلیمانی در آموزش و پرورش مدنظر است و در این رابطه وفاداری او به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایتپذیری، برخورد مهربانانه با کودکان و مردم در نقاط مختلف کشور، روحیه ظلم ستیزی، جهاد و شجاعت مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبیین شهادت سردار سلیمانی در ابعاد مختلف محور دومی است که به آن توجه داریم و در این زمینه توسعه و ترویج تفکرات در حوزه مبارزه با استکبار، استفاده از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش به ویژه شوراهای دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان و تعمیم و گسترش تفکر این شهید مدنظر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث توسعه و ترویج گفتمان مقاومت و طراحی و تدوین چارچوب‌های آن، اقدامات مهمی در سطح آموزش و پرورش کل کشور شکل گرفته است؛ حضور فعال در فضای مجازی و شبکه شاد، ایجاد صدها کانال و تولید ده‌ها هزار محتوا توسط دانش‌آموزان و معلمان از جمله اقدامات است.

کاظمی بیان کرد:‌ راه اندازی پویش دانش‌آموزی توسط تشکل‌های دانش‌آموزی تحت عنوان من هم یک سلیمانی‌ام، برگزاری جشواره علمدار به میزبانی استان کرمان، نامگذاری کلاس‌های درس و مدارس به نام شردار شهید قاسم سلیمانی که تا کنون 100 مدرسه به نام این شهید نامگذاری شده‌اند، از سایر اقدامات است.

وی ادامه داد: بازخوانی خاطرات و وصیت‌نامه شهید سلیمانی در قالب مسابقه کتابخوانی، ورود مکتب شهید سلیمانی به حوزه تالیف کتاب های درسی دانش‌آموزان و تهیه کتاب ویژه "سرباز وطن" ویژه سوادآموزان نهضت سوادآموزی از سایر اقدامات است.

کاظمی گفت: در اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار 12 رشته را طراحی کردیم که برای دانش‌آموزان ابتدایی مواردی همچون نقاشی و نامه به سردار سلیمانی مدنظر بود و تلاش شد بیشتر محورها تربیتی باشد.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره علمدار به دبیرخانه دائمی تبدیل می شود، رشته‌های این جشنواره را به حوزه رسانه، فیلم و داستان تسری داده و سعی می‌کنیم از این الگوی ارزشمند تربیتی در فضای فرهنگی کشور حداکثر استفاده را داشته باشیم.

سردار سلیمانی با شهادتش مکتبی جدید به روی نوجوانان گشود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش سردار قاسم سلیمانی وزارت آموزش و پرورش سردار قاسم سلیمانی سردار سلیمانی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟